جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
در تجارت طراحی وب خود از دوره‌های آهسته نهایت استفاده را داشته باشید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

در تجارت طراحی وب خود از دوره‌های آهسته نهایت استفاده را داشته باشید

بخشی از طراح وب بودن به معنای یادگیری نحوه‌ی مقابله با شرایط سخت است. شاید یک روز از خواب  بیدار شوید و خودتان را درگیر کارهای سنگین و پرفشار ببینید. مشتریان به کمک شما نیاز دارند. شما روش بهبود مسائل و حل مشکلات آن‌ها را می‌دانید. در چنین روزهایی است که از خودتان می‌پرسید قرار است چگونه تمام این موانع را پشت سر بگذارید.

با این وجود ممکن است با روزهایی آرام نیز مواجه شوید. شاید در ابتدا برای مدتی شکرگزار باشید، زیرا همه به کمی استراحت احتیاج دارند. اما طولی نمی‌کشد که ذهن شما دوباره خواهان فعالیت می‌شود، در این شرایط شما فقط به کار کردن فکر می‌کنید. این درست مانند زمانی است که مشغله‌های کاری زیادی دارید.

تفاوت در این است که دوره‌های آهسته فرصتی فوق‌العاده را برای شما فراهم می‌کنند. شما در این زمان می‌توانید کارهایی سازنده و خوب انجام دهید. روحیه خود را دوباره به دست آورید و آماده‌ی رقابت با مشکلاتی که همیشه در کمین هستند باشید. در اینجا چند مورد وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها نهایت استفاده را از زمان‌های آهسته ببرید:

مهارت‌های خود را ارتقا دهید

هنگامی که زندگی بسیار سخت می‌شود، اولویت‌های ما نیز تغییر می‌کنند. اغلب در چنین مواقعی ارتقای شخصی جای خود را به مسائل پر اهمیت‌تر می‌دهند. اما حتی کمی وقت آزاد هم می‌تواند فرصتی را برای تقویت مهارت‌های ما فراهم کند. 

بسته به آنچه می‌خواهید بیاموزید، می‌توانید چند ساعتی را به آن مورد اختصاص دهید. به عنوان مثال اگر قصد دارید آخرین تکنیک‌های CSS را در دوره‌های آنلاین بیاموزید، می‌توانید این کار را با روزی ۱۵ دقیقه انجام دهید. شاید با این روش مدت زمان یادگیری افزایش پیدا کند و اتمام دوره چند هفته‌ای طول بکشد، اما در نهایت شما بدون هیچگونه فشاری مطالب و مهارت‌های جدیدی را یاد خواهید گرفت.

نکته‌ی جالب این است که اهمیتی ندارد شما چه موضوع خاصی را برای یادگیری انتخاب می‌کنید. به‌طور ایده‌آل آن موضوع خاص چیزی است که می‌تواند به شما در کارهای روزمره کمک کند. فرآیند یادگیری به تنهایی می‌تواند مغز شما را درگیر کرده و احساس موفقیت را به شما القا کند. 

یک پروژه‌ی جانبی را شروع کنید

اگر از فرصت خود برای یاد گرفتن چیزهای جدید استفاده کرده‌اید، ممکن است یک پروژه‌ی جانبی فضایی مناسب برای استفاده از آن مهارت‌های جدید باشد. حال این بدان معنا نیست که شما باید با تمام توان در این سرمایه‌گذاری جدید عمل کنید. شما می‌توانید میزان جدی گرفتن مسائل اطراف خود را مشخص کنید.

پروژه می‌تواند بسته به اندازه و تلاش لازم برای به تحقق رساندنش متفاوت باشد. این پروژه می‌تواند یک برنامه‌ی وب تمام عیار باشد که دنیا را دگرگون می‌کند. یا ممکن است یک رابط کاربری جاوااسکریپتی باشد که تا به حال آن را با کسی به اشتراک نگذاشته‌اید. هدف از این کار خلق چیزی است که شما به آن علاقه دارید. شما حتی می‌توانید کارهایی را انجام دهید که در طول روز نمی‌توانستید انجام دهید. این کار می‌تواند خلاقیت شما را افزایش داده و شور و اشتیاق شما را دوباره زنده کند.

از تجارت خود استفاده کنید

مشکلات اداره‌ کردن یک تجارت طراحی وب سبب می‌شود تا زمان کمی برای فکر کردن به آینده باقی بماند. بنابراین این بازه، زمان مناسبی است تا به این فکر کنید که در چه موقعیتی قرار دارید یا می‌خواهید در آینده به چه موقعیتی دست پیدا کنید. یکی از کارآیی‌های این زمان، توانایی مطالعه بر روی مشتریان فعلی شماست. ببینید که چه کسانی حقوق شما را پرداخت کرده و چه کسانی به شما بدهکار هستند. شما همچنین می‌توانید سایت‌های آن‌ها را بازبینی کنید تا به فرصت‌های طراحی مجدد برسید. اغلب اوقات مشتریان در حال فکر کردن به همین مسائل مشابه هستند، اما نمی‌خواهند آن خواسته‌ها را مطرح کنند. اگر فعال باشید، می‌توانید آن‌ها را قانع کنید تا وارد عمل شوند. اینگونه هم آن‌ها سود می‌برند و هم درآمد شما بهبود پیدا می‌کند.

بهتر است گردش کاری خود را با دقت بررسی کنید. این امر سبب می‌شود تا شما به موانع متداول و نقاط ضعف خود پی ببرید. این می‌تواند فرصتی برای آزمایش یک ابزار جدید یا یک روش کار متفاوت باشد. از انواع پروژه گرفته تا خدماتی که ارائه می‌دهید، همیشه چیزهای جدیدی برای کشف کردن وجود خواهد داشت. هم شما و هم تجارتتان می‌توانید از مزایای این نوع بررسی و تحلیل بهره ببرید.

از دفترکار خود بیرون بیایید

صاحبان مشاغل در طی دوران کاری خود ممکن است درگیر تله‌های بسیاری شوند. یکی از شایع‌ترین آن تله‌ها این است که آن‌ها سعی می‌کنند از تمام لحظات خود به شکلی سازنده استفاده کنند. مطمئناً این طرز فکر می‌تواند در طی کار کردن تاثیرگذار باشد. البته این را در نظر داشته باشید که با این کار ممکن است از کار کردن دلسرد شوید و خودتان را بیش از حد خسته کنید. 

بنابراین باید کمی استراحت کنید. هر روز زمان‌هایی را برای استراحت کردن مشخص کنید و در آن زمان به کارهایی جالب و آرامش بخش مشغول شوید. به یک گردش بروید؛ برای به گردش رفتن حتماً نیازی به ترک کردن شهر ندارید. وقت گذراندن در خارج از دفترکار می‌تواند شگفتی‌های زیادی را برای شما به ارمغان آورد. 

کار کردن در زندگی زمان بسیاری را به خودش اختصاص داده است، بنابراین ما باید در صورت امکان تعادل را در زندگی خود برقرار کنیم.

زمان یک هدیه است، بنابراین از آن عاقلانه استفاده کنید

به نظر تنها چیزی که ما همیشه در زندگی روزمره خود کم داریم، زمان است. به همین خاطر است که دوره‌ای آهسته در کار کردن می‌تواند یک هدیه فوق‌العاده باشد. این بازه زمانی برای ما فرصتی را فراهم می‌کند تا کارهایی را انجام دهیم که در غیر اینصورت ممکن بود انجام ندهیم. 

بنابراین دفعه‌ی بعدی که جدول کاری خود را خالی دیدید، آن را به‌عنوان یک فرصت در نظر بگیرید. چیزهای جدید یاد بگیرید، مهارت‌های خود را تقویت کنید، تجارت خود را بهبود ببخشید یا استراحتی شایسته داشته باشید. صرف نظر از کاری که انجام می‌دهید، مطمئن شوید که از زمان اضافی خود نهایت استفاده را خواهید داشت.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است