۷ روش کوتاه برای ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

۷ روش کوتاه برای ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی

من کمد لباس هایم را باز کردم، دست به کمر شدم و به لباس هایی که هر کدام در گوشه ای از اتاق انداخته شده بود خیره شدم. این زل زدن کمی طول کشید اما بلاخره به خودم آمادم و رفتم روی کاناپه دراز کشیدم. واقعا احساس ضعف و خشستگی می‌کردم. قول می‌دهم فردا شب لباس ها را مرتب کنم...

تعویق، زمانی اتفاق می‌افتد که اهداف ما بزرگتر از سطح انرژی، زمان و حتی گاهی شجاعت ما است. هنگامی که ما به چیزی نگاه می‌کنیم که در ابتدا غیرقابل تحمل به نظر می‌رسد، بسیار آسان است که کارها را مانند لباس، دوباره به درون کمد پرت کنیم و بگوییم عیبی ندارد فردا انجامش می‌دهم.

این دقیقا همان چیزی است که همه ما قصد داریم تا آنرا تغییر دهیم. ما اهداف بزرگ و نهایی را تصور می‌کنیم و خودمان را در انجام آن از همه بهتر می‌دانیم اما واقعیت این است که در حال غرق شدن در افکار، خستگی و استرس هستیم. لازم نیست اوضاع به اینصورت پیش برود.

این هم از لیست تغییرات بزرگی که می‌توانید با انجام روش های کوتاه، به آنها برسید: 

۱. شکرگزار تمام داشته هایتان باشید.

وقتی به زندگی های اینستاگرامی دوستان خود نگاه می‌کنیم که چگونه به خوبی ویرایش شده است و یا وقتی به کارهای ضروری لیست خودمان نگاه می‌کنیم، مغزمان مشغول به پردازش این آرزو می‌کند که ای کاش چه چیزی داشتیم؟ (حال ممکن این آرزو پول بیشتر برای مسافرت رفتن یا وقت بیشتر برای خوابیدن باشد.)

چند ماه پیش، یکی از دوستانم مرا با صفحات صبحگاهی آشنا کرد. قبل از اینکه روز خودتان را شروع کنید یک دفترچه بردارید و ۳ صفحه را با نوشتن خواسته هایتان پر کنید. اگر نمی‌دانید چه چیزی بنویسید، ۳ صفحه "نمی دانم" بنویسید. یا اینکه در عوض می‌توانید تمام چیزهایی که به رویاها و ذهنتان خطور می‌کند را یادداشت کنید.

من از این روش برای سحرخیز شدن و نشان دادن شکرگزاری خودم استفاده کرده ام. لیستی (چه کوچک و چه بزرگ) از تمام مسائلی که یک دنیا برایم ارزش دارند.

۲. سازش بیشتری از خودتان نشان دهید.

هر روز از شخصی تعریف کنید. از مادری با کودکش که در مترو کنارتان نشسته اند تا خانمی با سلیقه که در صف فروشگاه منتظر است. به جای اینکه به چیزهای مثبت فکر کنید، آنها را احساس و درک کنید. وقتی در یکی از بعد از ظهرها مشغول سالاد خوردن با دوستتان هستید، به او بگویید که برایتان یک دنیا ارزش دارد و از اینکه وقتش را با شما می‌گذراند، ممنون هستید.

از پدر و مادر خود به خاطر صبر و شکیبایی که برای بزرگ کردنتان به خرج دادند، تشکر کنید یا  به کارآموزی که کنارتان نشسته است دلگرمی بدهید و به او بگویید اوضاع بهتر خواهد شد. تعریف و تمجید کردن از دیگران، شخصیت شما را نشان می‌دهد. این کار مثل کنار زدن پرده و نشان دادن خودتان به دیگران می‌باشد. با اینکار شما می‌توانید از ته دلتان صحبت کنید، کاری که مردم این روزها کمتر انجام می‌دهند.

۳. نسبت به خودتان احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

به تمرینات خود ۱۰ دقیقه اضافه کنید. اگر به طور منظم تمرین نمی‌کنید، سعی کنید هر 3 بار در هفته اینکار را انجام دهید. وقتی مشغول دیدن برنامه مورد علاقه خود هستید، اگر تبلیغات ها شروع شد، تا برنامه پخش شود سعی کنید دراز نشست بروید، بپرید یا شنا بروید. هر هفته ۱۰ دقیقه به تمرین تان اضافه کنید تا بلاخره یک برنامه ورزشی ایده آل دست و پا کنید.

۴. در زندگی تان با مردم مجددا ارتباط برقرار کنید.

به مدت یک هفته از تمام شبکه های اجتماعی دوری کنید و یک قانون "پیام نده" برای خودتان تصویب کنید. مردم فکر می‌کنند از تمام اتفاقات زندگی تان خبر دارند چون پست های شما را در فیس بوک یا توییتر می‌بینند؛ آنها به ندرت زنگ می‌زنند تا حالتان را بپرسند. یک هفته را صرف زنگ زدن به افرادی کنید که مدت هاست آنها را ندیده اید و یا صدایشان را نشنیده اید. به آنها بگویید برای دلیل خاصی تماس نگرفته اید و تنها قصد شما، با خبر شدن از احوال آنهاست.

۵. هر روز متفاوت تر از دیروز زندگی کنید.

وقتی روزها پشت هم سپری می‌شوند و شما به دلیل کار سخت، احساس می‌کنید که نمی‌توانید تغییری در زندگیتان ایجاد کنید، صبح خود را با تغییری کوچک آغاز کنید تا برای ادامه ی کار به شما انرژی بدهد. مثلا امروز صبح قبل از این که به سر کار بروید از عطری متفاوت استفاده کنید یا لباس جدیدی بپوشید یا از وسایلی که مدت هاست استفاده نکرده اید استفاده کنید.

شروع کردن روزتان آن هم با بو و عطری جدید واقعا می‌تواند به شما کمک کند و این حس را به شما القا می‌کند که در حال کسب تجربه های جدید هستید.

۶. چیز جدیدی یاد بگیرید.

هر روز با افراد جدیدی صحبت کنید. غریبه ها این توانایی را دارند تا دنیای شما را دگرگون کنند. آنها می‌توانند جزو بهترین و صادق ترین افرادی باشند که آن روز با آنها حرف زدید. هر انسانی داستانی برای گفتن دارد. (تجربه ای برای به اشتراک گذاشتن دارد)

هر انسانی دانش و نصیحت هایی از مسائلی که در گذشته یاد گرفته دارد. حالشان را بپرسید.

 بپرسید روزشان چطور می‌گذرد و نتیجه را مشاهده کنید.

۷. انقدر ادای آدم بزرگ ها را در نیاورید.

سعی کنید بعضی از روزها، همان کارهای شیرین ۸ سالگی تان را انجام دهید. شاید این کار درست کردن گردنبند دوستی یا سرسره بازی بوده باشد. شاید نوشتن نامه عاشقانه به کسی یا رقصیدن روی تخت باشد. تغییر می‌تواند سرعت زندگی شما را کم کند. به ما این اجازه را می‌دهد تا در شرایط بحرانی و غیرقابل کنترل، دکمه ی ریست را فشار دهیم. باعث می‌شود چشم های خود را به جهانی که تا به حال در آن خواب بودیم باز کنیم و بگوییم: « سلام.»

این ۷ روش را انجام دهید و منتظر نتایج آن باشید...

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی