مدیریت معروفیت: چگونه این کار، حرفه آزاد شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

مدیریت معروفیت: چگونه این کار، حرفه آزاد شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

مهم نیست که شما چقدر در کار خود مهارت دارید؛ همچنان باید یک معروفیت خوب در کنار مهارت‌های شما وجود داشته باشد. من افرادی دارای شغل آزادی را دیده‌ام که به عنوان نویسنده شروع کردند، و حال در زمینه تبلیغات کار می‌کنند؛ زیرا هیچ کاری در دست خود ندارند که به نویسندگی مربوط باشد. یکی از دلایلی که به این مسئله ختم می‌شود، کمبود معروفیت در شغل آزاد است.

گرچه، من هیچ وقت به شخصه با آن‌ها مصاحبه نکرده‌ام، اما تصور مشکلات آن‌ها ساده است. یک نویسنده هم باید غذا بخورد، نه؟ شما به این تله گرفتار نشوید. وقت آن رسیده است که ببینید چرا داشتن نوعی مدیریت معروفیت قوی مهم است و چگونه توانایی مدیریت کنترل صدمه، می‌تواند به شما کمک کند تا در این دنیا نجات پیدا کنید.

کار شما به نمایش گذاشته شده است

وقتی که من کار خود را شروع کردم، معمولا فرض می‌کردم که مشتری، کسی که با او کار می‌کنم، به کار من علاقه دارد. گگرچه واقعیت این بود که مشتری‌های مشتریان من، دنبال کنندگان او در Twitter و Facebook، و مخاطبان شبکه‌های اجتماعی دیگر هم به چیزی که من برای او می‌ساختم نگاه می‌کردند.

یک روز من یک ایمیل از یکی از مشتریان خود دریافت کردم، که به من زخم زبان می‌زد؛ زیرا دنبال کنندگان Twitter او یک سری نظرات منفی درباره کار من برای او نوشتند. در اینجا بود که من درک کردم باید مراقب باشم. کس دیگری به جز مشتری من هم به کار من نگاه می‌کند.

گرچه، در نهایت من آن مشتری را از دست دادم و یک درس با ارزش را آموختم. وقتی که من یک مشتری را از دست می‌دهم، تمام مشتری‌های بالقوه‌ای که می‌توانم از شبکه او به دست بیاورم را نیز از دست می‌دهم. و به این صورت معروفیت من سقوط می‌کند.

جمعیت سرسخت

از نظر من، شغل آزاد و آنلاین، شفاف‌ترین حرفه در جهان است. همه چیز به گونه‌ای است که همه می‌توانند آن را ببینند. شما خشم خود را برای کوچک‌ترین اشتباه از دست می‌دهید. کار شما می‌تواند مورد بحث قرار گرفته، و مسخره شود، و شما هم کاری جز این که بنشینید و نگاه کنید، نمی‌توانید انجام دهید.

مخصوصا بخش نظرات می‌تواند شما را نابود کند. و اگر تمام این مدت گول خورده بودید، می‌توانید به مشکلات جدی‌ای وارد شوید. انتقاد می‌تواند کار شما را تمام کند.

نصیحت من به هر فرد دارای شغل آزاد، این است که بر روی وب گول نخورند. همیشه کسی در حال نگاه کردن به شماست. همه آماده نظر دادن هستند. توصیفات منفی می‌توانند حرفه شما را از بین ببرند. این کاری است که اینترنت می‌تواند انجام دهد. معروفیت شما به یک نخ بسته است. از این رو به کارگیری حس مشترک در هنگام سر و کله زدن با مشتری‌ها ضروری است.

افراد دارای شغل آزاد، بر روی شبکه‌ها رشد می‌کنند

اگر شما فکر می‌کنید که فقط باید به خود و مشتری‌های لحظه‌ای خود پاسخ دهید، نمی‌توانید ادامه دهید. صنعت آزاد، توسط افراد دارای شغل آزاد و برای افراد به دنبال شغل آزاد ساخته شده است. به برخی از مشتریان خود نگاهی داشته باشید. احتمالا آن‌ها هم خودشان دارای شغل‌ آزاد هستند. افراد دارای شغل آزاد معمولا توسط نظایر خود قضاوت می‌شوند، و این هم زیبایی این حرفه است.

هرچه زودتر درک کنید که باید هر قدم را پس از یک مشورت خوب بردارید، بهتر است. برای انجام این کار، شاید شروع به تلاش بیشتر برای برطرف کردن هنجارهای شغل آزاد که با هر پروژه به سراغ شما می‌آیند نمایید.

چه کاری را انجام دهیم و چه کاری را انجام ندهیم؟

در فرصت‌هایی که می‌توانید، ارتباطات باز با مشتری‌های خود ضروری است. گاهی اوقات من آگاه ساختن مشتری خود از تغییرات اعمال شده‌ای که فکر کردم باید در یک پروژه قرار دهم را مسئولیت خود می‌دانم. با این که این بروزرسانی فرقی برای مشتری ندارد، باز هم من این کار را انجام می‌دهم؛ زیرا به نظر من، مشتری‌ام باید آخرین بروزرسانی‌ها را داشته باشد.

گرچه باید گفت که یک فرد دارای شغل آزاد، نباید چیزی را دراماتیک کند تا بتواند معروفیتی را برای خود بنا کند. شما باید این کارها را از روی تمایل به بهترین بودن انجام دهید، و بگذارید که معروفیت طلایی شما خروجی‌ آن باشد. هدف شما باید کارایی شما باشد، نه معروفیت شما. وقتی که به اندازه کافی خوب عمل می‌کنید، معروفیت شما به دنبال آن خواهد آمد و احتمالا از شما سبقت هم خواهد گرفت.

وقتی که اهمیت اولیه خود را به ساخت معروفیت در کار خود می‌دهید، تمرکز خود را از دست می‌دهید و نمی‌توانید تصویر بزرگ‌تر را ببینید. شاید در نهایت نتوانید مسئولیت‌های اولیه خود را برطرف کنید، که در نهایت این مسئله حفره‌ای در معروفیت شما ایجاد می‌کند.

غلبه بر بازخورد منفی

حتی بعد از اعمال نهایت تلاش خود، همچنان می‌توانید به مشکل بر بخورید؛ زیرا بازخورد منفی می‌تواند شما را تسخیر کند. افرادی که بر روی وبسایت‌های شغل‌ آزاد مانند elance کار می‌کنند، باید مراقب کاری که انجام می‌دهند باشند. هر تداخلی با یک مشتری، شما را در آب داغ پرتاب خواهد کرد. به تعادل برسید و از هرگونه اختلاف دوری کنید. شما باید به برطرف کردن مشکلات گرایش داشته باشید.

بهترین راه برای مدیریت این مسئله، به مانند نحوه مدیریت هتل‌ها بر روی وبسایت‌هایی مانند Trip Advisor است. هر بازدید منفی، خطاب به نماینده آن هتل می‌باشد، که نشان خواهد داد چرا این حادثه رخ داد. در واقع این کار به مشتری‌های بالقوه کمک می‌کند تا حقیقت را درک کنند.

هیچ کس نمی‌تواند تمام مشتری‌ها را راضی کند. همیشه کسی در راه وجود دارد که سر چیزهای کوچک ناامید می‌شود. شاید یک شفاف‌سازی صادقانه، بهترین راه برای سر و کله زدن با آن باشد.

آرام، فراهم، استوار

هر فرد دارای شغل آزاد که موفق است، یک فرد حرفه‌ای در مدیریت ارتباطات عمومی است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها، این است که ذاتا منطقی باشید. واکنش نشان دادن به نظرات به صورت خشن و خود خواهانه هم کمکی نخواهد کرد. توانایی تقبل بازخوردها و رشد کردن طبق آن‌ها، برای رشد شما ضروری خواهد بود.

ثبات شما در تفسیر خدمات یک کیفیت خاص هم مهم است؛ زیرا باعث خواهد شد تا شما عاقل به نظر برسید. برای مشتری‌ها، افرادی که عاقل هستند بهترینند؛ زیرا آن‌ها باهوش بوده، و سر موارد ناچیز بیش از حد واکنش نشان نمی‌دهند.

اگر تاثیر خوبی بر روی تمام مشتری‌های خود داشته باشید، معروفیت شما در آنجا شکل خواهد گرفت، و شاید درب را به سمت فرصت‌های جدید برای شما در جاهایی که فکرش را هم نمی‌کردید، باز کند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان کاکایی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات