آیا فریلنسرها باید به یک شبکه حرفه‌ای ملحق شوند؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

آیا فریلنسرها باید به یک شبکه حرفه‌ای ملحق شوند؟

یکی از بزرگترین نگرانی‌های فریلنسرها این است که می‌توانند در زمینه‌های مشابه از دیگران متمایز شوند. بنابراین آیا یک شبکه حرفه‌ای می‌تواند منابع اضافی مورد نیاز برای موفقیت را به شما ارائه دهد؟ اگر گروه مناسب را پیدا کنید، جواب این سوال مثبت خواهد بود. در اینجا دلایلی را بررسی می‌کنیم که شما باید به یک شبکه حرفه‌ای بپیوندید و نحوه‌ی پیدا کردن فضای مناسب برای شما را نیز مشخص خواهیم کرد.

شما روابطی را ایجاد خواهید کرد

اولین دلیل برای پیوستن به یک شبکه حرفه‌ای، توسعه روابط شخصی و تجاری است. این موضوع می‌تواند برای فریلنسرهای طراح و توسعه دهنده اهمیتی حیاتی داشته باشد، زیرا آ‌ن‌ها بیشتر اوقات خود را در انزوا کار می‌کنند.

یک گروه حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا با جدیدترین ترفندها و موضوعات جامعه طراحی همگام باشید. همچنین با پوستن به یک گروه حرفه‌ای، می‌توانید با افرادی کار کنید که مهارت‌ها و نقاط قوت متفاوتی دارند. شما می‌توانید شخصی را پیدا کنید که در زمان مشغله‌های کاری بتوانید بخشی از کارهای خود را به او بسپارید. شما می‌توانید کسی را پیدا کنید که حکم مربی را برای شما داشته باشد. گروه‌های حرفه‌ای اغلب دارای اعضایی با سطوح مختلف شغلی می‌باشند. این افراد به نوبه خود تجربه‌های شخصی و متفاوتی را به گروه ارائه خواهند داد. ما می‌توانیم مسائل بسیاری را از یکدیگر بیاموزیم.

گروه‌های حرفه‌ای با ماهیت عمومی‌تر (تمرکز نداشتن بر روی یک حوزه خاص) هم می‌توانند مزایایی را به همراه داشته باشند. این گروه‌ها برای ایجاد روابط مناسب بوده و شما می‌توانید مشتریان جدیدی را به واسطه این روابط بدست آورید.

به توسعه و آموزش دسترسی پیدا می‌کنید

عضو بودن در یک گروه حرفه‌ای اغلب با فرصت‌هایی مثل آموزش رایگان همراه است. شما می‌توانید از جلسات آموزش زنده، وبینارها و سخنرانی‌ها برای یادگیری استفاده کنید. اغلب این جزو مزیت اصلی یک گروه حرفه‌ای است. 

سازمان‌های حرفه‌ای در سطح محلی، اغلب بخشی از یک سازمان ملی بزرگ‌تر هستند که بسیاری از این فرصت‌ها را برای اعضا فراهم می‌کند. بسیاری از گروه‌ها بسته به نوع سازمان، شامل دایرکتوری‌های بزرگ ملی و دسترسی به تخفیف‌هایی از قبیل بیمه درمانی و میزبانی وب برای اعضای خود هستند. این فرصت‌ها اغلب می‌توانند دسترسی به آموزش‌ها و ابزارهای گران را آسان‌تر کنند. گاهی اوقات شما می‌توانید به صورت رایگان از این ابزارها و آموزش‌ها استفاده کنید.

توسعه و آموزش می‌تواند شامل رویدادهای ملی نیز باشد. بیشتر سازمان‌های بزرگ، اجتماعات محلی و منطقه‌ای و ملی دارند. این همایش‌ها زمینه‌ای برای پرورش آموزش و شبکه‌سازی در مقیاسی بزرگ است. اغلب فعال‌ترین اعضای یک سازمان در سطح محلی، به این رویدادها دسترسی آسان دارند. 

تبلیغ "رایگان" برای برند شما

شبکه‌های حرفه‌ای را به عنوان تبلیغی "رایگان" برای برند، طراحی فریلنس یا تجارت توسعه وب خود تصور کنید. هر چه با افراد بیشتری ملاقات کرده و در مورد کار صحبت کنید، فرصت بیشتری برای کسب کارهای جدید خواهید داشت.

هنگام ملاقات کردن با اعضای یک سازمان حرفه‌ای، باید همیشه به فکر برقراری ارتباط و همکاری باشید. مشارکت کردن در پروژه‌های گروه به دیگران نشان می‌دهد که شما توانایی همکاری با دیگران را دارید. همکاری کردن با اعضای گروه می‌تواند نمایان‌گر نقاط قوت شما باشد. همچنین این می‌تواند سبب شود تا شما به کارهای فریلنس بیشتری دست پیدا کرده یا توسط اعضای گروه به یک مشتری بالقوه معرفی شوید.

مطمئن شوید که از فرصت‌ها برای نشان دادن خودتان هم استفاده می‌کنید. بیشتر سازمان‌های حرفه‌ای هر ساله یک نوع افتخار یا جوایزی را مد نظر قرار می‌دهند. شما باید کارهای خود را در معرض دید قرار دهید. چه برنده شوید یا نشوید، شما و پروژه‌تان به تمام اعضای سازمان نشان داده می‌شوید. این یکی از بهترین فرصت‌ها برای نشان دادن کارهایتان به مخاطبانی گسترده است.

شرکت داشتن در جوامع به صورت محلی و ملی

پیوستن به یک سازمان حرفه‌ای، روشی آسان برای شرکت در جامعه طراحی به صورت محلی و ملی است. شما یک شبکه و ارتباطی سریع با گروهی مستقر با رویدادها، پروژه‌های خدمات عمومی و اهداف مشترک دارید. همه‌ی گروه‌ها جزئی از سازمان‌های بزرگ‌تر نیستند.

چگونه یک گروه حرفه‌ای و مناسب پیدا کنیم

پیدا کردن یک گروه حرفه‌ای مناسب می‌تواند کمی زمان‌گیر باشد. 

- به دنبال سازمان‌هایی باشید که ریشه در باورهای شما دارد. رسالت سازمان چیست؟ آن‌ها چه چیزهایی را پشتیبانی و ترویج می‌کنند؟ آیا آن موارد با اهداف شما هم راستا است؟

- سپس به برنامه‌ی جلسات و رویدادها نگاه کنید. آیا با تقویم زمانی شما همخوانی دارد؟ اگر نتوانید در هیچ‌کدام از جلسات حضور پیدا کنید، ملحق شدن به سازمان هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

- با یک دوست همراه شوید. آیا کسی را می‌شناسید که قبلاً در گروهی خاص شرکت داشته باشد؟ بیشتر سازمان‌ها به اعضای بالقوه اجازه می‌دهند تا بدون تعهدات مالی از یک رویداد یا جلسه بازدید کنند. اگر همچین دوستی دارید، از او بخواهید تا شما را همراهی کند. 

- به بودجه فکر کنید. آیا می‌توانید هزینه‌های پرداختی یا هزینه‌های مرتبط با سازمان را بپردازید؟ هزینه‌ی پیوستن به شبکه‌های حرفه‌ای از صفر تا صدها دلار در سال متغیر است.

- به نیمه‌ی پر لیوان نگاه کنید. آیا این گروه با یک سازمان ملی بزرگ‌تر پیوند دارد؟ تقریباً این مثل مصاحبه کردن برای یک کار است. آیا پتانسیل رشد شخصی و حرفه‌ای را می‌بینید؟

زمانی ک نباید عضو یک گروه حرفه‌ای شویم

گروه‌های شبکه‌های حرفه‌ای، مناسب همه نیستند. چون یک گروه مربوط به حوزه شماست، دلیل نمی‌شود که حتماً عضو آن شوید. گروه‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای تنها زمانی برای شما مفید هستند که فعالانه در آن‌ها شرکت داشته باشید. به یک گروه ملحق نشوید اگر:

- با اعضای فعلی ارتباط برقرار نمی‌کنید. درست مانند محل کار، گروه‌های حرفه‌ای نیز فرهنگ خاص خود را دارند. به دنبال افرادی باشید که می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

- به رسالت یا پروژه‌هایی که این گروه انجام می‌دهد اعتقادی ندارید.

- این سازمان شهرت بدی در جامعه شما دارد.

- قصد شرکت داشتن در آن را ندارید.

- عضویت در آن هیچ فایده‌ای برای شما ندارد. این امر می‌تواند در طول زمان با بهترین گروه‌های حرفه‌ای هم اتفاق بیفتد. گاهی باید نقش فعلی خود را رها کرده و به دنبال چیز دیگری باشید.

نتیجه‌گیری

هنگام پیوستن به یک گروه حرفه‌ای، در محل زندگی خود به دنبال سازمانی مناسب بگردید. شما تقریباً همیشه منافع بیشتری را از سازمانی حضوری نسبت به یک سازمان آنلاین دریافت می‌کنید. هر دوی این گروه‌ها دارای مزایایی هستند، اما شما باید گروهی را انتخاب کنید که به صورت شخصی یا حرفه‌ای از آن سود می‌برید. به گروهی ملحق شوید که می‌خواهید بخشی از آن باشید. این یک آزمایش واقعی است که به وسیله‌ی آن می‌توانید بفهمید آیا یک شبکه‌ی حرفه‌ای مناسب شماست یا خیر. شما باید به جلسات و رویدادها بروید و زمان خود را صرف همکاری با سایر اعضای گروه کنید. 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات