شروع راکت کمپ
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 10 دقیقه

شروع راکت کمپ

زمانی که قصد یادگیری یک تکنولوژی برنامه‌نویسی را داشته باشید پیدا کردن منابع درست بسیار سخت است. از طرفی دیگر پیدا کردن مسیر یادگیری نیز دشوار است. در فرایند توسعه و برنامه نویسی سنتی که سال‌ها پیش آن‌ را دنبال می‌کردیم شما می‌توانستید تنها با یادگیری یک زبان یا تکنولوژی خاص بدون پیش‌نیازهای عجیب و غریب کاری که دوست دارید را انجام دهید اما دنیای برنامه نویسی مدرن به این صورت نیست.

در دنیای کنونی شما برای اینکه بتوانید به خوبی به یک برنامه نویس تبدیل شوید نیاز است که مجموعه‌ای مختلف از ابزارهای متفاوت را بدانید که هر کدام آن‌ها خود دارای پیش نیازهایی هستند که باید به صورت ترتیبی آن‌ها را یاد گرفت.

اگر بخواهم یک مثال از شخص خودم را بزنم باید بگویم که من برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده سمت سرور واقعا مسیر پر رمز و رازی را پشت سر گذاشتم و عمیقا از این بابت که این مسیر را بدون مشورت و مشاوره دیگران پیش رفتم پشیمان هستم چرا که حقایقی که بعد از ۲ سال به آن‌ها دست پیدا کردم را می‌توانستم تنها در ۴ ماه یاد بگیرم.

اما حال ما در راکت تصمیم داریم تا این فرایند را برای شما بسیار آسان‌تر از همیشه بکنیم. برای همین راکت کمپ‌ را ایجاد کرده‌ایم.

راکت کمپ چیست؟

راکت کمپ یک نوع بوت کمپ است که در مدت زمانی مشخص شما را با تکنولوژی‌های مورد نیازتان آشنا می‌کند. برای مثال اگر شما قصد یادگیری React را داشته باشید می‌توانید از راکت کمپ کمک گرفته و با مشورت‌هایی که در ابتدا انجام می‌شود مطمئن شوید که در مدت زمانی ۴ ماهه می‌توانید به یک توسعه دهنده توانمند Reactjs و Next.js تبدیل شوید.

یک مثال از کارکرد راکت کمپ

بگذارید در همین مثال React به شما بگویم که راکت کمپ به چه صورتی کار می‌کند.

در قدم اول ما شما را با پیش نیازهایی که باید طی بکنید آشنا خواهیم کرد. برای هر پیش نیاز هم ما دوره‌های آموزشی داریم که می‌توانیم شما را به آن‌ها متصل بکنیم. در نتیجه ما تنها زمانی شما را وارد یک راکت کمپ می‌کنیم که مطمئن شویم پیش‌ نیازهای لازم را طی کرده‌اید چرا که در غیر اینصورت نمی‌توانید استفاده‌ای از راکت کمپ بکنید و تنها هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید نابود می‌شود.

برای مثال در راکت کمپ React و Next ما به شما می‌گوییم که برای شرکت در این راکت کمپ نیاز است که به خوبی با جاوا اسکریپت و قابلیت‌های آن آشنایی داشته باشید در این صورت شما دو جواب خواهید داشت:

خیر – در این صورت ما شما را به دوره‌های آموزشی جاوا اسکریپت ارجاع خواهیم داد. شما از طریق این دوره‌های آموزشی می‌توانید به خوبی با جاوا اسکریپت و دیگر ابزارهای لازم مانند اکما اسکریپت و تایپ اسکریپت آشنا شوید. البته لازم به ذکر است که در راکت کمپ React و Next ما به شما 4 دوره از مسیر یادگیری جاوا اسکریپت را نیز هدیه خواهیم داد تا اگر آشنایی اولیه و مختصری از جاوااسکریپت دارید، با این هدایا کاملا آماده ورود به راکت کمپ React و Next شوید.

بلی – در این صورت ما به شما می‌گوییم که خوش آمدید و فرایند ثبت نام را برای‌تان شرح خواهیم داد.

بعد از موفق شدن در امر ثبت نام موضوعات آموزشی به صورت ویدیوهای از پیش ضبط شده در اختیارتان قرار خواهد گرفت و علاوه بر آن شما جلساتی را با مدرس و منتور کمپ خواهید داشت. جلساتی که شما را می‌تواند به صورت مستقیم به مدرس و منتور دوره متصل کرده و دیگر برای پرسش‌های تان نیازی به کامنت گذاشتن نخواهید داشت.

هر جلسه در ساعت مقرری تعیین شده و شما می‌توانید در آن ساعت وارد لینکی شوید که در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

تفاوت مدرس و منتور در راکت کمپ چیست؟

هر راکت کمپ یک مدرس اختصاصی دارد که محتوای آموزشی را به شما خواهد آموخت و این محتوا را در اختیارتان می‌گذارد. در واقع به صورت اصلی این مدرس است که شما با وی در ارتباط هستید. اما در کنار مدرس ما چند منتور نیز خواهیم داشت.

منتورها به شما این کمک را می‌کنند که اگر با مشکلی روبرو شدید بتوانید بسیار سریع مشکلات را حل کنید. منتورها بر محتوای آموزشی هر فصل تسلط کامل دارند و می‌توانند در کوتاهترین زمان ممکن به مشکلات شما رسیدگی کنند. در نتیجه با در نظر گرفتن این موضوع شما می‌توانید از کمک های چندگانه برخوردار شوید.

ساختار راکت کمپ به چه صورت خواهد بود؟ (راکت کمپ React)

در این دوره آموزشی ما اینگونه در نظر خواهیم گرفت که شما هیچگونه آشنایی با فریمورک React ندارید، حتی نمی‌دانید چگونه آن را نصب بکنید. به همین دلیل این یک دوره صفر تا صد خواهد بود و تمام مباحث آموزشی این فریمورک را در کنار همدیگر بررسی خواهیم کرد. از این جهت خیال‌تان راحت باشد که شما نیازی به آشنایی اولیه با ری‌اکت ندارید و همه چیز را در این مسیر به ما بسپارید.

  • در کنار ری‌اکت کتابخانه‌های مختلفی براساس همین فریمورک توسعه داده شده‌اند که برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده همه فن حریف ری‌اکت باید کار با این موارد را نیز یاد بگیرید.
  • React Router، Redux و Nextjs سه کتابخانه‌ای خواهند بود که شما برای تسلط بر ری‌اکت نیاز دارید با این موارد نیز آشنا شوید که در این کمپ یادگیری به صورت کامل با همه این موارد آشنا خواهید شد.
  • مسئله مهم بعدی یادگیری استفاده از Typescript در React است که با استفاده کردن از آن کارایی برنامه در زمان اجرا افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد. در نتیجه ما نمی‌توانیم از این موضوع به سادگی بگذریم و به همین جهت تصمیم گرفته‌ایم که این سرفصل را نیز به شما آموزش دهیم.
  • تست‌نویسی به عنوان یک سرفصل دیگر از جمله موضوعات بسیار مهمی‌ست که در زمان کار با فریمورک ری‌اکت باید آن را بدانید. تست‌نویسی از شما یک توسعه دهنده حرفه‌ای ساخته و باعث می‌شود کنترل کاملی بر تمام کاربردهای ری‌اکت داشته باشید. در نتیجه این سرفصل نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
  • پروژه محور بودن این راکت کمپ از جمله موضوعات بسیار خوب و در نهایت مثبت‌ترین نکته‌ای است که می‌توانید به آن فکر بکنید. ما بعد از آشنا کردن شما با تمام موضوعات اولیه و مفاهیم مورد نیاز، فرایند ساخت دو اپلیکیشن کاربردی را توضیح خواهیم داد که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید با دنیای چگونگی ساخت پروژه و چالش‌های آن روبرو شوید.
  • در این کمپ تمارینی اختصاصی برای دانشجویان مطرح می‌شود تا با چالش‌های واقعی دنیای بازارکار آشنا شوند و با آنها دست و پنجه نرم کنند و در جلساتی آن تمرین‌ها به همراه منتورها و مدرس کاملا بررسی خواهد شد.
  • در این کمپ آموزشی شرکت کننده‌ها بعد از شبکه سازی و برقراری ارتباط اولیه با سایر هم‌کمپی‌های خود، اقدام به تشکیل گروه یا تیم می‌کنند تا در طول مدت 4 ماهه این کمپ، به صورت گروهی روی پروژه‌ای که برای کل دانشجویان تعریف می‌شود کار کنند و در پایان با ارائه و دفاع از پروژه خود در صورتی که بین سایر تیم‌ها برتر باشند، برنده جوایزی خواهند شد.
  • از دیگر مزایای این کمپ آموزشی فرصت معرفی شدن به بازار کار می‌باشد. با توجه جایگاه اجتماعی برند راکت، هر روزه با درخواست‌هایی از سوی سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف مواجه می‌شویم که بدنبال نیروی متخصص از بین دانشجویان راکت هستند. بنابراین این بستر مهیاست تا با متخصص شدن در حوزه مورد علاقه خود، و اثبات توانایی‌های خود، به بازار کار معرفی شده و شروع به کسب درآمد کنید. علاوه بر آن در صورت تمایل امکان همکاری با تیم راکت در پروژه های مختلف نیز وجود خواهد داشت.

البته به عنوان یک نکته مهم این موضوع را نیز خاطر نشان کنم که ساختار و محتوای دوره بسیار عمیق‌تر و پر محتواتر از چیزی خواهد بود که در این قسمت نوشتیم و برای اثبات این قضیه به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما در این دوره ثبت نام بکنید تا متوجه شوید که پیدا کردن چنین بوت کمپی در فضای وب فارسی غیر ممکن است.

پروژه محور بودن

هدف هر بوت کمپ در نهایت آماده کردن هر چه بیشتر شما برای بازار کار است در نتیجه ما تنها به موضوعات بهم ناپیوسته نخواهیم پرداخت بلکه شما را در چالش‌های یادگیری موضوعات بسیار مهمتر یعنی پروژه‌ها قرار خواهیم داد. ما این تضمین را خواهیم داد که بعد از یادگیری این بوت کمپ می‌تواند شغل مورد علاقه‌تان را پیدا کنید.

در پایان

بوت کمپ‌ها یک پیشرفت چشمگیر برای فضای آموزشی وب فارسی خواهد بود. در نتیجه شما قادر خواهید بود که از تمام موضوعات گفته شده در این بوت کمپ‌ها آگاهی کامل پیدا بکنید و مسلط شوید. بهتر است شروع بوت کمپ‌ها را از همین الان شروع کنید. برای ثبت نام در راکت کمپ React و Next کافیست وارد لینک راکت کمپ آموزش جامع و مهارت محور React و Next شوید. اگر ظرفیت ثبت‌نام باز بود می‌توانید همین حالا اقدام به ثبت نام کنید و در غیر این صورت می‌توانید با تکمیل کردن فرم رزرو یا مشاوره، یک صندلی برای خود در دوره بعدی این راکت کمپ، رزرو کنید و جزو اولین نفراتی باشید که از ثبت‌نام آن مطلع خواهند شد.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 5 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا