چگونه به عنوان یک توسعه‌دهنده بر ترس‌های‌مان غلبه کنیم؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

چگونه به عنوان یک توسعه‌دهنده بر ترس‌های‌مان غلبه کنیم؟

از راه‌های مختلفی، ترس روی تصمیم گیری هرکسی در زمان‌های مختلفی تاثیر می‌گذارد. اگر شما یک توسعه‌دهنده همیشگی باشید ممکن است بسیاری اوقات از اینکه به خارج شدن از کار یا شروع کاری جدید تصمیم دارید، احساس ترس پیدا بکنید. اما موضوعی که واقعا وجود دارد این است که وقتی شما می‌خواهید جهشی انجام دهید، همیشه ترس حضور خواهد داشت.

در واقع توسعه‌دهنده‌گان همواره با این چالش که در آن ترس وجود دارد روبرو هستند، اگر آن‌ها به ترس اجازه دهند که بر آن‌ها غلبه کنند، توانایی و قابلیت‌های‌شان ممکن است از بین برود. اگر شما قصد داشته‌اید که تجارت جدیدی را راه‌اندازی کنید اما همیشه از آن ترسیده‌اید و یا اینکه اگر تجارتی دارید اما در تصمیم‌گیری‌ها همواره ترس وجود دارد، پس بهتر است این مطلب را که در رابطه با تاثیر ترس بر روی موفقیت و رضایت‌مندی شماست مطالعه کنید.

ما از چه می‌ترسیم؟

ممکن است از ترس‌تان آگاه نباشید. بسیاری از این ترس‌ها ممکن است در ناخودآگاه شما باشند. بسیاری از ما از چیزهای مشابهی می‌ترسیم، مگر اینکه خودمان را از آن‌ها دور کنیم که البته ممکن است اجتناب کردن از آن‌ها نیز به ما احساس ناخوشایندی بدهد. 

در اینجا می‌توانید لیستی از ترس‌های عمومی که اغلب توسعه‌دهنده‌ها در زندگی روزمرشان با آن‌ها سر و کار دارند، را مشاهده کنید:

  1. ترس از ناکافی بودن/شکست خوردن
  2. ترس از تغییر/ناشناخته‌ها
  3. ترس از دست دادن
  4. ترس از خجل شدن
  5. ترس از طرد شدن

مطمئنا برای هر توسعه‌دهنده در تجارت خود، نقطه‌های ترس، خجالت کشیدن‌ها در مقابل سرمایه‌گذار و ایجاد تغییر در یک الگوی عادی وجود دارد. توسعه‌دهنده‌هایی که بتوانند این ترس‌های را پشت سر بگذارند و به هر صورتی کار کنند، موفق خواهند بود.

چگونه ترس کار می‌کند؟

ترس یک واکنش فیزیکی به تهدیدات بالقوه است. با وجود آنکه تهدیداتی مانند روبرو شدن با یک خرس خشمگین دیگر کم شده است اما بدن ما هنوز به تهدیدات مختلفی با استفاده از غرق کردن‌مان در هورمون‌هایی مانند cortisol، epinephrine، serotonin، testosterone و estrogen به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد.

به صورت پایه‌ای این حالت بقا‌ء است. واکنش مبارزه یا فرار در مقابله با خطر و ترس می‌تواند در شرایط مختلف واقعا کمک کننده باشد، اما در بعضی شرایط ممکن است واقعا برای یک تجارت نیز خطر آفرین باشد. گذر منطقی به این واکنش برای توسعه‌دهنده‌ها واقعا مسئله مهمی است آنها باید یاد بگیرند که چگونه تصمیمات منطقی بگیرند.

غلبه بر ترس شکست خوردن

برای بسیاری از توسعه‌دهنده‌ها ترس از شکست‌ خوردن یکی از موارد مهم برای نرسیدن به موفقیت به حساب می‌آید. تنها کافی‌ست از شرکت‌هایی که در اولین رکود اقتصادی ظاهر شدند بپرسید، ترس از این حالت آن‌ها را متوقف نکرد، صاحبان این شرکت‌ها از چنین وضعیتی به عنوان عاملی مهم برای موفقیت استفاده کردند.

غلبه کردن بر ترس شکست خوردن در حقیقت به معنای بغل کردن آن است. با متوجه شدن از آن شکست خوردن یکی از بزرگ‌ترین قدم‌ها برای موفقیت است. شما باید گزینه‌های مختلفی را برای اینکه متوجه شوید بهترین حالت کدام است -و اینکه خودتان را از شکست‌ها ببخشید- پیدا کنید. توسعه‌دهنده‌های موفق به شکست‌ها به عنوان یک نقطه پایانی نگاه نمی‌کنند بلکه آن‌ها از آن درس می‌گیرند. پیدا کردن چنین ذهنیتی کار چندان ساده‌ای نیست، اما واقعا می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد.

از ترس به‌ عنوان یک ابزار استفاده کنید

آیا ترس شما را باز می‌دارد؟ شما می‌توانید این واقعیت را تغییر دهید. ترس در برخی از زمان‌ها که اجازه می‌دهید تصمیم‌گیری کند، بسیار مخرب می‌شود. اما این موضوع می‌تواند به عنوان ابزاری برای تصمیم‌گیری نیز استفاده شود، البته اگر به روش درستی با آن برخورد کنید. در این رابطه فکر کنید. ترس نیرویی قدرتمند است. ما به ترس برای تصمیم‌گیری‌های روزمره نیاز داریم، ترس می‌تواند ما را از برخی خطرات نجات دهد – ما نیاز داریم که بیشتر زنده بمانیم. تصمیماتی که ما در زندگی مدرن می‌گیریم برخی اوقات با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند، اما مغز می‌تواند به خوبی با آن‌ها رفتار کند.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید از ترس به عنوان یک ابزار خوب استفاده کنید این است که آن را به عنوان سیگنال در نظر بگیرید. وقتی از اینکه به جلو بروید احساس ترس می‌کنید، یک لحظه فکر کنید و ببینید قضیه از چه قرار است؟ آیا ترس سعی دارد که از تغییرات و موقعیت‌های جدید شما را دور کند؟ با استفاده از این سیگنال شما متوجه می‌شوید که کارهایی وجود دارد که باید آن‌ها را انجام دهید. 

البته این بدان معنا نیست که شما باید در هر موقعیتی قرار بگیرید، اما این موضوع به شما کمک می‌کند تا منطقی تر باشید و دیالوگ با آن کمک به حل مسائل می‌کند.

به یاد بسپارید که شما هرچیزی که ذهن‌تان را روی آن تنظیم کرده‌اید، را می‌توانید انجام دهید، اما این موضوع نیازمند تقابل، استقامت و مواجه با ترس‌های‌تان دارد. - جیلان آندرسون

شما چگونه ترس‌تان را کنترل می‌کنید؟ با اشتراک گذاری آن در قسمت نظرات به ما بگویید.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 2 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا