جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
بهترین API های مورد نیاز توسعه دهندگان تازه کار
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

بهترین API های مورد نیاز توسعه دهندگان تازه کار

در همین حین که به افزایش مهارت‌های شخصی خود در برنامه‌نویسی فرانت اند و جاوا اسکریپت می‌پردازدم متوجه شدم که دچار فقر ایده برای خلق اپ‌های جدید شدم و علاوه بر این قصد دارم که چیزهای جدیدی راجع به فراخوانی API نیز یاد بگیرم. پس با خود فکر کردم که بهتر است برای رسیدن به این اهداف، شروع به ساخت پروژه‌هایی کوچک با استفاده از APIهای جدید کنم. در ابتدای ورود به این زمینه، کمی گیج شدم و برایم سخت بود و نیاز به یادگیری چیزهای جدید داشتم.

من در این مقاله قصد دارم تعدادی از APIهای مورد علاقه‌ام را به شما معرفی کنم تا شاید شما نیز برای پروژه‌های تمرینی‌تان از آن‌ها استفاده کنید و بتوانید چیزهای جدیدی در کار با APIها بیاموزید.

البته بیایید پیش از هر چیز کمی راجع به مفهوم API صحبت کنیم.

API چیست؟

API یا Application Programming Interface (رابط برنامه نویسی اپلیکیشن) در واقع دستیار تعاملی است برای برقراری ارتباط میان اپ‌های مختلف با یک‌دیگر. ما می‌توانیم از آن‌ها درخواست داده کنیم و آن‌ها نیز متناسب با درخواست ما، پاسخ مناسب را به ما برگردانند. (اغلب در فرمت‌هایی مانند JSON , XML) پس نهایتا ما نیز به عنوان توسعه‌دهنده، می‌توانیم از داده‌ی محیا شده توسط API در اپ یا وب‌سایت خود استفاده کنیم.

1- The Poké API

من به شخصه علاقه‌ی خاصی به این API دارم و این علاقه برای خودم هم عجیب است. من پروژه‌های متعددی را با استفاده از این API ساخته‌ام و اولین APIای بود که من از آن در یک پروژه استفاده کردم و به نظرم بهترین انتخاب است. هرکسی می‌تواند از این ای پی آی استفاده کند.

PokéAPI داکیومنت‌های عالی دارد و برای تازه‌کاران بسیار مناسب است؛ همچنین احتمالا هر آن‌چه شما برای ساخت اپ‌تان نیاز دارید را در اختیارتان قرار خواهد داد.

2- Affirmations API

این API درجه یک توسط Tilde Ann Thurium خلق شده. حتی نیاز نیست که حتما با این API یک اپلیکیشن بسازید و تنها می‌توانید با رفتن به https://www.affirmations.dev و مشاهده‌ی یک متن انرژی بخش راجع به خودتان، کمی خوش‌بین‌تر به ادامه‌ی روزتان بپردازید. این API جذاب می‌تواند باعث خلق ایده‌های جالبی در شما برای پروژه‌‌ی بعدیتان شود.

3- REST Countries

این API می‌تواند منبعی‌ کوچک اما کاربردی برای استفاده در پروژه‌‌های بعدیتان باشد. REST Countries شامل ارزها، پایتخت کشورها و زبان‌هاست و دارای داکیومنت مناسبی نیز می‌باشد.

4- Translation APIs

اگر بخواهید یک اپ مترجم بسازید چه؟ API های زیادی در زمینه‌ی ترجمه‌ی متن زبان‌های مختلف وجود دارد که می‌توان به Yandex, Google Translate اشاره کرد.

اما گاهی ممکن است که بخواهید زبانی غیر انسانی را ترجمه کنید! در این زمینه‌ نیز چند گزینه پیش روی خود دارید و می‌توانید ترجمه به زبان‌های Sindarin (زبان‌ الف‌ها در دنیای ارباب حلقه‌ها)، Yoda و یا Groot را نیز امتحان کنید.

5- Spotify

اگر هیچ یک از APIهای معرفی شده در بخش‌های قبلی نظرتان را جلب نکرده،‌ شما را به بخش آخر این مقاله دعوت می‌کنم. اسپاتیفای دارای ای پی آیی با داکیومنت‌های فراوان و گسترده است که به شما اجازه‌ی دسترسی به موسیقی‌ها، هنرمندان و آلبوم‌ها و اطلاعات آن‌ها را می‌دهد. علاوه‌‌بر این می‌توانید پلی‌لیست‌های مختلفی را بسازید یا به نمایش درآورید.

تمامی APIهای موجود در این لیست را می‌توانید برای شروع مسیر خود در استفاده از APIها و کار با‌ آن‌ها انتخاب کنید؛ همچنین ایده‌های جذابی برای پروژه‌های بعدیتان به شما خواهند داد. امیدوارم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

در قسمت نظرات می‌توانید API مورد علاقه‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@BAbolfazl

Front-End

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید