هاست ابری Laravel
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

هاست ابری Laravel

با نگاهی به آمارها می‌توان پی برد که در حال حاضر زبان PHP پرکاربردترین زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است و می‌توان Laravel را یکی از بهترین و انعطاف‌پذیرترین فریم‌ورک‌های این زبان دانست. این فریم‌ورک با پیاده‌سازی پیش‌فرض برخی قابلیت‌های مشابه مانند سیستم احراز هویت در برنامه‌های وب و پوشش حداکثری نیازهای توسعه‌دهندگان، امکان توسعه‌ی سریع برنامه‌های وب را به ارمغان آورده و شما می‌توانید از فریم‌ورک Laravel برای توسعه‌ی سریع نسخه‌ی MVP برنامه‌تان استفاده کنید.

حال هاست ابری لیارا خدمات هاستینگ مدرنی مشابه با Heroku را در ایران ارائه می‌کند و این امکان فراهم شده تا برنامه‌های Laravel را طبق راهنمای استقرار برنامه‌های Laravel در عرض چند ثانیه بر روی هاست ابری Laravel مستقر کنید. اکثر کارهای DevOps مانند آماده‌سازی زیرساخت ایمن و سریع، استقرار برنامه در حالت Production و فراهم آوردن امکان مانیتورنگ منابع سخت‌افزاری برنامه توسط لیارا انجام می‌شود و به این شکل بسیاری از دغدغه‌های شما در زمینه‌ی زیرساخت برطرف خواهد شد.

اگر تابه‌حال از خدمات هاست ابری لیارا استفاده نکرده‌اید می‌توانید با ثبت‌نام و دریافت ۱۰۰ هزارتومان اعتبار اولیه، برنامه‌ی Laravel خود را به‌صورت رایگان بر روی هاست ابری Laravel لیارا مستقر کنید. همچنین درصورتی که فرانت‌اند و بک‌اند برنامه‌ی شما از یکدیگر مجزا باشد، با وجود پلن رایگان برای برنامه‌های استاتیک مانند React، Vue و Angular می‌توانید فرانت‌اند برنامه‌ی خود را به‌صورت کاملا رایگان در هاست ابری لیارا مستقر کنید.

برای آشنایی با قابلیت‌های ارائه شده در هاست ابری Laravel لیارا در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.

قابلیت‌های ارائه شده در هاست ابری Laravel لیارا

  • پشتیبانی از آخرین نسخه Laravel
  • امکان انتخاب و تغییر نسخه‌ی PHP
  • وجود ابزارهای متنوع برای استقرار پروژه بر روی هاست ابری Laravel
  • Build خودکار برنامه
  • نصب خودکار پکیج‌های پیش‌نیاز برنامه با استفاده از Composer
  • سازگاری با CI/CD
  • امکان شخصی‌سازی تنظیمات php.ini
  • امکان مدیریت و تعریف Queue با استفاده از Supervisor
  • ساب‌دامنه رایگان liara.run
  • امکان اتصال دامنه‌ی اختصاصی و تهیه‌ی رایگان SSL
  • استقرار بدون اختلال و اعمال شدن تغییرات بدون داون‌تایم
  • امکان بازگشت به نسخه‌ی قبل
  • نمایش لاگ‌ها به‌صورت زنده
  • دسترسی به خط فرمان
  • دسترسی به گزارشات منابع و امکان ارتقا منابع به‌صورت لحظه‌ای
  • امکان تنظیم و مدیریت Environment Variableها
  • شبکه‌ی خصوصی
  • پشتیبان‌گیری روزانه رایگان
  • سرویس ایمیل رایگان
  • امکان راه‌اندازی انواع دیتابیس‌های محبوب
  • امکان استقرار مدرن‌ترین برنامه‌های فرانت‌اند

در هاست ابری Laravel لیارا از آخرین نسخه‌ی فریم‌ورک Laravel و زبان PHP پشتیبانی می‌شود و درصورتی که نسخه‌ی جدیدی از فریم‌ورک Laravel یا زبان PHP منتشر شود، تیم فنی لیارا پشتیبانی از جدیدترین نسخه‌ها را به هاست ابری Laravel اضافه خواهد کرد. بنابراین شما می‌توانید برنامه‌های Laravel توسعه داده شده با نسخه‌های ۵، ۶، ۷، ۸ و ۹ را بدون مشکل در هاست ابری Laravel لیارا مستقر کنید و امکان انتخاب نسخه‌ی زبان PHP از میان نسخه‌های ۷.۲، ۷.۳، ۷.۴ و ۸.۰ برای شما وجود دارد.

استقرار و به‌روزرسانی سورس‌کد برنامه بر روی هاست ابری Laravel لیارا به‌سادگی چند کلیک و Drag & Drop کردن پوشه‌ی پروژه در نرم‌افزار Liara Desktop است. علاوه‌براین درصورتی که استفاده از Terminal سیستم‌عامل را ترجیح می‌دهید یا تصمیم داشته باشید با راه‌اندازی فرایند CI/CD مسئولیت استقرار پروژه را به سرویس GitHub و یا GitLab بسپرید، امکان استفاده از ابزار Liara CLI وجود دارد.

پس از آپلود شدن سورس‌کد برنامه به سرورهای لیارا، build فرانت‌اند برنامه، نصب پکیج‌های پیش‌نیاز با استفاده از Composer و اجرای برنامه در حالت Production به‌صورت خودکار انجام می‌شود. بعد از اتمام فرایند استقرار و اجرای برنامه می‌توانید با استفاده از زیردامنه‌ی رایگان liara.run که به‌صورت رایگان به برنامه‌ی شما اختصاص داده شده، به برنامه دسترسی پیدا کنید و یا از این آدرس برای نشان دادن پیش‌نمایش پروژه به کارفرما یا همکاران خود استفاده کنید.

درصورت نیاز به ایجاد تغییر در پیکربندی php.ini، این مورد امکان‌پذیر است و به این شکل شما می‌توانید تنظیمات PHP را متناسب با نیاز برنامه‌تان شخصی‌سازی کنید. علاوه‌براین با استفاده از Supervisor می‌توانید Background Jobها را در صف‌های مدیریت شده اجرا کنید.

درنهایت می‌توانید دامنه‌ی اختصاصی خود را در بخش دامنه‌ها اضافه کنید و پس از اتصال دامنه به برنامه، گواهی SSL مورد نیاز برای ایمن شدن ارتباط کاربران با برنامه را به‌صورت رایگان تهیه کنید. تمدید گواهی SSL به‌صورت خودکار در زمان مناسب توسط لیارا انجام خواهد شد.

لازم‌به‌ذکر است که شما می‌توانید نسخه‌‌های جدیدتر سورس‌کد را بدون داون‌تایم بر روی هاست ابری Laravel لیارا مستقر کنید و درصورت وجود مشکل در نسخه‌ی جدید می‌توانید با استفاده از گزینه‌ی بازگرداندن در بخش تاریخچه برنامه، برنامه را سریعا به یکی از نسخه‌های قبل برگردانید. البته با فعال بودن قابلیت استقرار بدون اختلال، درصورتی که اجرای برنامه با خطا مواجه شود، فرایند برگشت به نسخه‌ی قبل به‌صورت خودکار انجام خواهد شد.

پس از استقرار پروژه در هاست ابری Laravel لیارا می‌توانید در صفحه‌ی لاگ‌ها، لاگ‌های برنامه را به‌صورت زنده مشاهده کنید و همچنین امکان دسترسی به Shell برنامه در صفحه‌ی خط فرمان وجود دارد. درصورتی که پس از بررسی منابع مصرفی برنامه در صفحه‌ی گزارشات احساس کردید که به منابع سخت‌افزاری بیشتری نیاز دارید، می‌توانید منابع سخت‌افزاری برنامه را به‌صورت آنی و از بخش تغییر اندازه ارتقا دهید.

اگر برنامه‌ی خود را به‌صورت Cloud native توسعه داده باشید می‌توانید متغیرهای محیطی مورد نیاز را از بخش تنظیمات متغیرهای محیطی برنامه تنظیم کنید و همچنین امکان ارتباط با دیگر برنامه‌های مستقر شده در لیارا با استفاده از شبکه‌ی خصوصی و بدون محدودیت پورت وجود دارد.

علاوه‌براین‌ها لیارا با پشتیبان‌گیری خودکار روزانه و رایگان از فضای ذخیره‌سازی برنامه، نگرانی‌های شما را از بابت از دست رفتن داده‌های کاربران کاهش می‌دهد و با ارائه شدن سرویس ایمیل تراکنشی رایگان می‌توانید به‌راحتی قابلیت‌هایی مانند تایید و فعال‌سازی حساب، فراموشی رمز عبور و دیگر موارد مشابه را در نرم‌افزار خود پیاده‌سازی کنید.

در کنار میزبانی شایسته از برنامه‌های Laravel در لیارا، امکان راه‌اندازی انواع دیتابیس مانند MySQL، PostgreSQL و ... وجود دارد. به این شکل می‌توانید در شبکه‌ی خصوصی حساب خود با پایین‌تر Latency به دیتابیس راه‌اندازی شده متصل شوید. علاوه‌براین‌ها امکان استقرار مدرن‌ترین برنامه‌های فرانت‌اند مانند Next.js، Nuxt.js، Gatsby و ... در لیارا امکان‌پذیر است.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا