جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
۱۰ قطعه کد منو واکنشگرا با CSS - بخش اول
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

۱۰ قطعه کد منو واکنشگرا با CSS - بخش اول

طراحی یک لایه‌بندی واکنشگرا لزوما کار سختی نیست. مخصوصا برای زمانی که شما در ابتدای کار طرح کلی را ساخته‌اید و می‌دانید که قرار است چه چیزی را ایجاد کنید، این موضوع بسیار ساده‌تر می‌شود. اما در پروسه ساخت وبسایت واکنشگرا قسمت‌هایی نیز وجود دارد که ساخت و طراحی آن کمی دشوار است، یکی از این بخش‌ها در وبسایت، قسمت منوهای آن است. ایجاد کردن و ساختن آن به صورت مناسب و درست کار چالش برانگیزی است اما خوشبختانه با وجود آموزش‌های بسیار این کار ساده و راحت‌تر است. 

در کنار این آموزش‌ها، من به شخصه از جمله افرادی هستم که علاقه بسیار زیادی به قطعات کدهای رایگان دارم. با استفاده از این قطعات کد می‌شود با سرعت بالاتری طراحی را انجام داد، همچنین یکی از نکات مهم در رابطه با این قطعات این است که قابلیت شخصی‌سازی بالایی دارند، به همین دلیل در این مطلب سعی دارم تا مجموعه‌ای از قطعه کدهای منحصر به فرد برای ساخت منو را برای شما قرار دهم.

نکته: تمام این موارد به صورت واکنشگرا هستند و قابلیت ویرایش بالایی را دارند به همین دلیل می‌شود از آن‌ها در هرگونه وبسایتی استفاده کنید.

1. Responsive Fullpage Demo

سخن‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌شود در رابطه با این طرح از Johnny Mango گفت. این قطعه کد برای ساختار اولیه یک وبسایت بسیار مناسب است و می‌شود به سادگی از آن استفاده کرد.

اگر با این منو کار کنید مطمئنا متوجه پیاده‌سازی رویدادهای ماوس‌ی که برای آن ایجاد شده خواهید شد، تمام این موارد منحصر به فرد هستند و همگی می‌توانند امتیاز‌های خوبی برای رابط‌ و تجربه کاربری باشند. 

برای امتحان میزان واکنشگرایی این آیتم، می‌توانید اندازه مرورگر را تغییر دهید تا بهتر متوجه شیوه چیدمان المان‌ها در صفحه شوید. مطمئنا در نهایت از چنین موردی شگفت زده خواهید شد. 

2. Dropdown Navbar

اگر به تعداد زیادی از زیرمنوها نیاز دارید مطمئنا این نوار منو برای شما می‌تواند به بهترین نحو کار کند. این مورد یکی از بهترین جایگزین‌ها برای منوهای معمولی است که می‌شود از طریق آن‌ها تنها لینک‌های وبسایت را نشان داد. در این مورد می‌توانید یک لیست کشویی بسیار ساده و در عین حال مفید را مشاهده کنید که به بهترین شکل ممکن در زیر همدیگر چیده شده است.

لینک‌های زیرین از طریق رویداد کلیک نمایان می‌شوند که این مورد توسط jQuery پیاده‌سازی شده است. می‌توانید قسمت جی‌کوئری را از کدهای‌تان پاک کنید و با استفاده از کلاس hover در CSS کارتان را انجام دهید. 

میزان انعطاف‌پذیری این طرح برای کار کردن مطمئنا شما را شگفت زده می‌کند.

3. Single-Page Layout

این طرح برای وبسایت‌های تک صفحه‌ای بسیار مناسب است. از آن‌جایی که چهارچوب اصلی وبسایت در این طرح ساخته شده، پس تنها نیاز است که محتوای جدید را به آن‌ اضافه کنید. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این طراحی بسیار ساده و در عین حال زیباست.

اگر قصد ساخت وبسایت تک صفحه‌ای را دارید به نظر می‌رسد که این مورد در عمل یکی از بهترین موارد است. اسکرول لینک‌ها به سمت پایین بسیار به نرمی انجام می‌شود و شما را نیز منتظر نمی‌گذارد. 

همچنین مهم است که بدانید این طرح می‌تواند به خوبی با اندازه مرورگرتان منطبق شود. این نوع از طراحی را بیشتر از هرچیزی برای صفحاتی با موضوع فروش محصول یا رزومه کاری پیشنهاد می‌شود. 

این مورد واقعا ساده‌ست و در کنار ویژگی‌های بسیاری که دارد، واکنشگرا بودن آن موضوع بسیار مهمی است. 

4. Red Dropdown Menu

توسعه‌دهنده این کار Stéphanie Walter، واقعا کار جذابی در سطح اینترنت انجام داده است. این قطعه کد یکی از تنهاترین قطعات کدی است که شامل یک رنگ قرمز روشن است و واکنشگرایی بالایی دارد. 

لینک‌های این منو از جذابیت خاصی برخوردار هستند و استایل بسیار زیبا و منحصر به فردی برای Hover آن در نظر گرفته شده است. از نکات مهمی که باید اشاره کرد این است که این طرح به خوبی واکنشگرا شده و در حالت موبایل به خوبی نمایش می‌یابد، می‌توانم بگویم که بهترین حالت موبایلی برای لینک‌های سطح دو بوده که تا به کنون مشاهده کرده‌ام. 

اگر طرحی را می‌خواهید که همراه با کمی مواد اضافی و بامزه ارائه شده باشد، این گزینه واقعا خوبی‌ست. 

5. Pure CSS3 Design

این مورد یکی از منحصر به فرد‌ترین طرح‌های مرتبط به منو است که با استفاده از CSS ساخته شده است. این منو به صورت عمودی طراحی شده و ظاهری مانند المان جدول دارد. این قطعه کد توسط Ahmad Hjazy طراحی شده و نمای بسیار زیبایی دارد.

افکت Hover آن دارای سرعت بسیاری است و به نظر می‌رسد که تا حدی جذاب است. طراحی واکنشگرای این مورد باعث شده که بسیار شگفت انگیز به نظر برسد. 

به احتمال زیاد یکی از قسمت‌های بسیار شگفت انگیز این مورد آن باشد که این طرح به صورت کامل براساس CSS3 طراحی و ساخته شده است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است