اگر هر روز می‌توانید این کار را انجام دهید، به شدت موفق خواهید بود.

گردآوری و تالیف : علیرضا داداشی
تاریخ انتشار : 19 تیر 1398
دسته بندی ها : موفقیت

چند نفر را می‌شناسید که به خود لقب کارآفرین می‌دهند در صورتی که تا به حال کاری برای دیگران دست و پا نکرده اند؟

چند نفر را می‌شناسید که خود را نویسنده می‌دانند اما فقط ماهی یک بار مطلبی می‌نویسند؟

چند نفر را می‌شناسید که خود را مربی می‌دانند اما هیچوقت کسی را آموزش نداده اند؟

چند نفر را می‌شناسید که به خود لقب هنرمند می‌دهند اما هنوز هنری خلق نکرده اند؟

آیا شما هم یکی از این افراد هستید؟

Zak Slayback

هر وقت حس می‌کنم دارم از دیگران عقب می‌افتم احساس ترس می‌کنم. مثلا:

اگر ۲ روز ورزش نکنم، هفته ای ۲ تا ۳ مقاله پست نکنم یا اگه مطالعه روزمره نداشته باشم.

می‌ترسم، اما به خودم می‌گویم که باید تلاش کنم تا دوباره به میدان برگردم قبل از اینکه این تنبلی مرا به کلی از هدفم دور کند. پس شروع می‌کنم به فکر کردن درباره تمام راه هایی که می‌تواند مرا دوباره برگرداند. همه ی این راه ها به یک جواب واضح ختم می‌شوند:

همه ی کارهایت را همین "امروز" انجام بده. 

تصمیم گرفتم برای امروز ۳ مقاله بلند بنویسم. غروب کمی مطالعه داشته باشم و شب به باشگاه بروم و تمرین کنم. البته، نمی‌توانستم این کارها را انجام دهم، شما هم نمی‌توانید...

این دقیقا همان روشی است که تمام مردم برنامه ریزی می‌کنند. یک طرح روزمره برای کارهایشان آماده می‌کنند، ناگهان چند روز را از دست می‌دهند و سعی می‌کنند تا آن زمان از دست رفته را جبران کنند، تلاش می‌کنند اما نمی‌توانند و در آخر بیخیال همه چیز می‌شوند.

اگر می‌خواهید موفق شوید باید هر روز کارهایتان را انجام دهید. کار آسانی نیست؛ اما پیاده سازی یک رفتار عملی و موثر ارزشش را خواهد داشت.

با یک بار باشگاه رفتن، توقع تناسب اندام نداشته باشید

نوشتن یک مقاله از شما یک نویسنده نمی‌سازد.

یاد گرفتن یک نت موسیقی شما را تبدیل به یک موسیقی دان نمی‌کند.

اگر می‌خواهید بسیار موفق شوید، باید هر روز انجامش دهید.

طبق گفته های تیم فریس در کتاب " The Four Hour Body " :

« مردم در پیروی از نصیحت های دیگران افتضاح اند حتی بانفوذ ترین افراد هم در اینکار شکست می‌خورند و آن هم دو دلیل دارد:

۱. اکثر مردم دلیل کافی برای انجام یک کار را ندارند. درد به اندازه کافی برایشان دردناک نیست. آنها رسیدن به یک چیز را اجباری نمی‌دانند و فقط از رسیدن به آن خوشحال می‌شوند.

۲. هیچ یادآوری، پیگیری و تغییر رفتاری در آنها وجود ندارد.»

بیشتر مردم در دنبال کردن کارهای روزمره ضعیف اند. مشارکت روزانه تنها روشی است که می‌تواند یک مهارت جدید در شما را  به موفقیت برساند.

تنها دلیلی که به من این اعتماد به نفس را می‌دهد تا جزو یکی از بهترین نویسندگان جهان شوم، این است که هر روز می‌نویسم.

" روزی که از تمرین کردن دست بکشم، دقیقا همان روزی است که شکست خوردن را شروع کرده ام "

به گفته Ramit Seithi:

« لحظه ای که ضعف های خودمان را بپذیریم و دست از رشد و پیشرفت بکشیم، در بهترین حالتی هستیم که می‌توانستیم باشیم، از اینجا به بعد زندگیمان در سراشیبی پسرفت قرار می‌گیرد.»

کسانی که تنها کارهای باب میل خود را انجام می‌دهند، کارِ زیادی نمی‌کنند.

هال الفورد می‌گوید:« برای اینکه در هر کاری موفق باشید، باید گاهی اوقات تن به کارهایی دهید که باب میل تان نیست. بدانید که خودِ این کار انگیزه ادامه دادن را در شما ایجاد می‌کند

اکثر مردم اجازه می‌دهند احساس، کنترل زندگی آنها را در دست بگیرد. اگر احساس خستگی کنند می‌خوابند. اگر حس الهام را نداشته باشند چیزی خلق نمی‌کنند یا اگر کلا حس انجام دادن کاری را نداشته باشند اغلب از آن کار دست می‌کشند.

اگر تنها کارهایی را انجام می‌دهید که حسش را دارید، کار زیادی در زندگیتان انجام نمی‌دهید.

شما باید یک عادت سالم به نام "مهم نیست چه می‌شود" را در خود نهادینه کنید. مهم نیست چه می‌شود، شما انجامش می‌دهید حتی وقتی که از کاری خوشتان نیاید. این همیشه یک مشخصه در موفق ترین افراد جهان است.

حقیقت جالب در مورد موفق ترین افراد جهان این است که اغلب آنها قوی ترین، سریع ترین یا خلاقانه ترین افراد نیستند. بلکه موفق ترین افراد جهان کسانی هستند که در باانگیزه ماندن بهترین اند.

اگر می‌خواهید جزو بهترین افراد جهان باشید باید هر روز کارهای روزمره خود را انجام دهید. با این کار می‌توانید تمام ناامیدی ها و موانع پیش رو را کنار بزنید و پیشرفت خود را ارزیابی کنید. این تصمیمی است که تعداد کمی از مردم به آن پای بند می‌مانند. شما باید مرتب و به طور دائم کاری را انجام دهید تا در آن ماهر شوید.

وقتی برای اولین بار شروع کنید، شکست خواهید خورد. عیبی ندارد، به آن 3 ماه فرصت دهید.

هال الفورد می‌گوید:« ۹۵٪ از جامعه ما، به خصوص افراد معمولی، بارها و بارها در تمرین کردن، پس انداز کردن، ترک سیگار و یا دیگر عادت هایی که کیفیت زندگیشان را تغییر می‌دهند، شکست می‌خورند. چرا؟ چون اکثر مردم نمی‌دانند که سختی های عادت های جدید، موقتی است و زمانی که در آن کار یا عادت ماهر شدید، دیگر سختی های گذشته را تجربه نخواهید کرد.»

ممکن است هر انسانی 3 ماه اول هر کاری را با مشکل شروع کند. اما شکست جزوی از روند کار است. 3 ماه طول می‌کشد تا قلق کارها دستتان بیاید.

وقتی برای انجام کاری (برای بار اول) با خود عهد می‌بندید، اغلب شکست می‌خورید.

بنجامین هاردی می‌گوید:« هر وقت تغییری در بخشی از یک سیستم ایجاد کنید، در واقع تمام سیستم را متحول کرده اید. دیگر بخش های سیستم تمام تلاششان را می‌کنند تا با بخش جدید تناسب پیدا کنند.»

وقتی یک رفتار جدید را وارد زندگی خود می‌کنید، معمولا این رفتار توسط الگوی معمول زندگی تان پس زده می‌شود. زندگی تان نمی‌خواهد تغییر کند. این همان شوکی است که به سیستم وارد می‌شود و بدن و ذهنتان هر کاری می‌کنند تا از این شوک دور بمانند. اما مانند تمام رفتار های گذشته خود بلاخره به آن عادت می‌کنید.

اما مشکل اینجاست که اکثر مردم به این سطح نمی‌رسند و قبل از اینکه به نتیجه برسند، بیخیال می‌شوند. شکست خوردن برای اولین بار عیبی ندارد. معمولا نتایج هفته ها یا ماه ها بعد مشخص می‌شود.

مارک منسون می‌گوید:« شما می‌توانید در کارهایی موفق باشید که به قصد شکست خوردن وارد آنها می‌شوید.»

کارها را هر روز انجام دهید تا برایتان آسانتر و آسانتر شوند 

وقتی کارهایی مثل سحرخیزی، مطالعه کردن ومقاله نوشتن را برای ۴ یا ۵ روز پشت سر هم انجام می‌دادم، حس فوق العاده ای داشتم و سرشار از اعتماد به نفس بودم.

ما انسان ها می‌توانیم با تقریبا همه چیز سازگار شویم، اما باید هر روز انجامش دهیم.

همانطور که گفتیم، آسان نیست زیرا اکثر مردم در دنبال کردن یک نقشه ضعیف عمل می‌کنند.

اما آسانتر می‌شود.

۲ استراتژی کوچک برای موفقیت در کارهای روزمره

۱. رفتار خود را ارزیابی کنید

تواس مونسون می‌گوید:« جایی که عملکرد اندازه گرفته شود، عملکرد تقویت می‌شود. جایی که عملکرد ارزیابی و گزارش داده می‌شود، سرعت ارتقا یافتن بالا می‌رود

بهترین ورزشکاران، شرکت ها و نوآوران جهان، عملکرد خود را پیگیری می‌کنند.

آنجلا داوکورث در کتاب خود به نام Grit نوشته است که:« او به مدت ۱۰ سال است که دوندگی می‌کند اما هنوز استقامت یک دونده مبتدی را دارد. بدون ارزیابی و پیگیری، شما بعد از ۱۰ سال تمرین هنوز هم مبتدی محسوب می‌شوید.» وقتی شروع به ارزیابی کارهایتان کنید، آنها به واقعیت می‌پیوندند.

عملکرد خود را ارزیابی کنید...

۲.هر دقیقه از فعالیت را یادداشت کنید

این جدول کارهای روزمره من است:

ساختن جدولی که نشان می‌داد تک تک دقیقه های صبح من چگونه می‌گذرد نقش حیاتی در سحرخیز شدن من داشت. اگر می‌توانستم بدانم که در هر دقیقه چه کار می‌کنم، پیاده سازی یک عادت برایم آسانتر می‌شد.

می‌خواهید سالم تر غذا بخورید؟ یک جدول غذایی از تمام غذاهایی که قرار است در 7 روز آینده بخورید، تهیه کنید.

نتیجه گیری

سعی نکنید به کارهای عقب افتاده خود برسید. سعی کنید آنها را به موقع و سر وقت انجام دهید. اگر روزی را از دست دادید، سعی نکنید آن یک روز را جبران کنید یا تعادل را به زندگی تان برگردانید. فقط کارهای امروز را همین امروز انجام دهید. 

به عملکرد خود اعتماد کنید و به یاد داشته باشید: همه چیز قرار است آسانتر شود فقط باید هر روز کارهایتان را انجام دهید.

منبع

مقالات پیشنهادی

  • 5 نکته تجربه کاربری برای طراحان گرافیک

    متخصص بودن یک طراح گرافیک در زمینه تجربه کاربری به نظر یک الزام اجتناب ناپذیر است. در هر حال به نظر می‌رسد که هرچیزی با طراحی وب سر و کار داشته باشد ب...

    ارسطو عباسی