بررسی اولیه Laravel Horizon
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

بررسی اولیه Laravel Horizon

انتظارها برای انتشار لاراول 5.5 پایان یافت و Taylor Otwell خبر از یک چیز خاص برای طرفداران لاراول داده.

منبع : https://horizon.laravel.com/

Taylor با انتشار مقاله ای در Medium این محصول جدید رو معرفی کرد.

Laravel Horizon چیست؟

Laravel Horizon یک نرم افزار متن باز هست که صف های Redis لاراول رو با یک داشبورد زیبا و سیستم پیکربندی کدمحور همراه میکنه. داشبورد Horizon یک اپلیکیشن تک صفحه ایست که با Vue.JS ساخته شده است.

این اپلیکیشن برای فراهم کردن مفهوم درلحظه (real time) در کارهای صف محور, job های اخیر, job های شکست خورده, تلاش مجدد job, معیارهای بازدهی و درلحظه (real time) و تعداد پردازش ها, طراحی شده.

Tatlor Otwell - سازنده لاراول :

"من Horizon رو برای نیاز خودم طراحی کردم. من نیاز داشتم که نگاه عمیق تری به صف های درحال انتظار, کارایی, زمان انتظار, شکست ها داشته باشم. و وقتی که یک مشتری مشکلی داره Horizon به من اجازه میده به سرعت شکستی که در job اتفاق افتاده رو پیدا کنم.

نصب Laravel Horizon 

نسخه ی بتای Laravel Horizon از طریق این صفحه ی وب قابل دسترس هست.

همچنین میتونید از طریق دستور کامپوزر زیر اون رو در اپلیکیشن خودتون نصب کنید :

composer require laravel/horizon

احراز هویت Horizon 

داشبوردLaravel Horizon به اندازه ی اپلیکیشن های شما, امن هست. احراز هویت این داشبورد توسط یک callback ساده که توسط Horizon:auth ثبت شده, کنترل میشه.

پیکربندی Horizon

Horizon با یک پیکربندی کدمحور آمده که به تیم شما این فرصت رو میده که در هنگام مواجه با صف ها همکاری کنند. این به شما اجازه میده زمان بندی, اولویت, زمان انقضای صف یا هر تنظیم دیگری که در راهنمای queue:work موجود هست رو تنظیم کنید. پیکربندی ها در فایلconfig/horizon.php ذخیره میشوند و توسط دستور php artisan horizon اجرا میشوند.

تعادل خودکار (Auto-balancing)

ویژگی تعادل خودکار به کاربران اجازه میده تا کارگرها رو بین صف ها متعادل کنند. وقتی یک صف مشغول میشه, Horizon میتونه بصورت هوشمندانه کارگرها رو به صف های موجود دیگه بفرسته.

معیارهای درلحظه (real time)

Laravel Horizon با معیارهای در لحظه آمده که به شما کمک میکند کارایی زمان اجرا, حالات job و بازده صف ها رو مانیتور کنید.

مانیتور برچسب

مانیتور برچسب به شما اجازه میده روی برچسب های (tag) همراه job, شامل mailable, broadcast,notification و شنوندگان صف, نظارت داشته باشید. با کمک این برچسب ها, شما هیجوقت ردیابی صف های مهم رو از دست نمی دهید. شما میتونید دسته بندی ها و جستجوی job ها رو از طریق مانیتور برچسب انجام بدید.

مدیریت job های شکست خورده

Horizon یک رابط کاربری همراه جزئیات برای بازبینی و تلاش مجدد job های شکست خورده داره. شما میتونید درخت استک استثناها, برچسب ها و تلاش های اخیر برای job رو با کمک این ویژگی مشاهده کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.5 از 2 رای

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید