نکته‌هایی کلیدی در مورد تبلیغ تجارت طراحی وب شما

ترجمه و تالیف : علیرضا داداشی
تاریخ انتشار : 09 بهمن 98
خواندن در 3 دقیقه
دسته بندی ها : کسب و کار

اگر تازه کسب و کار خود را شروع کرده‌اید، به شما تبریک می‌گویم! هنگامی که سایت خود را راه اندازی کردید، چالشی واقعی مطرح خواهد شد: تبلیغات. شاید حتی ندانید که باید از کجا شروع کنید، بنابراین یک راهنمای سریع در مورد نحوه‌ی انجام این کار و ایجاد شهرت را برایتان فراهم کرده‌ام.

بنرهای تبلیغاتی

یکی از ساده‌ترین روش‌های تبلیغ تجارت، استفاده از بنرهای آنلاین است. این مستطیل‌های تبلیغاتی زیاد دردسر ندارند اما در عوض ارزان هستند. این نوع تبلیغات می‌تواند بی نهایت مفید باشد. ممکن است افراد در آن زمان بر روی بنر تبلیغاتی شما کلیک نکنند، اما قطعاً یک بنر تبلیغاتی خوب را تا مدت‌ها به یاد خواهند داشت.

شما می‌توانید از خدماتی مثل Google Adwords، Facebook Ads یا BlogAds استفاده کنید. فقط سعی کنید بنری را به وجود آورید که به یاد ماندنی باشد؛ بنر شما نباید آزاردهنده یا منحرف کننده باشد. طراح خود شما هستید، پس در طراحی بنرهای خود نهایت دقت را داشته باشید.

رسانه‌های اجتماعی

آیا می‌خواهید بهترین بخش تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی را بدانید؟ این کار تماماً رایگان است. تبلیغات در چنین رسانه‌هایی مجانی است زیرا شما کسی را استخدام نمی‌کنید تا کسب و کارتان را تبلیغ کند. تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی به طرز شگفت آوری موثر است. اکانت‌های رسانه‌های اجتماعی ممکن است با شکست مواجه شوند، اما اگر کمی شخصیت در این زمینه به خرج دهید، تجارت خود را در حال توسعه خواهید یافت. ابتدا تعامل برقرار کنید، سپس تجارت خود را ارتقا دهید.

وقت بگذارید تا محتوایی کاربردی را به اشتراک بگذارید، با سایر تجارت‌ها شریک شوید، عکس‌ها و فیلم‌های طنز اما مرتبط را منتشر کنید، فیلمی از پشت صحنه‌ی زندگی یک طراح وب را درست کنید و خودتان را به دنیا نشان دهید. مردم بیشتر به افراد اعتماد دارند تا تجارت‌ها.

نکته‌هایی کلیدی در مورد تبلیغ تجارت طراحی وب شما

فهرست‌های راهنما

فهرست‌های راهنما (دایرکتوری‌ها)، کتاب‌هایی هستند که نام افراد، مشاغل، شماره تماس و محل سکونت آن‌ها براساس حروف الفبا در آن جمع آوری شده است. تجارت خود را در یک فهرست قرار دهید. سایت‌هایی مثل Yelp، White Pages، Foursquare و سایر سایت‌ها می‌توانند در این راه به شما کمک کنند. بسیاری از این سایت‌ها رایگان هستند، بنابراین بررسی‌های خود را تمام و کمال انجام دهید. 

Google My Business را نیز فراموش نکنید، چون یک کارد کوچک و کاربردی در سمت راست نتایج جستجو ایجاد می‌کند و از این طریق اطلاعات مرتبطی را لیست می‌کند.

بازاریابی ایمیل

بازاریابی ایمیل بسیار تاثیرگذار است؛ به این شرط که درست انجام شود. اگر شما این کار را به طرزی نادرست انجام دهید، تنهای جایی را که بازاریابی می‌کنید، پوشه‌های اسپَم خواهد بود. 

بنابراین سعی کنید به جای خریدن لیست، لیست‌های ایمیل خود را به روش‌های قانونی توسعه دهید. شما می‌توانید با انگیزه دادن به افراد مناسب این کار را عملی کنید. به عنوان مثال کوپن‌ها، نکات، کتاب‌های الکترونیکی و غیره. ایمیل‌های خود را شخصی سازی کنید تا به افراد مناسب ارسال شوند. در حالی که شما سعی دارید مشتریان جدید را شناسایی کنید، مشتریانی که قبلاً از خدمات شما استفاده کرده‌اند می‌توانند جوایز ویژه‌ای نیز دریافت کنند. پاسخگوهای اتوماتیک می‌توانند تمام این روند را به طور خودکار انجام دهند.

خدمات بازاریابی ایمیل شامل Monitor Campaign، MailChimp و AWeber است.

نکته‌هایی کلیدی در مورد تبلیغ تجارت طراحی وب شما

یک نمونه کار به وجود آورید

وب سایت شما باید نمایانگر مهارت‌های شما باشد، اما شاید مایل باشید یک صفحه‌ی نمونه کار ایجاد کنید یا حتی یک سایت جداگانه بسازید. این می‌تواند میزان خلاقیت شما را نشان دهد. شما می‌توانید برای ساخت نمونه کار، از توصیفات و نظرات مشتریان سابق خود نیز استفاده کنید. با استفاده از این کار، بازدیدکنندگان به دام شما خواهند افتاد.

به صورت حضوری انجامش دهید

آخرین روش برای بازاریابی کسب و کارتان، تبلیغات به صورت حضوری است. کارت‌های ویزیت خود را آماده کنید و دست به کار شوید! در سمینارها، کنفرانس‌ها و رویدادها شرکت داشته باشید و سعی کنید در صورت امکان در آن‌ها همکاری داشته باشید. در غیر اینصورت، این تنها یک تجربه برای یادگیری است.

فقط نوشته‌های کارت ویزیت را به یاد داشته باشید. با سرعت راه نروید و کارت‌ها را به سمت مردم پرت نکنید؛ کمی صبر کنید تا از شما درخواست شود. وقتی کارت‌های تجاری خود را با سایر افراد عوض می‌کنید، سعی کنید در مورد مشاغل آن‌ها اطلاعاتی را کسب کنید. شاید شما در آخر فقط به یک همکاری برسید!

نکته‌هایی کلیدی در مورد تبلیغ تجارت طراحی وب شما

"نه" بگویید

در حالی که این دقیقاً یک نکته‌ی بازاریابی نیست، اما فهم این موضوع برای طراحان بسیار اهمیت دارد. گاهی اوقات شما باید مشتری را رد کنید. اگر در کار کردن با آن‌ها احساس راحتی نمی‌کنید یا آن‌ها مدام به شما دستور می‌دهند یا فاکتورهای حقوقی شما را پرداخت نمی‌کنند، آنها را به صورت حرفه‌ای رد کنید و نظرات منفی شان را نادیده بگیرید. 

یک تجارت جدید، اغلب این تجملات را ندارد. ممکن است مجبور باشید با چند مشتری ناخوشایند کار کنید. با این حال همیشه در مورد پرداخت شدن حقوقتان جدی و مصمم باشید. برای کسی مجانی کار نکنید یا مراقب باشید که از شما کلاهبرداری نشود.

اطلاع رسانی کنید

چه بودجه تبلیغاتی نداشته باشید و چه قصد صرفه جویی در هزینه‌ها را در سر داشته باشید، می‌بایست حداقل چند گزینه را در اختیار داشته باشید. رسانه‌های اجتماعی، دایرکتوری‌ها، نمونه کارها و بازاریابی ایمیل اغلب رایگان هستند، بنابراین اگر اطلاعات کافی در زمینه تبلیغات ندارید از این موارد شروع کنید. حالا که از نحوه‌ی تبلیغات تجارت طراحی خود مطلع شدید، کدام یک از روش‌ها را برای تبلیغات استفاده خواهید کرد؟

منبع

دیدگاه‌ها و پرسش‌ها

برای ارسال نظر لازم است ابتدا وارد سایت شوید
در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید