برای اهداف یادگیری حرفه‌ای خود وقت بگذارید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

برای اهداف یادگیری حرفه‌ای خود وقت بگذارید

در طول چند تابستان گذشته، من روش یادگیری جدیدی را شروع کردم. صبح‌ها به دفتر خود می‌رفتم و دوره‌های آموزشی را بررسی می‌کردم. قبل از اینکه کار روزانه‌ی خود را شروع کنم، حدود ۳۰ دقیقه در این جلسات آموزشی شرکت می‌کردم.

انجام این کار بسیار مفید بود، برای مثال من در حین یادگیری موضوعات دیگر به یادگیری PHP و جاوااسکریپت هم پرداختم. گذشته از این، بر خلاف روزهایی که به مدرسه می‌رفتم، یادگیری چیزهای جدید برایم لذت‌بخش بود.

من مشتاق بودم که امسال هم بتوانم این روش یادگیری را انجام دهم. اما ناگهان اتفاق بزرگی در دنیا رخ داد. وجود یک بیماری همه‌گیر به این معنا بود که دیگر زمان اضافی برای یادگیری در صبح‌ها وجود نداشت.

بی‌پرده بگویم، این خللی که در زندگی من به وجود آمده است در مقایسه با اتفاقات ناگواری که دیگران تجربه می‌کنند، هیچی نیست. اما این فکر را به ذهنم رساند که بسیاری از طراحان وب مجبور شده‌اند که اهداف خود را به تعویق بیندازند.

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه ما این اختلالات را مدیریت کرده و از عقب افتادن جلوگیری کنیم؟

گذراندن زمان آزاد همیشه سخت بوده است

در حالی که قرنطینه‌های مربوط به کوید ۱۹ یکی از بزرگ‌ترین اختلالات حرفه‌ای در سطح وب است که با آن روبرو شده‌ایم، اما اولین آن‌‌ها نیست. همچنین در زندگی روزمره هم راهی برای دور کردن ما از یادگیری و سایر پروژه‌های شخصی وجود دارد. فقط تعهدات اجرای یک شغل فریلنسری یا کار کردن بر روی پروژه‌های مختلف مشتریان می‌تواند در صورت لزوم انجام شود، چه برسد به این که رویدادهای خارج از کار انجام شود.

به این ترتیب، همیشه این چالش وجود داشته است. شما می‌خواهید که مهارت‌های خود را افزایش دهید ولی به نظر می‌رسد که در طول روز زمان کافی ندارید.

در همین حال، وب با سرعت بالا و پیچیده‌ای در حال پیشرفت است. آن‌هایی که در بالای زنجیره هستند، رابط کاربری باورنکردنی با React ایجاد می‌کنند، درحالی که بقیه ما سعی می‌کنیم بفهمیم که چرا اسکریپت ۳ خطی jQuery ما متوقف شده است.

چرا هنوز هم اهداف مهم هستند؟!

بسیاری از ما، صرف نظر از اینکه در چه طرحی کار می‌کنیم، اهداف یادگیری حرفه‌ای خود را کنار می‌گذاریم. معمولا این کار را به دلایل خوبی انجام می‌دهیم. ممکن است گذشتن از اهداف به دلیل بزرگ کردن فرزندان، مراقبت از خانواده و یا صرفا تلاش برای تامین نیازهای خانواده باشد.

اما هرچه این تاخیر طولانی‌تر شود، بازگشت به عادت یادگیری سخت‌تر می‌شود. به علاوه، این می‌تواند به معنای از دست دادن مهارت‌هایی باشد که برای خدمت به مشتری‌ها و رقابت در بازار به آن‌ها نیاز داریم.

طراحی وب و توسعه زمینه‌هایی هستند که واقعا به تعهد نیاز دارند تا با زمان حال همگام شوند. توانایی همگام شدن با روند‌های صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است. هیچ‌کدام از ما نمی‌خواهیم که با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های قدیمی به مشکل بخوریم.

جنبه‌ی دیگری از این یادگیری وجود دارد: وقتی عقب هستید، متوجه آن می‌شوید. انجام این کارها بر توانایی شما در پیدا کردن مشتری‌های جدید و ساخت نمونه کار و همچنین بر اعتماد به نفس شما تاثیر می‌گذارد.

جواب چیست؟ وقت بگذارید، حتی اگر کافی نباشد

هر کدام از ما سبک یادگیری خودمان را داریم. نه تنها شامل روش‌هایی است که ما ترجیح می‌دهیم از آن‌ها استفاده کنیم (فیلم، آموزش گام به گام و غیره)، بلکه محیط اطراف ما را نیز در بر می‌گیرد.

به عنوان مثال، من واقعا صبح‌ها احساس بهتری دارم. چون ذهنم در آن زمان خسته نیست و می‌تواند چالش‌های اجتناب ناپذیری را مدیریت کند. همچنین در آن زمان باید بدون سر و صدا به یادگیری بپردازم و غیر از آن برای من مفید نخواهد بود.

هر چقدر هم که قبول کردن این موضوع سخت باشد، اما در حال حاضر این وضعیت با فراگیری این بیماری وجود ندارد. بنابراین، حتی در این شرایط ناقص، انتخاب این است که یا یادگیری را کنار بگذاریم و یا تلاش کنیم که مهارت‌های خود را بهبود ببخشیم.

گاهی ممکن است که در زمان‌های کم‌اهمیت به یادگیری بپردازید. همچنین ممکن است به یک برنامه‌ی ناهماهنگ نیاز داشته باشید. مثلا ۳۰ دقیقه از دوشنبه شب و سپس ۴۵ دقیقه در عصر پنج‌شنبه را به این کار اختصاص دهید.

به نظر زمان کمی است، اما باعث پیشرفت می‌شود. اگر منتظر رسیدن یک زمان عالی باشید، ممکن است که این انتظار بسیار طولانی شود. شاید بهتر باشد که از فرصت‌هایی که در پیش روی ما قرار گرفته است استفاده کنیم، حتی اگر آن‌ها با تعریف محدود ما از ایده‌آل مطابقت نداشته باشند.

در پایان، تنها هدف مهم این است که یک چیز جدید یاد بگیرید، بقیه فقط جزییات هستند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.75 از 4 رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پوریا رزمجویی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات