جشنواره بهارانه راکت! ۳۵% تخفیف ویژه بر روی دوره‌های آموزشی

مشاهده دوره‌ها
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
من برای برنامه نویس شدن به اندازه‌ی کافی باهوش نیستم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

من برای برنامه نویس شدن به اندازه‌ی کافی باهوش نیستم

می‌توانید کد نویسی را یاد بگیرید. اگر می‌توانید یک مقاله متوسط را دنبال کنید، به اندازه کافی باهوش هستید.

ممکن است فکر کنید من اغراق می‌کنم، اما اینطور نیست. بسیاری از کودکان می‌توانند برنامه نویسی را یاد بگیرند. حتی برای آن‌ها زبان‌های برنامه نویسی مخصوصی طراحی شده است که معروف‌ترین آن Scratch است.

اگر کودکان قادر به انجام آن باشند، شما نیز می‌توانید، این بدان معنا نیست که شما یک سوپراستار برنامه نویسی خواهید شد، اما شما مهارت کافی برای یادگیری برنامه نویسی را دارید.

اما آیا باید کد نویسی را یاد بگیرید؟ خوب ... این به اهداف شما بستگی دارد. اگر نمی‌دانید با زندگی خود چه کاری انجام دهید، برنامه نویسی یک برنامه سریع ثروتمند شدن یا شغل آسان نیست. اما با نگرش مناسب و انتظارات واقع بینانه، برنامه نویسی می‌تواند شادی آور باشد، به شما کمک کند شغل خود را تغییر دهید یا زندگی خود را تسهیل کنید.

بنابراین اگر از خود می‌پرسید که آیا کد نویسی را یاد بگیریم، من با اشاره به برخی مزایا و معایب برنامه نویسی به شما کمک می کنم.

مزایای یادگیری کد نویسی

مزایای آن بی‌شمار است و همه می‌توانند چیزی پیدا کنند که آن‌ها را به سمت کد نویسی سوق دهد. اینها بعضی از علایق من است.

شما می‌توانید به یک توسعه دهنده نرم افزار حرفه‌ای تبدیل شوید

این محبوب‌ترین دلیل برای شروع برنامه نویسی است، دلیل من هم بود.

پنج سال پیش، شغل وکالت را ترک کردم و به دنبال مسیر شغلی دیگری گشتم. به نظر می‌رسید برنامه نویسی یک انتخاب عالی است - من می‌توانم آن را در خانه و با سرعت خودم یاد بگیرم و برای یافتن شغل نیازی به مدرک تحصیلی نداشتم البته بازار برنامه نویسان تا حد ممکن به شایسته سالاری نزدیک است.

در بسیاری از کشورها، برنامه نویسان می‌توانند زندگی مناسبی داشته باشند. بازار توسعه دهندگان در حال رونق گرفتن و حقوق و دستمزد بالا است، بنابراین برنامه نویس شدن انگیزه عالی برای یادگیری کد نویسی است.

ممکن است در کار فعلی به شما کمک کند

چه مدت زمان را برای انجام کارهای تکراری و بی‌فکر در کار خود صرف می‌کنید؟ شرط می‌بندم که خیلی زیاد است. اگر می‌دانید که چگونه کد نویسی کنید، می‌توانید بسیاری از آن موارد را خودکار کنید.

منظور من فقط دستکاری اطلاعات نیست. شما می‌توانید موارد بیشتری را از ایجاد یا تغییر نام چندین فایل گرفته تا دریافت داده از وب را خودکار کنید. برای اینکه از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، الهام بگیرید یک کتاب کلاسیک درباره پایتون بخوانید: Python Automate the Boring Stuff with Python.

حتی اگر چیزی ندارید که بتوانید خودکار عمل کنید (و احتمالاً دارید)، می‌توانید کد نویسی را یاد بگیرید. شما می‌توانید کارهای دیگران را ساده یا خودکار کنید و یک ترفیع کسب کنید یا حتی موقعیت شغلی جدیدی ایجاد کنید - مخصوصاً برای خودتان.

برنامه نویسان می‌توانند ابزارهای خود را ایجاد کنند، و این باعث می‌شود امکانات شما بی پایان باشد.

این می تواند درآمد اضافی فراهم کند

آیا ایده‌ای برای برنامه دارید؟ اگر می‌دانید چگونه کد نویسی کنید، می‌توانید این ایده را به واقعیت تبدیل کنید. ممکن است به Facebook یا TikTok جدید تبدیل نشود، اما به راحتی می‌توانید آن را به App Store و Google Play اضافه کنید و درآمد کسب کنید.

احتمال اینکه ایده شما خیلی عالی نباشد هست، اما مهم نیست. کسب حتی اندکی پول با خلق چیزهایی لذت‌بخش است و چه کسی گفت شما فقط می‌توانید یک برنامه بسازید؟ با چند مورد از آن‌ها، می‌توانید یک جریان درآمد اضافی خوب ایجاد کنید که نگهداری آن به کار زیادی احتیاج ندارد.

خوش می‌گذرد

بعضی از افراد دوست دارند معماها را حل کنند. برنامه نویسی برای آنها عالی است، زیرا بسیاری از مشکلات فقط همین است. بعضی از افراد ساخت وسایل را دوست دارند. برنامه نویسی برای آن‌ها نیز مناسب است، زیرا برنامه نویسان روزانه نرم افزار ایجاد می‌کنند. بعضی از افراد دوست دارند به دیگران کمک کنند. برنامه نویس بودن این امر را تسهیل می‌کند. شما می‌توانید برنامه‌ای را که شخصی به آن نیاز دارد بسازید و در جهان تغییر ایجاد کنید.

به هر دلیلی که باشید، می‌توانید در برنامه نویسی لذت ببرید. توانایی ایجاد چیزی از هیچ چیز نشاط‌آور است. یادگیری کد نویسی نیز به خودی خود یک پاداش است. وقتی با مفاهیم و ابزارهای جدید آشنا شوید تقریباً می‌توانید ذهن خود را در حال رشد احساس کنید.

معایب یادگیری کد نویسی

برنامه نویسی برای همه مناسب نیست. معایب آن باعث می‌شود که انتخاب بسیاری از افراد نادرست باشد.

برنامه نویسی به زمان و تلاش نیاز دارد

منظورم اینه برنامه نویسی بسیار وقت‌گیر است. برای درک اصول، باید هفته‌ها مطالعه کنید. برای اینکه به اندازه کافی صلاحیت داشته باشید و چیزی غیر پیش پا افتاده ایجاد کنید، حداقل به ۳۰۰ تا ۴۰۰ ساعت یادگیری نیاز دارید و اگر خوش شانس باشید.

بگذارید بگویم شما پنج ساعت در هفته فرصت دارید و تصمیم دارید آن زمان را به برنامه نویسی اختصاص دهید. بنابراین برای صرف ۴۰۰ ساعت یادگیری، به ۱۸ماه زمان نیاز دارید. در این مدت، با چالش‌های زیادی روبرو خواهید شد و با شکست‌های زیادی روبرو خواهید شد.

آیا شما آماده چنین فداکاری هستید؟

برنامه نویسی می‌تواند ناسالم باشد

برنامه نویسی اساساً نشسته و ساعت‌ها به یک صفحه خیره شده است. توسعه دهندگان نرم افزار اغلب سبک زندگی کم تحرکی دارند که ممکن است باعث مشکلات جدی در سلامتی مانند چاقی، دیابت نوع ۲ یا بیماری‌های قلبی عروقی شود.

هنگام کار زیاد با کامپیوتر، همچنین در معرض مشکلات ارتوپدی هستید - به خصوص با پشت و مچ.

بنابراین حتی اگر تصمیم دارید کد نویسی را یاد بگیرید، سلامتی خود را فراموش نکنید. هر چند وقت یکبار استراحت کنید، سعی کنید موقعیت خود را در حین کار و ورزش تغییر دهید و مراقبت خواب خود باشید.

شما باید همیشه یاد بگیرید

آیا نقل قول معروف ملکه سرخ از طریق Glass-Looking، و آنچه آلیس در آنجا یافت می‌دانید؟

برنامه نویس بودن اغلب چنین احساسی دارد. فن‌آوری‌ها و زبان‌ها همیشه تغییر می‌کنند. در تخصص من همه چیز فوق‌العاده سریع حرکت می‌کند. اما چشم‌انداز در هر زمینه برنامه نویسی تغییر می‌کند. فرقی نمی‌کند سیستم‌های جاسازی شده ایجاد کنید یا برنامه‌های تلفن همراه.

علاوه بر این، زمینه‌های جدید بوجود می‌آیند. رایانه ابری و علم داده از یک دهه قبل عملاً وجود نداشتند و اکنون آن‌ها در میان بهترین تخصص‌ها برای برنامه نویسان قرار دارند. اگر می‌خواهید یک برنامه نویس باشید، باید آماده باشید تا یک یادگیرنده مادام‌العمر شوید. در غیر این صورت، مهارت‌های شما به سرعت منسوخ می‌شوند.

رقابت شدید است

هزاران نفر در تلاش برای ورود به صنعت برنامه نویسی هستند. ده‌ها آموزش رایگان، بوت کمپ و دانشگاه به برنامه نویسان مشتاق کمک می‌کند. علاوه بر این، بسیاری از کارهای برنامه نویسی به خارج از کشور سپرده می‌شود، بنابراین شما باید با برنامه نویسان از سراسر جهان رقابت کنید.

همه اینها به معنای دو چیز است:

  • در مرحله اول، پیدا کردن کار دشوارتر می‌شود - به ویژه شغل اول شما. اما حتی برنامه نویسان باتجربه‌ نیز می‌توانند در یافتن کارفرمای جدید مشکل داشته باشند.
  • ثانیا، ممکن است حقوق کاهش یابد. هجوم توسعه دهندگان ماهر وجود دارد و ممکن است تقاضا برای آن‌ها به اندازه کافی سریع رشد نکند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی ممکن است برخی از مشاغل برنامه نویسی آسان‌تر را انجام دهد و بازار کار را حتی سخت‌تر کند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید برنامه نویسی را حرفه‌ای کنید باید برای این امر آماده باشید.

نتیجه

یادگیری کد نویسی می‌تواند سفری باورنکردنی یا نبردی سخت باشد. شما باید تصمیم بگیرید که آیا ارزشش را دارد یا نه. اما یک چیز حتمی است: اگر بخواهید می‌توانید برنامه نویسی کنید و تلاش لازم را انجام دهید.

موفق باشید!

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3.67 از 3 رای

/@mohamadresaaa
محمدرضا مصلی
توسعه دهنده وب

حدود ۶ سالی هست که دارم برنامه نویسی میکنم و به دلیل علاقه زیادی که به زبان جاوا اسکریپت داشتم، به سمت تکنولوژی nodejs و فریم ورک های آن رفتم و همچنان در این حوزه فعالیت میکنم و دوست دارم تجربه خودم را با دیگران به اشتراک بگذارم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

محمدرضا مصلی

توسعه دهنده وب