جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۱۰ زبان برنامه نویسی برتر و سازندگان آن‌ها
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

۱۰ زبان برنامه نویسی برتر و سازندگان آن‌ها

گاهی اوقات وقتی چیزی بسیار محبوب می‌شود با گذشت زمان افراد پشت سر آن را فراموش می‌کنیم به‌عنوان مثال یک آهنگ، ما آن را می‌شناسیم و همچنین خواننده آن را اما آهنگ‌سازی که ترانه را ساخته را فراموش می‌کنیم. دقیقا مانند زبان‌های برنامه نویسی، شما می‌دانید نام آن‌ چیست، اما آیا واقعاً می‌دانید چه کسی آن‌ها را اختراع کرده؟ در این مقاله از راکت، ما به ۱۰ زبان برتر برنامه‌نویسی برتر و محبوب و سازندگان آن‌ها می‌پردازیم.

۱. پایتون - Guido van Rossum 

 

او یک برنامه‌نویس هلندی، متولد ۳۱ ژانویه ۱۹۵۶ بود. وی به‌عنوان سازنده زبان پایتون شناخته شده که در ابتدا در سال ۱۹۹۱ منتشر شد. این زبان، برنامه نویسی را در مقیاس‌های کوچک و بزرگ امکان پذیر می‌کند.

۲. روبی - yukihiro Matsumoto  

 

روبی توسط Matz دانشمند کامپیوتر و برنامه‌نویس نرم‌افزار، توسعه داده شد. این یک زبان برنامه نویسی شی‌گرا است که در اواسط دهه ۱۹۹۰ در ژاپن ساخته شد.

ماتز در روز چهاردهم آپریل سال ۱۹۶۵ متولد شد. ماتسوموتو از سال2011 به‌عنوان معمار اصلی روبی در Heroku مشغول به کار است Heroku .یک پلتفرم ابری آنلاین و به‌عنوان یک سرویس‌دهنده در سانفرانسیسکو می‌باشد.

۳. جاوا - James Gosling 

 

جیمز آرتور گولسینگ متولد ۱۹ می ۱۹۵۵ است. او یک دانشمند کامپیوتر کانادایی است که به‌عنوان سازنده زبان جاوا شناخته می‌شود. جاوا class-based و شی‌گرا است.

۴. سی - Dennis Ritchie 

 

زبان سی یک زبان imperative یا دستوری است که توسط دنیس ریچی طراحی شده. دنیس مک آلیستر ریچی در ۹ سپتامبر ۱۹۴۱ به دنیا آمد و در ۱۲ اکتبر ۲۰۱۱ در سن ۷۰ سالگی درگذشت. او یک دانشمند آمریکایی شناخته شده بود که سهم بسیار قابل توجهی در زمینه علوم کامپیوتر داشت.او رئیس گروه تحقیقاتی Lucent Technologies بود.

۵. زبان Bjarne Stroustrup - ++c

 

وی متولد ۳۰ دسامبر ۱۹۵۰ است. او یک دانشمند دانمارکی است که زبان سی‌پلاس‌پلاس را که به صورت گسترده‌ای استفاده می‌شود را ایجاد کرد و توسعه داد. همچنین او استاد مهمان در دانشگاه کلمبیا و مدیرعامل Morgan Stanley در نیویورک است.

سی‌پلاس‌‌پلاس برای اولین‌بار در سال ۱۹۸۵ ظاهر شد. این زبان دارای ویژگی‌های برنامه نویسی شی‌گرا، دستوری و generic است.همچنین امکان دستکاری حافظه در سطح پایین را هم فراهم می‌کند.

۶. زبان Rasmus Lerdorf – php

 

راسموس لردورف، یک برنامه‌نویس دانمارکی و کانادایی است که در 22 نوامبر 1968 متولد شد. او کسی بود که زبان برنامه نویسی PHP را ایجاد کرد و نویسنده دو نسخه اول این زبان است. علاوه براین، او هنوز هم در ساخت نسخه‌های بعدی به رهبری جمعی از توسعه‌دهندگان از جمله جیم وینستد، استیگ باککن، شین کاراوئو، اندی گوتمانز و زای سوراسکی شرکت می‌کند.

PHP: Hypertext Preprocessor یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است که برای توسعه وب طراحی شده است.

7. پرل - Larry Wall

Larry Wall ،یک برنامه‌نویس و نویسنده آمریکایی است؛ که در 27 سپتامبر 1954 به دنیا آمد. او کسی بود که زبان برنامه نویسی Perl را ایجاد کرد. زبان برنامه نویسی Perl یک زبان تفسیری، سطح بالا و شی گرا است که برای برنامه نویسی سمت سرور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این زبان به طور وسیعی ساختار خود را از زبان C و Shell Script و Sed گرفته و خصوصیات آن‌ها را داراست. زبان برنامه نویسی Perl در زمینه‌های هوش مصنوعی، بانک های اطلاعاتی، سیستم عامل و صفحه گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. این زبان همچنین قدرت بسیار بالایی را در پردازش متن دارد.

8. جاوااسکریپت - Brendan Eich

جاوااسکریپت برای اولین بار در 4 دسامبر 1995 ظاهر شد. جاوااسکریپت یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و تفسیری است که توسط Brendan Eich ساخته شده است. 

Brendan Eich در 4 ژوئیه 1961 به دنیا آمد. او یک تکنسین آمریکایی است که JS را توسعه داده است. وی همچنین پروژه موزیلا را شروع کرد، بنیاد موزیلا را پایه‌گذاری کرد، و شرکت موزیلا را نیز تأسیس کرد؛ سپس به‌عنوان مدیر ارشد فنی شرکت موزیلا کار خود را ادامه داد.

9. پاسکال - Niklaus Wirth

 

پاسکال یک زبان برنامه نویسی اعلانی و رویه ای است، که توسط Niklaus Wirth ساخته شده است. وی یک دانشمند سوئیسی است که در پانزدهم فوریه 1934 به دنیا آمد.

۱۰ . زبان John McCarthy - Lisp 

جان مک کارتی یک دانشمند آمریکایی بود که در 4 سپتامبر 1927 متولد شد؛ و در 24 اکتبر 2011 درگذشت. وی یکی از بنیانگذاران رشته هوش‌مصنوعی بود و خانواده زبان برنامه نویسی Lisp را توسعه داد.

Lisp یک خانواده از زبان‌های برنامه نویسی است که برای اولین بار در سال 1958 ظاهر شد.

و در آخر جا داره که بگم پشت هر زبان برنامه نویسی موفق، یک مرد یا یک زن موفق وجود دارد ?)))))

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Fatemeh.shirzadfar
فاطمه شیرزادفر
برنامه نویس

تجربه کلمه‌ای هست که همه برای توصیف اشتباهاتشون ازش استفاده میکنن، و من همیشه دنبال اشتباهات جدیدم! برنامه‌نویس هستم و لینوکس‌ دوست

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

فاطمه شیرزادفر

برنامه نویس

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است