چگونه ۵ صبح بیدار شویم و یک Startup بسازیم؟ - بخش دوم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

چگونه ۵ صبح بیدار شویم و یک Startup بسازیم؟ - بخش دوم

در مقاله قبل اطلاعاتی را درباره‌ی چگونگی سحرخیز بودن گفتیم، حالا به ادامه مطلب می‌پردازیم.

یک  Startup بسازید :

باید اعتراف کرد که هیچکس نمی‌داند که اول کار چکار می‌کند. حتی بعد راه اندازی بزرگترین شرکت ها در دنیا هم آنها نیاز به زمان زیادی برای جا افتادن داشتند. مثلا بازی "Slake" از گلیچ یک بازی شکست خورده آمده و حتی یوتیوب در ابتدا به عنوان یک سرویس دوستیابی به بازار آمد. افرادی که از روش میکرو استفاده می‌کنند می‌توانند به خوبی از این روش نیز استفاده کنند. نه تنها پیاده سازی روش میکرو آسانتر است بلکه با پشتیبانی از شما یک ارتباط قوی بین شما و مخاطب برقرار می‌کند.

با وجود شکست 75% startup ها، ترجیح می‌دهید که صد روز از وقتتان را در زیرزمین یک خانه مشغول  ساختن محصولی شوید که مشتریان"ممکن" است خوششان آید یا با مخاطب خود ارتباط برقرار می‌کنید و محصولی را طراحی می‌کنید که با نقطه ضعف مشتریان تطابق دارد و به پیشرفت مشتری کمک می‌کند؟؟

با فرض اینکه اشتباه می‌کنید شروع کنید. دائما با آزمایش های کوچک افکار خود را بسنجید. وقتی من اولین بار وبلاگ "Krown.io" را ساختم، سرویس دهی آنرا به عنوان "حاشیه سازی پلتفرم های وبلاگ " معرفی کردم؛ تا متوجه شدم تعداد زیادی از مردم حتی نمی‌دانند "حاشیه سازی" چیست. ما سعی کردیم از "وبلاگ های هوشمند"، "برجسته کردن وبلاگ ها"،"وبلاگ های پشتیبانی" و "پلتفرم وبلاگنویسی متنی" استفاده کنیم اما مردم هنوز هم حرف های ما را درک نمی‌کردند. بنابراین ما یک راهکار متفاوت تر استفاده کردیم. ما یک متن را برجسته کرده و نظرات را به طور مستقیم روی متن برجسته شده اضافه کردیم و فرضیه ما تایید شد.

کار خود را به صورت عمومی انجام دهید

همه‌ی ما بعد از منتشر کردن کار خود دچار ترس های غیر منطقی می‌شویم. افرادی هستند که با تمام وجود متحد می‌شوند و سعی می‌کنند کار شما را مسخره کنند و ارزش کارتان را پایین بیاورند. با وجود منتشر شدن روزانه 2 میلیون پست در وبلاگ ها، کشف شدن، چالش بزرگتری است. شما باید واقعا مبارزه کنید.

اگر حتی نمی‌توانید خود را صبح زود بیدار و شروع به کار کنید، پس چرا تا این حد نگران علایق خود هستید؟ اگر شما زیاد با مسائل درگیر می‌شوید، انجام یک فعالیت اجتماعی ساده می‌تواند به شما در شروع کارها کمک کند.

آیا دستاورد ها ، ارزش رسیدن به آن هدف را ارتقاء می‌دهند؟

یافته های ما مربوط به افرادی است که علاقه‌مند به تغییر رفتار و دستیابی به اهداف خود هستند و همچنین افرادی که به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک می‌کنند مثل برنامه های کاهش وزن، آژانس های مشاوره مالی و یا مربیان ورزشی. اعمال مردم برای نظارت بر پیشرفت های آنها می تواند به آنان در دستیابی به اهدافشان کمک کند، اما برخی از روش ها بهتر از روش های دیگر است. به طور خاص، ما به مردم توصیه می‌کنیم آنچه را که در روند پیشرفت متوجه می‌شوند؛ ارزیابی، ثبت و گزارش کنند.

شما مجبور نیستید ماهواره ای بین ستاره ای برای پخش برنامه های پیشرفته خود بسازید؛ ابزارهای ساده مانند توییتر می‌تواند به شما در بیدار شدن کمک کند. توماس فرانک از "دانشیار کالج" با استفاده ای هوشمندانه از  توییر و بافِر خود را بیدار نگه می‌دارد. در واقع او یک جایزه 25 دلاری در توییتر قرار می‌دهد و مجبور است صبح زود بیدار شود تا آن جایزه را کنسل و 25 دلار را پس بگیرد. به خود و کارتان اعتماد کنید.

غرق در بهره وری شوید

سعی کنید که با یک تیر دو نشان بزنید. بهره وری بیشتر، از  starupکوچک، مشوقی است برای سحرخیز شدن. من روز خود را با نوشتن یک نشریه اجتماعی شروع می‌کنم، اگر من فقط محض رضای نشریه نوشتن شروع به نوشتن نشریه های اجتماعی می‌کردم، الان تا این اندازه سختکوش نبودم. یک نشریه به تنهایی می‌تواند به ۳ روش به من در شروع و راه اندازی مسائل کمک کند که در اینجا با دو روش مهم آن آشنا میشویم:

اول، نوشتن یک نشریه صبحگاهی به من کمک می کند تا پیشرفتم را بازتاب دهم. 

چگونه با مخاطبین ارتباط برقرار کنم؟ بهترین زمان برای انتشار یک پست وبلاگ چیست؟

دوم، نوشتن یک نشریه روزانه، محتوای وبلاگ مرا می‌سازد. ایجاد یک وبلاگ مناسب زمان می‌برد. شما حداقل به هزار مقاله کوتاه برای شروع ترافیک قابل توجهی از گوگل احتیاج دارید. نوشتن یک نشریه روزانه میتواند در ساخت پایه های محتوایی لازم برای وبلاگ کمک‌رسان باشد.

آماده ی دویدن در یک دوی ماراتون باشید

در حالیکه دوست دارم تمام وقتم را صرف کار روی "starup" خود کنم، متاسفانه انسان ها در زندان ‌ای بیولوژیکی به دام افتاده اند و مجبور به تغذیه و استراحت هستند. کار کردن روی "startup" در صبح به کارهای شما سرعت می بخشد و ادامه کار را در طول روز ممکن می‌سازد.

باهوش باشید، تمام زندگی خود را در یک بازی پوکر شرط نبندید.  Startup ها نیاز به زمان و شما نیاز به تغذیه دارید. براساس استراتژی باربل توسط "نسیم طالب" شما باید ۲۰% از منابع خود را برای کارهایی با ریسک بالا مثل بانجی جامپینگ(نوعی پرش از ارتفاع به وسیله طناب) اختصاص دهید و ۸۰% باقی مانده را در کارهایی با ریسک کمتر مثل (مدرسه،کارهای روزمره) اختصاص دهید. از هر دو دنیا لذت ببرید. ابتدا startup خود را به عنوان یک برنامه جانبی بسازید، زمانی که اعتبار و آمادگی لازم را کسب کردید، قدم در ناشناخته ها بگذارید.

 اجازه ندهید که "واقعیت فعلی" شما را به مسیر اشتباه بکشاند. با سختی ها روبرو شوید. سعی کنید طوری زندگی کنید که برای آن به دنیا آمدید. زودتر از خواب بیدار شوید و شروع خود را بسازید 

صبح زود بیدار شوید و "Startup" بسازید

شروع کارهای هر روز با روز دیگر متفاوت است. سعی کنید یک روال متناسب با اهداف خود پیدا کنید. اگر قرار است ۸ ساعت کاری را انجام بدهی که از آن متنفری؛ ۱ ساعت کاری را انجام بده که آن را دوست داری. جنون، انجام دوباره ی مسائل و انتظار نتایج متفاوت است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.5 از 2 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی