مشتری‌های بیشتری را به دست بیاورید: چگونه قدرت بازخوردها را مهار کنیم؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

مشتری‌های بیشتری را به دست بیاورید: چگونه قدرت بازخوردها را مهار کنیم؟

آیا تا به حال به بازخوردی بر خورده‌اید که باعث شود فکر کنید چه کسی می‌تواند چنین بیانیه سرسختی را درباره خدمات یک فرد دارای شغل آزاد بنویسد؟

بازخوردها اغلب یکی از موثرترین راه‌ها برای قانونی کردن ادعاهای خدمات شما، و قانع کردن مشریان برای استخدام کردن شما می‌باشند. افراد دارای شغل آزاد باید نحوه استفاده از آن‌ها به نفع خود را بدانند.

من تعداد زیادی نمونه کار آنلاین دیده‌ام و باور دارم که اکثر افراد دارای شغل آزاد نمی‌توانند از بازخوردها استفاده کنند و نتایج را تسلیم خود کنند. برخی بازخوردها تاییدیه‌های قوی‌ای را به همراه دارند که مشتریان آینده شاید آن‌ها را به عنوان یک قدرت ببینند.

از بازخوردها درست استفاده کنید، و آن‌ها یک ابزار بازاریابی خوب خواهند بود تا به شما در بهبود کسب و کار خود به صورت موثر کمک کنند.

۱. مراقب میزان بازخوردها باشید

فرض کنید John مشتاق است تا یک محصول A و یک محصول B را بخرد. او پی می‌برد که تعداد بالایی از مردم بر روی اینترنت که محصول A را خریده‌اند، می‌گویند که یک محصول خوب است و به دیگران پیشنهاد می‌کنند که آن را بخرند. درباره محصول B هم او بسیار جستجو می‌کند و به نظر می‌رسد هیچ کس هیچ چیز خوبی درباره آن نمی‌گوید. فکر می‌کنید John چه نتایجی از این کار به دست خواهد آورد؟

بر اساس بازخوردهایی که او به دست آورد، احتمالا مشکلی نخواهد داشت که پول خود را بر روی محصول A صرف کند، و احتمالا در خریدن محصول B احتیاط بیشتری به خرج خواهد داد. حتی اگر او می‌توانست از پس هزینه هر دو بر بیاید، با توجه به این که هیچ کسی هیچ چیزی درباره محصول دوم نگفته است (چه خوب و چه بد)، می‌توان انتظار داشت که او یک نوع تقارب دیگر به آن داشته باشد.

این یک فلسفه و مفهوم است که نسبت به بازاریابی سرویس‌های خود به استفاده از بازخوردها هم صدق می‌کند. هر چه افراد بیشتری را وادار به گفتن چیزهای خوب درباره خود کنید، مشتری‌های بیشتری را به خدمت خود خواهید گرفت. اگر هیچ کس چیزی درباره خدمات شما نگوید، مشتری‌ها به ادعاهای خدمات شما اعتقاد نخواهند داشت و به احتمال زیاد به استخدام کردن شما فکر هم نخواهند کرد.

۲. بر روی ارزش بازخورد مورد نظر تمرکز کنید

مردم به احتمال زیاد وقتی که یک فرد معروف یک محصول را تایید می‌کند، آن را خواهند خرید. علت آن این است که برخی مشتری‌ها وجود دارند، و این مشتری‌ها در موفقیت افراد مشهور غرق هستند. این مشتری‌ها هر محصولی که آن‌ها تبلیغ کنند را خواهند خرید.

شما هم می‌توانید همین مسئله را به خدمات خود اعمال کنید. فرض کنید که شما یک طراحی لوگو را ساخته، یا برای یک برند معروف کار کرده‌اید. احتمالا شما از صاحب آن خواهید خواست که یک بازخورد نسبت به خدمات شما را انتشار دهد. نکته بعدی این است که آن بازخورد را به یک نظر تبدیل کنید. سریع‌ترین راه این است که از مشتری‌های خود بپرسید آیا مشکلی ندارد که شما این بازخورد را در نمونه کار خود قرار دهید؟

در جهت افزایش احتمال تبدیل شدن فرد مورد نظر برای مشتری خود، می‌توانید عکس او، یا لوگوی برندی که او نمایانگر آن است را در کنار بازخورد مورد نظر قرار دهید.

۳. خودتان بیانیه‌های بازخوردها را بنویسید

حال معنای این جمله، این نیست که بازخوردهای خود را جعل کنید. در واقع دریافت یک بازخورد از یک مشتری مشغول بسیار سخت است. اکثر اشخاص موفق در این زمینه، مشغول بوده و زمان کافی برای این که یک تاییدیه را به شما بدهند، ندارند. به علاوه، دادن یک تاییدیه به شما به قدری که برای شما منفعت دارد،‌ برای آن‌ها منفعت نخواهد داشت. پس چه کاری باید انجام دهید؟

یک بازخورد را برای آنان پیش‌نویس کنید، تا بر روی آن کار کنند. برخی مشتریان فقط نمی‌دانند که چه چیزی را درباره شما گفته، یا بنویسند. آن‌ها از فراهم کردن پشتیبانی برای شما خوشحال خواهند شد، اما به نوعی بازخورد آن‌ها شاید در قبال چیزی که شما فراهم می‌کنید عادلانه نباشد. این یکی از عللی است که آن‌ها از اول شما را استخدام کردند. یک بازخورد بنویسید، که آنچه شما فراهم می‌کنید و این که کار کردن با شما چقدر آسان است را برجسته‌سازی کند.

در سمت آن‌ها، این کار فقط عبارت است از انتخاب چیزی که با آن موافق‌اند و این که آیا به شما اجازه می‌دهند که قبل از قرار دادن نمونه کار خود بر روی وبسایت، نام آن‌ها را به آن اضافه کنید یا نه.

۴. بازخوردها را در جاهای استراتژیک قرار دهید

اگر واقعا می‌خواهید از بازخوردها استفاده کنید تا مردم را قانع کنید که شما را استخدام کنند، باید آن‌ها را به طور استراتژیک و در جایی که خوانندگان می‌توانند آن‌ها را بیابند، قرار دهید. بازخوردها باید در جاهای چشمگیر وبسایت شما باشند.

پس از این که مشتریان وبسایت شما را ترک کنند، دیگر آن‌ها را به دست نخواهید آورد. صفحات خانه، صفحات «درباره ما»، ویجت‌های کناری و داخل محتویات صفحه، نواحی عالی‌ای برای قرار دادن بازخوردهای خود هستند. فقط در آن زیاده‌روی نکنید.

نتیجه گیری

راه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید برای بازاریابی خدمات آزاد خود به کار بگیرید. برای این که مطمئن شوید بازخوردهای شما، نتیجه‌ای که می‌خواهید را به دست می‌آورند، باید بدانید که چگونه سریعا از آن‌ها استفاده کنید. آیا شما از آن‌ها برای جلب مشتری‌های جدید استفاده می‌کنید؟

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید