جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
تغییر نام لاراول Elixir به لاراول Mix
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 2 دقیقه

تغییر نام لاراول Elixir به لاراول Mix

سلام خدمت همه ای دوستان عزیز راکتی ، از این به بعد آموزش ها و اخبار زبان ها و ابزارهای مختلف رو بصورت پست های جداگانه در راکت شروع میکنیم که اگر از منابع خاصی گرفته بشن با ذکر منابع خارجی حتما به شما اطلاع میدیم و اگر از طرف خود راکت هست که قاعدتا منبع اش ما هستیم و لازم به گفتن نیست امیدوارم این سری پست های آینده مورد استفاده شما دوستان قرار بگیره . 

در این پست میخوام در مورد یکی از اخبار جدیدی که در رابطه با لاراول ارائه شده صحبت کنم . که شاید برای دوستداران لاراول جالب باشه . در اکتبر سال 2014 بود که لاراول ابزاری به اسم Elixir  رو برای اولین بار در لاراول قرار داد تا توسعه دهنده ها بتونن خیلی از کارهای Frontend رو بصورت اتوماتیک انجام بدن . این ابزار بر پایه Gulp ایجاد شده و اگر با Gulp آشنا باشین میدونید که این ابزار برای اتوماتیک کردن خیلی از کارها Frontend مورد استفاده قرار میگیره و کار توسعه دهنده ها رو خیلی خیلی ساده تر میکنه . حالا Elixir بعد از حدود 2 سال ، پیشرفت های زیادی کرده و به یک ابزار محبوب در بین لاراولی ها تبدیل شده . 

در ورژن بعدی لاراول ، Elixir قراره تغییر پیدا کنه و بجای استفاده از Gulp از Webpack برای پیاده سازی استفاده کنه . این یعنی اینکه ، قراره اکوسیستم پلاگین هاش تغییر پیدا کنه . چون قراره از پایه عوض بشه ، برای همین اسمش هم تغییر پیدا کرده . 

اسم جدیدش هست لاراول Mix که قرار همراه لاراول 5.4 ارائه بشه .اگر تا الان از لاراول Elixir استفاده میکردین و بهش عادت کردین پس شاید این خبر خوبی برای شما نباشه ولی تا اومدن لاراول 5.4 باید صبر کرد و دید که دلیل اینکار لاراول چی میتونه باشه . از گشت و گذاری که درباره لاراول Mix کردم این رو فهمیدم که این ابزار توسط Jeffrey Way در حال توسعه است و اگر میخواین لاراول Mix رو حتی قبل از ارائه توسط خود لاراول ببینید میتونید به اکانت گیت هاب JeffreyWay مراجعه کنید . یا مستقیم برین به repository لاراول Mix. یا حتی مثال کامل لاراول به همراه لاراول Mix رو در این repository مشاهده کنید .

خب یا بد بودن این خبر رو میزارم پای نتیجه گیری خودتون . حداقل فعلا این خبر به مذاق من یکی که خوش نیومده ، حالا باید دید در ادامه چه اتفاق های قراره بیفته . 

منبع این خبر تا حدودی وبسایت laravel-news بوده .

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@hesammousavi
حسام موسوی
طراح و برنامه نویس

بیشتر از ۱۵ سال هست که در حال برنامه‌نویسی و انجام پروژه های مختلف هستم و ۱۰ سالی هست که آموزش برنامه‌نویسی به علاقمندان حوزه برنامه نویسی میدیم در همه این مدت الان عاشق کدزنی و چالش‌های پروژه‌های مختلفم. به تدریس علاقه خاصی دارم و دوست دارم دانشی که در این راه بدست آوردم را در اختیار دیگران هم قرار بدم. 

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

حسام موسوی

طراح و برنامه نویس

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است