پی بردن به ارزش واقعی رسانه های اجتماعی برای طراحان وب
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

پی بردن به ارزش واقعی رسانه های اجتماعی برای طراحان وب

رسانه های اجتماعی در سال‌های گذشته جز مسائل مهم هر بازاریاب بودند. قرار بود این رسانه‌ها به مشاغل ما رونق دهند و سطح جدید از تعامل با مشتریان بالقوه را فراهم کنند. اما به راستی این انتظارات  چگونه عملی می‌شوند؟

اعتراف می‌کنم که من برای تبلیغ کردن حرفه طراحی‌ام، طرفدار رسانه‌هایی مثل فیسبوک، توییتر و لینکدین نیستم. من تکنیک‌های مختلفی را امتحان کرده‌ام اما نتایج چندان برای من رضایت بخش نبود. من متوجه شدم که پیدا کردن مشتریان از طریق این پلتفرم‌ها تنها اتلاف منابع است. امروز من به شما توضیح می‌دهم که چرا همچین اعتقادی دارم. من در این مقاله تئوری‌هایی را در مورد ارزش واقعی نهفته به اشتراک می‌گذارم.

چه‌کسی از طراحان وب خوشش می‌آید؟

در اوایل پیدایش فیسبوک، داشتن صفحه‌ای تجاری به معنای دستیابی آسان به تمام فالوورهایتان بود. البته این موضوع بعد از مدتی برطرف شد. بخشی از استراتژی بلند مدت فیسبوک کسب درآمد بود. این روزها شما برای اینکه بتوانید محتوای خود را در اختیار مخاطبان قرار دهید، باید پست‌های خود را تبلیغ کنید. ممکن است این برای برخی از مشاغل ارزش هزینه کردن را داشته باشد. اما برای یک فریلنسر یا آژانس کوچک، این کار عقلانی به نظر نمی‌رسد.

این به خاطر نوع طراحانی است که شما قصد دنبال کردن آن‌ها را دارید. در فیسبوک معمولاً مشتریان، دوستان و خانواده با شما ارتباط دارند. در توییتر معمولاً طراحان یکدیگر را دنبال می‌کنند. لینکدین نیز فضایی است پر از افراد حرفه‌ای که هر کدام از آن‌ها تنها قصد خودنمایی کردن دارند. نتیجه‌ی این‌ها چه می‌تواند باشد؟

کسانی که به دنبال وبسایتی جدید هستند، احتمالاً دیگر کسی را دنبال نمی‌کنند. بنابراین هزینه کردن به منظور تبلیغات پست‌هایتان ممکن است نتایج مطلوبی را به همراه نداشته باشد. همچنین ما باید دستیابی به افراد جدید را از طریق کانال‌های اجتماعی فراموش کنیم. روزهایی که ما از این روش‌ها استفاده می‌کردیم به پایان رسیده‌اند.

بخش‌هایی از رسانه های اجتماعی که به سود طراحان وب است

شاید رسانه های اجتماعی آن آهنربای جذب مشتری که ما تصورش را می‌کردیم نباشد. اما این بدان معنا نیست که این پلتفرم‌ها چیزی برای ارائه دادن به طراحان وب ندارند. چندین مزایای واقعی وجود دارد که همراه با مشارکت خواهد بود. شاید آن‌ها نتوانند بلافاصله مشتریانی را برای شما پیدا کنند. من چند مورد از این مزایا را به یاد دارم که در اینجا برای شما بیان می‌کنم:

توسعه‌ی حرفه‌ای

یکی از بزرگترین مزایای رسانه های اجتماعی، توانایی بالاتر بردن سطح مهارت و دانش شماست. شما از طراحان، توسعه‌دهندگان و گروه‌های صنعتی فرصت‌های زیادی برای یادگیری خواهید داشت. در این شبکه‌ها، همه چیز در مورد دنبال کردن موارد مناسب است. این کار شما به کمی آزمون و خطا احتیاج دارد. بهتر است شما برای شروع به کار کردن به سراغ افرادی بروید که به محتوا و آموزش‌های آن‌ها اعتماد دارید. از آنجا به بعد، شما یاد خواهید گرفت تا افراد مورد علاقه خود را پیدا کنید.

نکته جالبی که در اینجا وجود دارد این است که احتمال دارد شما با ابزار و تکنیک‌هایی سر و کله بزنید که هیچ تصوری از آن‌ها نداشته‌اید. این اکتشافات جدید می‌تواند منجر به بهبود کارآیی و یا حتی توسعه‌ی خدمات جدید شما برای فروش به مشتریان شود.

گسترش شبکه‌ی شما

همراه با یادگیری این فرصت برای ما به وجود می‌آید تا بتوانیم از سایر افراد حاضر در صنعت نیز کمک بگیریم. این به شما فرصتی را می‌دهد تا برای غلبه بر فراز و نشیب‌های مسیر، بتوانید با طراحان و توسعه‌دهندگان دیگر همکاری داشته باشید. شما می‌توانید با دوستان طراح خود گفتگوهایی داشته باشید. لازم نیست این گفتگوها حتما در مورد مسائل کاری باشند، حتی بحث‌های کوتاه هم می‌تواند استرس و اضطراب شما را کاهش دهد. 

از طرف دیگر آشنا شدن با سایر جنبه‌های وب می‌تواند بسیار مفید باشد. به عنوان مثال اگر از شبکه‌ی خود در مورد پروژه‌ای چالش برانگیز سوال بپرسید، می‌توانید پیشنهادات و راه‌حل‌های بزرگی را دریافت کنید. 

من بارها و بارها سوالی را در توییتر مطرح کرده‌ام تا ببینم چه پاسخ‌ها و بازخوردهای مفیدی را می‌توانم دریافت کنم. رفاقت یک چیز بسیار فوق‌العاده است و اغلب سبب می‌شود تا ما به یکدیگر کمک کنیم. رفاقت به خودی خود یک نوع طلا است.

مشاوره دادن احتمالات

ارتباط برقرار کردن با دیگران سبب می‌شود که شما خودتان را یک نوع مشاور تصور کنید. شما می‌توانید در پروژه‌هایی خاص به دیگران کمک کنید یا به دوستان خود کمک کنید تا کسب و کار راکد خود را دوباره به میدان رقابت برگردانند. ممکن است این مشتری خواستار طراحی وب نباشد، اما می‌تواند برای تجارت شما مفید باشد.

اغلب‌اوقات پذیرفتن پیشنهاد کاری فردی که به وبسایت احتیاج دارد، می‌تواند بر روی میزان درآمد شما تاثیر بگذارد. شما می‌توانید بعد از مدتی برای تعمیر بعضی چیزها نیز کسب درآمد کنید. کار کردن به عنوان یک پیمانکار برای یک طراح دیگر می‌تواند فرصتی برای دستیابی به جریانی مداوم از پروژه‌هایی با درآمد بالاتر باشد. این تضمینی نیست، اما پیدا کردن رابطه‌ی کاری مناسب امکان‌پذیر است.

رسانه های اجتماعی با انتظارات درست، دارای پتانسیل هستند

هرچه پلتفرم‌های اجتماعی بزرگتر می‌شوند، خدماتی که می‌توانند در اختیار مشاغل بگذارند نیز مشخص‌تر می‌شود. برای برخی از مشاغل، پتانسیل واقعی برای به دست آوردن مشتریان جدید وجود دارد. اما به نظر نمی‌رسد که طراحی وب جزو آن مشاغل باشد. عیبی ندارد چون بخش‌های دیگری وجود دارد که ما می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. اما قسمت بزرگی از آن به اهداف فردی ما بستگی دارد. 

اگر می‌خواهید مهارت‌های خود را ارتقا دهید، افراد و گروه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید مسائل مختلفی را از آن‌ها یاد بگیرید. همچنین فرصت‌های زیادی هم برای ارتباط با سایر متخصصین وب وجود دارد. ارتباطات می‌توانند نقش بزرگی در پیشرفت کسب و کار شما داشته باشند.

رسانه های اجتماعی بهترین راه‌حل برای یک تجارت طراحی وب نیستند، اما می توانند در شرایطی خاص ارزشمند باشند. شما برای رسیدن به موفقیت تنها به نگرشی واقع‌بینانه از دستاوردهای خود و کمی صبر احتیاج دارید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی