۱۳ روش برای ارتقا بخشیدن به زندگی از نظر جیم ران
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

۱۳ روش برای ارتقا بخشیدن به زندگی از نظر جیم ران

ما به وسیله ی تخیل می‌توانیم به طرز چشمگیری نتایج بدست آمده را تغییر دهیم.

در سال ۱۹۶۰، این امکان برای انسان از لحاظ تکنولوژی فراهم نشده بود که به بیرون از جو زمین سفر کند. هر چند، ۱۰ سال بعد اولین انسان پایش را روی کره ی ماه گذاشت.

روند معجزه آسای تبدیل این رویا به واقعیت زمانی شروع شد که یک صدا، جامعه ی علمی را به چالش کشید تا هر کاری که لازم است را انجام دهند بلکه این خبر به واقعیت بپیوندد:« آمریکا تا اواخر این دهه یک انسان را به کره ماه خواهد فرستاد.»

این چالش، روح یک ملت را با کاشتن بذر دستاوردهای آینده در خاکی از جنس تخیل، بیدار کرد.

با آن چالش جسورانه، غیرممکن تبدیل به واقعیت شد. این اصل برای تمام لحظات زندگی شما نیز درست خواهد بود.

آیا یک فرد فقیر می‌تواند ثروتمند شود؟ البته که می‌شود. ترکیب منحصر به فرد تمایل، برنامه ریزی، تلاش و استقامت همیشه جوابگو خواهد بود. اما مسئله این است که فرمول موفقیت به تنهایی کاربردی ندارد، بلکه این خود شخص است که کاری می‌کند تا فرمول کارساز شود. این یک متغیر ناشناخته است. این همان چاالشی است که همه ما با آن مواجه هستیم.

همه ی ما می‌توانیم به جایی که آرزویش را داریم برسیم. هیچ آرزو و رویایی دست نیافتنی نیست اگر ما باور داشته باشیم که رسیدن به همه چیز امکان پذیر است.

این هم از ۱۳ روش برای بهتر کردن زندگی فعلی شما:

۱. با ترس هایتان روبرو شوید.

این تنها راه شکست آنهاست. آنها را از خود دور نکنید؛ با آنها روبرو شوید. بگویید:" این هم از چیزی که ازش می‌ترسیدم. کنجکاوم چکار می‌توانم کنم تا تغییرش بدهم." با ترس هایتان همین امروز روبرو شوید.

۲. برای تغییر مسیر، روی اراده خود تمرین کنید.

اگر شما هنوز نتیجه ی دلخواه خود را نگرفته اید، مجبور نیستید همچنان کارهای تکراری ۶ سال پیش را انجام دهید. یک مسیر جدید انتخاب کرده و به سمت آن حرکت کنید. برای شروع این روند از قدرت اراده خود استفاده کنید. شما نباید سال پیش را دوباره تکرار کنید. اشتباه هایتان را درست کنید. از الان برای سال آینده سرمایه گذاری کنید و تفاوت ایجاد شده در زندگی جدیدتان را مشاهده کنید.

۳. به اشتباهات خود اعتراف کنید.

گاهی اوقات باید به دیگران اعتراف کنید. این هم از یکی از بهترین جمله های زبان فارسی:"من متاسفم."

این کلمه ها می‌توانند شروع کننده یک رابطه جدید باشند. می‌توانند سبب شوند ۲ نفر با همدیگر هم مسیر شوند. اشتباهاتتان را به خودتان اعتراف کنید. لازم نیست درباره ی خطاهایی که کرده اید با تمام محله صحبت کنید. اما نشستن و صحبت کردن با خودتان که به شما آسیبی نمی‌زند، می‌زند؟؟

به خود بگویید که دیگر گول زدن کافیست. این ظاهر و باطن من است و نمی‌خواهم این اشتباهات دیگر رخ دهد.

۴. اهداف خود را اصلاح کنید.

حرکت به سمت موفقیت را شروع کنید. اهداف بهتری را انتخاب کنید. به اهداف بالاتری دست پیدا کنید. به دنبال چیزی بروید که تصور انجام دادنش را هم نمی‌کردید.

۵. به خودتان باور داشته باشید.

شما باید به احتمالات باور داشته باشید. به این باور داشته باشید که فردا می‌تواند بهتر از امروزتان باشد. به خودتان باور داشته باشید. هیچ مهارت و استعدادی نیست که نتوانید آنرا بیاموزید. کلاس درسی نیست که نتوانید در آن قبول شوید. کتابی نیست که نتوانید آنرا بخوانید. هیچ کاری وجود ندارد که نتوانید آنرا انجام دهید.

۶. به دنبال دانش باشید.

به دنبال دانشی باشید که به شما جواب و نتیجه بدهد. به دنبال دانشی باشید تا به شما در رویارویی با چالش های امروز و فردا کمک کند. آرزو نکنید ای کاش آسانتر بود؛ آرزو کنید که ای کاش شما بهتر بودید.

۷. زمان خود را حفظ کنید.

گاهی اوقات ما فریب می‌خوریم. طبق گفته های بیل بیلی، سخنگوی انگیزشی، انسان های معمولی می‌گویند" هنوز 20 سال دیگر دارم." اما بیلی می‌گوید شما ۲۰ زمانِ بیشتر دارید. اگر شما سالی یک بار به ماهیگیری بروید، فقط ۲۰ بار دیگر می‌توانید به ماهیگیری بروید، نه ۲۰ سال دیگر. این است که شما را فریب می‌دهد.

۸. در سودها سرمایه گذاری کنید.

این یکی از فلسفه هایی است که مربی من، ارل شواف به من گفته است:« سود بهتر از دستمزد است. دستمزد باعث می‌شود چرخ زندگیتان بچرخد، اما سود، ثروت شما را تشکیل می‌دهد.» آیا می‌توانیم حین پول در آوردن برای ادامه زندگی، سود هم بدست آوریم؟ جواب بله است.

۹. با ضرورت زندگی کنید.

روی هر چیزی که انجام می‌دهید، بیشتر سرمایه گذاری کنید. کمی قویتر باشید؛ کمی عاقل تر عمل کنید. میزان شادی و سرزندگی خود را افزایش دهید. تمام توان خود را در هر چه انجام می‌دهید سرمایه گذاری کنید و به دنبال شادی، قدرت و انرژی بیشتر باشید.

۱۰. جایگاه خود را بشناسید.

اگر مشغول به کار هستید، بهترین جایی را که می‌توانید بیشترین خدمات را ارائه دهید، پیدا کنید. مطمئن شوید جایی که الان در آن هستید، سزاوار استعداد و توانایی شما است یا نه. کار خوب خود را ادامه دهید. این بهترین راه برای شماست.

۱۱. از خودتان یکپارچگی را تقاضا کنید.

یکپارچگی مانند وفاداری است. نمی‌توانید آنرا از شخص دیگری درخواست کنید؛ تنها می‌توانید از خودتان تقاضا داشته باشید. بهترین مثال از وفاداری باشید تا پیروانی وفادار داشته باشید. بهترین نمونه از یکپارچگی و وحدت باشید تا اطرافتان با افرادی یکپارچه پر شود. مسیر موفقیت را رهبری کنید.

۱۲. پذیرای نظم باشید.

نمی‌توانم نصیحتی بهتر از این کنم:« نظم، واقعیت را به وجود می‌آورد.»

 نظم سبب پیدایش شهرها می‌شود. یک فعالیتِ منظم، خاص بودن و سازندگی را به وجود می‌آورد.

۱۳. برای چیزی که درست است بجنگید.

این فوق العاده است که می‌توان گفت:« من برای کودکانم جنگیدم؛ من برای چیزی که درست بود جنگیدم؛ برای سلامتی خوب جنگیدم؛ برای حفاظت از شرکتم جنگیدم؛ برای یک شغل خوب که باعث خوشحالی خانواده ام می‌شد جنگیدم؛ من در مبارزه ای عالی جنگیدم

دشمنان شما را محاصره کرده اند و شما در وسط یک میدان نبرد هستید؛ اگر چیز باارزشی می‌خواهید، باید برای بدست آوردنش بجنگید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات