برترین مقالات شهریور ماه ۱۴۰۰
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

برترین مقالات شهریور ماه ۱۴۰۰

امیدواریم که شهریور ماه خوبی را پشت سر گذاشته باشید، ما اعضا مجموعه راکت که تابستان عالی و پر انرژی را پشت سر گذاشتیم و فعالیت‌های بسیار زیادی را پیش بردیم. حال نوبت آن است گزارشی کوتاه از وضعیت تولید محتوا و مقالات خود در شهریور ماه ۱۴۰۰ ارائه کنیم. تنها در یک ماه گذشته ما ۷۰ مقاله همراه با ۸۵ هزار کلمه را به دنیای وب ایران اضافه کرده‌ایم که در نوع خود رکوردشکنی در دنیای آموزش برنامه‌نویسی به زبان فارسی است.

در این گزارش قصد داریم ده مقاله از برترین مقالات یک ماه گذشته را به شما معرفی کنیم. هر کدام از این مقالات خوشبختانه بازدیدهای خوبی داشته و توانسته مخاطبینی را به سوی محتوای آموزشی مناسب هدایت کند.

مقاله اول: ۵ اشتباه تازه‌کاران در رابطه با HTML

https://static.roocket.ir/images/cover/2021/8/21/kwdpud13GzQUyaqWAcVFBCyON8J6UAT1RWoNxkaQ.jpg

در این مقاله پنج مورد از اشتباه افرادی که به تازگی با HTML آشنا شده‌اند معرفی می‌شود. در این پنج اشتباه مواردی مطرح می‌شوند که با مرتکب شدن به هر کدام می‌توانید به میزان استاندارد بودن صفحات خود آسیب بزنید. از طرفی ما اغلب این نکات را در دوره آموزشی رایگان «آموزش HTML» به مخاطبین دوره متذکر شدیم. بنابراین به نظر نمی‌رسد مخاطبین ما چنین اشتباهاتی را انجام دهند.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۵ دقیقه بوده و توسط مدیر بخش تولید محتوا (ارسطو عباسی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله دوم: ۱۰ افزونه VS Code برای لذت بردن از کدنویسی به عنوان یک توسعه‌دهنده

10 افزونه VS Code برای لذت بردن از کدنویسی به عنوان یک توسعه‌دهنده

تقریبا همه ما با کد ادیتور ویژوال استدیو کد آشنایی داریم، ویرایشگری که می‌تواند تبدیل به بهترین دوست شما در رابطه با فرایند کدنویسی شود. از آنجایی که این ویرایشگر بصورت ماژولار توسعه یافته شما می‌توانید از ابزارها و افزونه‌های بسیار زیادی در آن استفاده کنید. در مقاله دوم از مجموعه برترین مقالات یک ماه گذشته ما ۱۰ افزونه VS Code را معرفی کرده‌ایم که فرایند کدنویسی را برای شما لذت‌بخش‌تر و مفرح‌تر می‌کند.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۸ دقیقه بوده و توسط یکی از نویسندگان خلاق (علیرضا داداشی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله سوم: ۱۰ افزونه‌ی فوق‌العاده Visual Studio Code برای توسعه‌دهندگان Front-End

https://static.roocket.ir/images/cover/2021/6/27/KLbMob57f35rGkj5nQMWsRralfuKSaaqtiHaIDEy.jpg

مقاله سوم نیز در رابطه با ویرایشگر VS Code است. با این تفاوت که در این مجموعه افزونه‌هایی معرفی خواهد شد که برای توسعه‌دهندگان Front-End کاربرد داشته و فرایند توسعه لایه مربوطه را برای‌شان آسان‌تر می‌کند. استفاده آسان‌تر از جاوااسکریپت، NPM، CSS، ویوجی‌اس و... از اهداف این افزونه‌ها هستند.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۳ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله چهارم: کلمه کلیدی فراموش شده (with) در جاوااسکریپت

کلمه کلیدی فراموش شده (with) در جاوااسکریپت

هر زبان برنامه‌نویسی جدای از کلمات کلیدی و استانداردی که دارد یکسری ویژگی‌ها و موضوعات پشت صحنه را داراست که معمولا برنامه‌نویسان آن زبان از آن‌ها آگاهی ندارند. کلمه کلیدی with یکی از آن حالت‌هاست. توسعه‌دهندگان جاوااسکریپت معمولا کمتر با این کلمه کلیدی کار کرده‌اند. در این مقاله روش استفاده و کاربرد اصلی این دستور بررسی شده و در رابطه با نکات ضروری آن صحبت می‌کنیم.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۵ دقیقه بوده و توسط نویسنده فنی راکت (عرفان حشمتی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله پنجم: بدترین سوالی که می‌توانید از یک توسعه‌دهنده‌ی نرم افزار بپرسید

بدترین سوالی که می‌توانید از یک توسعه‌دهنده‌ی نرم افزار بپرسید

به نظرتان بدترین سوالی که می‌توان از یک توسعه‌دهنده پرسید چیست؟ مدیران پروژه معمولا با نادیده گرفتن و یا آگاه نبودن از جو حاکم بر دنیای برنامه‌نویسی و ذهن توسعه‌دهندگان این سوال را می‌پرسند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با این سوال و عواقب آن صحبت کنیم.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۱۰ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله ششم: ۱۰ ابزار مفید توسعه‌ وب که باید از آن‌ها مطلع باشید

10 ابزار مفید توسعه‌ وب که باید از آن‌ها مطلع باشید

دنیای توسعه وب، اقیانوس بزرگی از ابزارها و تکنولوژی‌هاست. این موضوع بر هیچکس پنهان نیست. به همین دلیل پیدا کردن ابزارهای مناسب در این اقیانوس بزرگ طبیعتا کار سخت و چالش برانگیزی‌ست. در مقاله ششم از این مجموعه قصد داریم به شما ابزارهای مفیدی را معرفی کنیم که استفاده از آن‌ها در فرایند توسعه وب می‌تواند نتیجه و حاصل بسیار خوبی در بر داشته باشد.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۴ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله هفتم: ۱۳ افزونه‌ی ضروری مرورگر برای برنامه‌نویسان وب

13 افزونه‌ی ضروری مرورگر برای برنامه‌نویسان وب

گوگل کروم دوست داشتنی‌ترین مرورگری‌ست که توسط بیشتر توسعه‌دهندگان نرم‌افزار مورد استفاده قرار می‌گیرد. جدای از توانایی‌های خود کروم، وجود افزونه‌های کاربردی بسیار زیاد این مرورگر را به یک ابزار ایده‌آل برای کار روی کدهای مربوط به توسعه وبسایت‌ها تبدیل کرده‌ است. در این مطلب از ۱۳ افزونه را مورد بررسی قرار داده‌ایم که با استفاده از هر کدام می‌توانید فرایند توسعه وبسایت‌ها با ابزارهای مختلف را آسان‌تر کرده و به جریان مربوطه سرعت بدهید.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۶ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله هشتم: بررسی معماری Back-End به زبان ساده

https://static.roocket.ir/images/cover/2021/8/29/S6okLHLQTbZX06zLNoSJh0JoezdkaNGKDXp9dGS2.jpg

توسعه سمت سرور یا Back-End موضوعی بوده که همواره خود بنده به آن علاقه بسیار زیادی دارم. اما آیا بهتر نیست قبل از انتخاب هر زبان و یا تکنولوژی برای پیاده‌سازی این بخش، درک درستی از آن کسب کنیم؟ در هشتمین مقاله از این مجموعه دقیقا ما قصد داشته‌ایم که به زبان هر چه ساده‌تر در رابطه با این ساختار صحبت کرده و از نقش تکنولوژی‌های مرتبط با آن شما را آشنا سازیم.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۶ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله نهم: ۴ راه برای پشت سر گذاشتن روزهای تاریک یادگیری برنامه‌نویسی

4 راه برای پشت سر گذاشتن روزهای تاریک یادگیری برنامه‌نویسی

بعنوان یک برنامه‌نویس همه ما با روزهای وحشتناکی از فرایند یادگیری و کار کردن روبرو شده‌ایم. و باید بگویم که این عادی‌ست چرا که هیچ حرفه‌ای بدون روزهای سخت و چالش برانگیز وجود ندارد. اما برای هر مشکلی یک راه‌حل نیز وجود دارد. این دقیقا اندیشه یک برنامه‌نویس حرفه‌ای‌ست: هیچ مشکل حل نشدنی وجود ندارد! در نهمین مطلب از این مجموعه در رابطه با روزهایی صحبت می‌کنیم که برنامه‌نویسان نقش خود را در آن بسیار نامفهوم می‌بینند و بصورت دقیق نمی‌دانند چگونه آن روزها را مدیریت کنند.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۷ دقیقه بوده و توسط (علیرضا داداشی) گردآوری و تالیف شده است.

مقاله دهم: به زبان ساده: جاوااسکریپت در مقابل تایپ‌اسکریپت

به زبان ساده: جاوااسکریپت در مقابل تایپ‌اسکریپت

بررسی تفاوت‌های دو زبان جاوااسکریپت و تایپ‌اسکریپت ما را به نقطه‌ای می‌رساند که می‌توانیم تصمیم بگیریم در پروژه‌های‌مان از کدام مورد استفاده کنیم. در آخرین مقاله از مجموعه برترین مقالات وبسایت ما دقیقا قصد آن را داریم که به شما در تصمیم‌گیری‌تان کمک کنیم. تشابهات بسیار زیادی نیز میان این دو زبان وجود داشته و در نهایت همه چیز به جاوااسکریپت تبدیل می‌شود، اما آیا فرایند کدنویسی با تایپ‌اسکریپت لذت‌بخش‌تر است؟ با خواندن این مطلب متوجه خواهید شد.

مدت زمان مورد نیاز برای خواندن این مقاله بصورت میانگین ۴ دقیقه بوده و توسط (ارسطو عباسی) گردآوری و تالیف شده است.

در پایان

برای مقالات تالیف شده در مدت این یک ماه زحمات بسیار زیادی کشیده شده و موضوعات مطرح شده نیز بصورت مدیریت شده تعیین شده‌اند. به عنوان مدیر بخش تولید محتوا وبسایت راکت از تمام نویسندگان راکت تشکر می‌کنم و در نهایت امیدمان این است که در اولین ماه از فصل دوست داشتنی پاییز نیز به همین قدرت ادامه دهیم.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.71 از 7 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا