جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
چرا عامل اساسی در موفقیت یک فریلنسر، شور و علاقه است
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

چرا عامل اساسی در موفقیت یک فریلنسر، شور و علاقه است

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا یک طراح وب شدید؟ این یکی از آن سوالاتی است که ممکن است به ذهن شما خطور نکرده باشد، چون شخصیت شما اینگونه است.

در این چند وقت، من به مسیری که در زندگی طی کرده‌ام و جایگاهی که الان در آن قرار دارم بسیار فکر کرده‌ام. به عنوان یک جوان دبیرستانی در سال ۱۹۹۵، خانواده‌ام یک سرویس اینترنت نامحدود را به اشتراک گرفتند. پیش از این، سرویس‌های اینترنت با چیزهایی مثل AOL اندازه گیری می‌شد، بنابراین من مدت زمان محدودی را برای آنلاین شدن در اختیار داشتم. اما با ورود دسترسی نامحدود به اینترنت، جهان به معنای واقعی کلمه گسترش پیدا کرد.

من این را ذکر می‌کنم چون امکان داشت که بدون آن اکانت آهسته، هرگز به سراغ HTML نروم. احتمالاً هرگز وقت نمی‌گذاشتم تا فتوشاپ یا هر برنامه گرافیکی دیگری را یاد بگیرم. این موارد به من کمک کردند تا به اشتیاق خلاقانه‌ای که در من نهفته بود پی ببرم. خوشبختانه، من شور و اشتیاق خود را حتی با وجود فراز و نشیب‌ها در این ۲۰ سال نگه داشته‌ام.

جایی که شور و اشتیاق، آغاز و پایان می‌یابد

زمینه‌های خلاقانه‌ای مثل طراحی وب، به استعداد مشخصی نیاز دارند. اما برای اینکه واقعاً به موفقیت برسید، تاکید می‌کنم که شور و علاقه هم به همان اندازه با اهمیت هستند. هر کسی که طنز دیلبرت را خوانده باشد یا «The Office» را مشاهده کرده باشد، می‌داند که کارمندانی که در این داستان‌ها بودند، هیچ شور و هیجانی نسبت به کاری که انجام می‌دادند نداشتند. در حالی که داستان‌ها ساختگی هستند، اما شخصیت‌ها به شکلی واقعی و قابل لمس با مشاغل خود برخورد می‌کنند.

اگر یک طراح هستید که کارهای روزمره خود را درست مشابه روزهای گذشته انجام می‌دهد، برایتان تصور اینکه بسیار خلاق باشید سخت خواهد بود. طراحی، به یک اشتیاق واقعی نیاز دارد تا کارها به روشی درست انجام شوند. بدون خلاقیت، کیفیت کارها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

با این حال، کسانی که تصمیم می‌گیرند چالش تبدیل شدن به یک فریلنسر طراح را قبول کنند، غالباً با یک واقعیت شفاف روبرو می‌شوند: روزهایی وجود خواهند داشت که داشتن شور و علاقه برای انجام برخی کارها بسیار سخت خواهد بود. این واقعیتی نیست که از دانستن آن شگفت زده شوید.

وقتی میزان مسئولیت‌هایی را که با اداره کردن یک تجارت برایتان پیش می‌آید مد نظر قرار دهید، ممکن است این بار بر دوش شما سنگینی کند. امور مالی، روابط با مشتری و تمام استرس‌هایی که در طی کسب و کار به شما وارد می‌شود، می‌تواند هیجان را در هر کسی از بین ببرد. اگر در روبرو شدن با یک کار، بترسید و بی احتیاط عمل کنید، تنها زمینه‌های شکست خود را فراهم خواهید کرد.

پیدا کردن علاقه و هدف در تجارت خود 

بنابراین چگونه می‌توانیم درگیر چالش‌های روزمره زندگی فریلنسری شویم؟ بیایید نگاهی بیاندازیم به برخی از کارهای نسبتاً ساده‌ای که می‌توانید انجام دهید:

واقعیت را در آغوش بگیرید

مشخص است که زندگی و کار، هرگز ۱۰۰ درصد سرگرم کننده و مفرح نیستند. بنابراین عاقلانه است که هنگام اداره کردن یک تجارت، انتظارات واقع بینانه را تعیین کنید. اگر بخواهم صادقانه بیان کنم، قرار است روزهایی را تجربه کنید که سختی آن مثل تحمل کردن بوی یک کمد پر از تخم مرغ گندیده باشد. اما هر روز، فرصتی است که می‌توانیم با استفاده‌ی درست از آن، دوباره خلاقیت را به درون کارهای خود روانه کنیم.

یک سرگرمی جدید پیدا کنید

خلاق بودن، به خودی خود می‌تواند شور و اشتیاق را برانگیزد. به عنوان مثال، من هنگام نوشتن و طراحی کردن، فردی بسیار خوشحال هستم. اما ما نمی‌توانیم تمام زمان خود را صرف انجام چنین کارهایی کنیم. بنابراین، این وظیفه‌ی ماست تا چیزهایی را پیدا کنیم که ما را مدهوش خودشان کنند. حال ممکن است یکی از آن چیزها، پیدا کردن جایگاهی جدید یا سرویس جدیدی برای ارائه داده شدن باشد. ممکن است بخواهید برای سرحال آمدن، در زمینه‌های متفاوتی از تجارت خود مشغول به کار شوید. این کار سبب بروز بهترین‌های شما خواهد شد. اینکه احساس کنید کار درست و خوبی را انجام داده‌اید، می‌تواند برای ادامه‌ی کار کافی باشد.

چیزی را یاد بگیرید

یکی از موارد دیگر در اینجا، یادگیری یک مهارت جدید است. در مورد چارچوب جدیدی از جاوااسکریپت که قصد استفاده از آن را دارید مطالعه کنید یا ابزار جدیدی را برای افزایش بهره وری خود پیدا کنید. یادگیری، به تنهایی می‌تواند اوضاع را سرگرم کننده‌تر کند. حتی بعد از یادگرفتن آن مهارت جدید، ممکن است بی صبرانه منتظر بکارگیری آن در پروژه‌های خود باشید و قصد به نمایش گذاشتن استعدادهای خود را داشته باشید.

خودتان را به چالش بکشید

ایجاد اهدافی مشخص و به چالش کشیدن خود به منظور رسیدن به آن اهداف، روشی عالی برای ماندن در چارچوب درست تفکرات ذهنی است. برای مشتریانی که قرار است این ماه با آن‌ها همکاری داشته باشید، اهدافی را مشخص کنید. برای پست‌های وبلاگ خود، اهدافی را تعیین کنید. آن اهداف هرچه که باشند، شما باید بر روی آن‌ها تمرکز کنید. فقط به یاد داشته باشید که اهدافتان باید واقع بینانه باقی بمانند.

زیاده روی نکنید

بیش از اندازه کار کشیدن از خودتان، یکی از بزرگترین فعالیت‌های مخرب برای یک فریلنسر است. این‌ها زمانی بسیار سخت می‌شوند که شما کارهای زیادی برای انجام داده شدن در اختیار دارید و هنوز مهلت‌های زمانی‌ای باقی مانده که باید به آن‌ها برسید. اما زمان‌هایی هم وجود دارد که شما فقط به اسراحت کردن نیاز دارید. زمانی را به دور از میزکار و گوشی خود بگذرانید. این کار می‌تواند چشم اندازی بسیار مثبت را در زندگی به شما نشان دهد.

کاری کنید که کارهایتان ارزش پیدا کنند

پیدا کردن شور و اشتیاق در کاری که انجام می‌دهید، شما را در به عنوان فریلنسری موفق در حرفه‌ی طراحی وب قرار می‌دهد. مهمترین عامل در توسعه‌ی آن این است که هر روز اهداف خود را مشخص کنید. اینکه چطور به آن پی می‌برید، بستگی به خودتان دارد.

به عنوان مثال، اگر به اندازه کافی مشتری ندارید، ممکن است هدف شما ارتباط برقرار کردن با یک چشم انداز جدید باشد. اگر شما در زیر کوله باری از کار دفن شده‌اید، ممکن است هدف خود را رسیدن به نقاط عطف کوچکتر در هر روز بدانید.

اهداف، شما را به سمت اشتیاق و علاقه سوق می‌دهند. همین شور و اشتیاق، به افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید نیز سرایت می‌کند. زمانی که افراد ببینند شما چقدر عمیقاً به کارهای خود متصل هستید، سبب می‌شود که آن‌ها بیشتر بخواهند با شما همکاری داشته و از مهارت‌های شما در پیش سایر مشتریان گفتگو کنند.

نتیجه‌ی این کارها این است که سرانجام، تجارت شما شروع به شتاب گرفتن می‌کند. این کار را ادامه دهید تا خودتان را در میان یک حرفه‌ی موفق مشاهده کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است