معرفی پروژه JS Is Weird (جاوا اسکریپت عجیب و غریب است)
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 2 دقیقه

معرفی پروژه JS Is Weird (جاوا اسکریپت عجیب و غریب است)

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی فوق العاده است. در پروسه توسعه یک وبسایت به صورت کامل می‌تواند به شما کمک بکند تا هم بخش Client و هم بخش Server را به صورت کامل توسعه دهید. اما یک مشکل اساسی در دنیای جاوا اسکریپت وجود دارد و آن این است که واکنش‌های عجیب و غریب بسیار زیادی در دنیای جاوا اسکریپت وجود دارد که در برخی از حالت‌ها کاملا متناقض با چیزی‌ست که ما آن‌ها را یاد گرفته‌ایم.

اما درک اینکه به چه شکلی این موارد متناقض هستند و چرایی این حرکات غیر عادی برای برخی از توسعه دهندگان حرفه‌ای الزامی است. 

اخیرا پروژه‌ای با عنوان JS Is Weird ایجاد شده که ۲۵ حالت عجیب و غریب از جاوا اسکریپت را به صورت سوال مطرح کرده است و تلاش می‌کند تا دانش شما نسبت به این موضوعات عجیب و غریب را بسنجد. 

ساختار این پروژه بدین صورت است که سوالات به صورت جداگانه از شما پرسیده می‌شود (تصویر زیر) و در نهایت میزان درستی پاسخ‌ها به شما نمایش داده خواهد شد.

جاوا اسکریپت سوالات

بعد از اتمام سوالات میزان درست و غلط بودن جواب‌ها به شما نمایش داده خواهد شد. اما یکی از مهمترین نکات آموزشی که در این وبسایت وجود دارد این است که در زیر هر کدام از سوالات توضیح و همچنین لینک‌های کمکی ارائه شده که به شما دلیل اینکه چرا گزینه x درست است را توضیح خواهد داد. 

جاوا اسکریپت JSisWeird

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید از ۲۵ سوال به چهار سوال به درستی پاسخ داده شده است. همانطور که می‌بینید سوال اول به صورت اشتباه پاسخ داده شده و در زیر آن یک لینک به مستندات اکمااسکریپت ارجاع داده شده و همچنین دلیل اینکه چرا این سوال این پاسخ را دارد ارائه شده است. 

یک مثال از سوالات

جواب دستور true + false چیست؟

  1. "truefalse"
  2. 1
  3. NaN
  4. SyntaxError

جواب سوال بالا گزینه دوم است. چرا که هر کدام از مقادیر true و false برابر مقدار عددی آن‌ها قرار گرفته و جمع می‌شوند. همانطور که می‌دانید true برابر عدد یک و false برابر عدد صفر است. در نتیجه جواب یک + صفر = یک خواهد بود. 

مسیر یادگیری جاوا اسکریپت

اگر به یادگیری جاوا اسکریپت به صورت کامل علاقه دارید و دوست دارید در زمینه توسعه اپلیکیشن‌های کلاینت و سرور مبتنی بر جاوا اسکریپت به یک متخصص تبدیل شوید به شما پیشنهاد می‌کنم که «مسیر یادگیری جاوا اسکریپت» را دنبال کنید. 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.25 از 4 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا