۱۰ افزونه قدرتمند برای ادغام شبکه های اجتماعی با وردپرس
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

۱۰ افزونه قدرتمند برای ادغام شبکه های اجتماعی با وردپرس

امروزه، هیچ وبسایتی نباید از ادغام کردن خود به صورت های مختلف با شبکه های اجتماعی خودداری کند. اگر شما یک تولید کننده محتوا هستید با پیاده سازی این ادغام می توانید به خوانندگان‌تان این قابلیت را بدهید که مطالبتان را در سرتاسر دنیای مجازی به اشتراک بگذارند. منظور از ادغام کردن همیشه کارهای پیچیده نیست، این کار می تواند صرفا با قرار دادن چند دکمه ساده به اشتراک گذاری انجام گیرد. جدای از این می توانید یک پروسه خودکار از انتشار محتوای وبسایت در شبکه های اجتماعی نیز درست کنید. در نهایت راه های دیگر ادغام می تواند شامل ورود از طریق شبکه های اجتماعی، کامنت شبکه های اجتماعی و آنالیز باشد.

اگر شما از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می کنید، اضافه کردن چنین ویژگی هایی از طریق کدنویسی مطمئنا آسان نخواهد بود. در این مقاله قصد داریم تا افزونه هایی را به شما معرفی کنیم که این فرایند را تسریع می بخشد. 

امروز با ۱۰ افزونه وردپرسی همراهیم که می توانید با آن وبسایت‌تان را با شبکه های اجتماعی ادغام کنید:

AddToAny Share Buttons

AddToAny Share Buttons یکی از آن دسته افزونه هایی است که من به شخصه بارها و بارها از آن استفاده کرده‌ام. با استفاده از این افزونه می توانید آیکن های به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی را قرار دهید، این افزونه دارای قابلیت شخصی سازی بالایی است. برای استفاده از این افزونه می توانید آيکن ها را به صورت مستقیم در پوسته خود قرار دهید و یا اینکه می توانید یک نوار به اشتراک گذاری شناور را در وبسایت ایجاد کنید. در این افزونه بیشتر از ۱۰۰ شبکه اجتماعی وجود دارد که می توانید از آیکن هرکدامشان استفاده کنید. جدای از آن این افزونه به خوبی با گوگل آنالیتیکس یکپارچه شده است.  در این افزونه می توانید هم از آیکون های پیشفرض استفاده کنید و هم می توانید خودتان به صورت دستی آنها را وارد کنید.

Social Network Tabs for WordPress

Social Network Tabs for WordPress یکی از بهترین راه حل ها برای افرادی است که می خواهند مطالب داخل شبکه های اجتماعی‌شان را به وبسایت بیاورند. یکی از مزیت های این افزونه امکان اضافه کردن حداکثر ۱۶ شبکه اجتماعی است، شما می توانید بعد از راه اندازی این افزونه شبکه های اجتماعی را به صورت تب های جداگانه نشان دهید. بارگذاری تب ها بسیار سریع اتفاق می افتد و در جاهایی که لازم باشد این افزونه از Ajax استفاده می کند. این تب ها را می توانید به صورت مستقیم داخل پست ها و برگه ها قرار دهید و یا اینکه از شورت کد آن در هر جای دیگر وبسایت استفاده کنید.

Jetpack

در حقیقت با بیش از ۳ میلیون نصب فعال این افزونه یکی از پر استفاده ترین افزونه های وردپرس به حساب می‌آید. جدای از موضوع محبوبیت این افزونه، وقتی آن را نصب کنید متوجه خواهید شد که میزان قابل توجهی امکانات مربوط به شبکه های اجتماعی را در خود دارد.

جدای از امکان قرار دادن دکمه های شبکه های اجتماعی، با استفاده از این افزونه می توانید محتوای وبسایت را به صورت خودکار بعد از منتشر شدن در شبکه های اجتماعی مانند گوگل+، توییتر، فیسبوک و… به اشتراک بگذارید. یکی دیگر از قابلیت های این افزونه توانایی پیاده سازی قسمت نظرات وبسایت با استفاده از شبکه های اجتماعی مانند Wordpress.com، توییتر، گوگل+ و فیسبوک است. پس خوانندگان شما می توانند به آسانی نظرات خود را تنها با داشتن حساب در یکی از شبکه های اجتماعی که ذکر شد، ارسال کنند.

WPSSO

کاربرد اصلی این افزونه برای اعتبار سنجی Open Graph و برچسب Schema وبسایت شما است. اینکار بدین دلیل باید صورت بگیرد که محتوای شما در زمان ارسال برای شبکه های اجتماعی قالب درستی داشته باشند. برای مثال وقتی پستی را در توییتر قرار می دهند، باید مطمئن شوید که تصویر نوشته به درستی نمایش داده شده و یا اینکه لینک به درستی ارسال شده است. با استفاده از این افزونه می توانید از صحت انجام کار مطمئن شوید.

این افزونه جدای از نسخه رایگان دارای نسخه پولی نیز است.

Facebook for WooCommerce

اگر شما در حال استفاده از ووکامرس برای فروشگاه اینترنتی‌تان هستید، افزونه رایگان Facebook for WooCommerce به شما کمک می کند که از قدرت غول شبکه های اجتماعی برای وبسایت‌تان استفاده کنید. یکی از کارهای این افزونه توانایی در ارتباط برقرار کردن با حساب Facebook Ads است. با استفاده کردن از این امکان می توانید نرخ ردیابی محصولات را افزایش دهید، وبسایت را بهینه کنید و یک بازاریابی بزرگ را نیز به راه بیاندازید.

البته جدای از این امکان Facebook for WooCommerce به شما این قابلیت را می دهد که بتوانید محصولات ووکامرسی خودتان را به صورت مستقیم و خودکار در شبکه اجتماعی فیسبوک به اشتراک بگذارید. نکته جالب اینجاست که شما هر وقت تغییری در محصولات خود وارد کنید، بلافاصله با پست به اشتراک گذاشته شده، سینک می شود و مطابق تغییرات شما، تغییر می کند.

Social Count Plus

Social Count Plus به شما آیکون های جذاب و زیبایی را نشان می دهد، جدای از آن تعداد فالورها و مشترکین شبکه های اجتماعی را نیز کنار آیکن ها قرار می دهد. این افزونه هر بار سرویس هایی که شما به آن متصل کرد‌ه‌اید را بررسی می کند و اعدادی که ذکر شدند را با آنها تنظیم و سینک می کند. این افزونه از سرویس های فیسبوک، گوگل پلاس، توییتر، گیت‌هاب، لینکداین و … پشتیبانی می کند. نمایش تعداد پست ها و مطالب در شبکه های اجتماعی نیز بخشی دیگر از کارکرد این افزونه است.

Blog2Social: Social Media Auto Post & Scheduler

Blog2Social یکی از افزونه های بسیار مناسب برای انتشار محتوای وردپرسی به صورت خودکار در شبکه های اجتماعی است. در این افزونه شما می توانید یکسری قواعد و محدودیت ها نیز وضع کنید. این افزونه می تواند به حساب فیسبوک، توییتر، گوگل+ و… شما متصل شود، پست را منتشر کند و همراه با پست ها هشتگ های سفارشی و چیزهای دیگری را نیز ارسال کند. 

یکی دیگر از ویژگی های خوب این افزونه توانایی به اشتراک گذاری مجدد پست های قدیمی است. در نسخه حرفه‌ای این افزونه توانایی ارسال پست ها به صورت زمان بندی شده نیز وجود دارد.

Scriptless Social Sharing

مینیمال و سریع، Scriptless Social Sharing افزونه ای است که برای شما دکمه شبکه های اجتماعی را بدون جاوا اسکریپت فراهم می کند. به همین دلیل باعث می شود که سرعت وبسایت افزایش پیدا کند و بهینه تر باشد. 

هدف این افزونه تنها فراهم کردن یک لینک ساده برای به اشتراک گذاری مطالب است، این لینک ها با آيکن های ساده ای به نمایش گذاشته می شوند، البته اگر بخواهید می توانید از برچسب های مناسب نیز استفاده کنید. قابلیت دسترس پذیری در این افزونه بسیار بالا است. مطمئن باشید هر کاربری می تواند از آن به سادگی استفاده کند.

Social Media Stats

به اشتراک گذاری مطالبتان در شبکه های اجتماعی به نظر بسیار لذت بخش می رسد. اما قسمت هیجان انگیز این مسئله جایی است که متوجه شوید به چه مقدار و در چه شبکه ای این مطالب به اشتراک گذاشته شده‌اند. Social Media Stats افزونه ای است که برای شما جدولی از اطلاعات مربوط به اشتراک گذاری مطالب‌تان را نمایش می دهد. 

همراه با این ویژگی ها یک heat map قرار گرفته تا به شما نمایش دهد کدام پست ها بیشترین بار به اشتراک گذاشته شده اند. همچنین می توانید با استفاده از ابزارک این افزونه پست هایی که بیشترین بار به اشتراک گذاشته شده‌اند را به نمایش بگذارید.

Facebook Messenger for WordPress

اگر این مسئله را قبول کنیم که روزانه تعداد افراد زیادی در حال استفاده از فیسبوک هستند، مطمئنا ادغام مسنجر این شبکه اجتماعی با وبسایت‌مان منطقی به نظر می رسد. این دقیقا کاری است که افزونه Facebook Messenger for WordPress انجام می دهد. با استفاده از این افزونه دیگر کاربران‌تان برای ارسال پیغام های شخصی/کاری مجبور به ترک وبسایت نیستند.

خب با استفاده از این افزونه می توانید بجای دریافت پیغام ها در یک سیستم جداگانه، آنها را از وبسایت خودتان دریافت کنید. این افزونه با ووکامرس منعطف است و از طراحی واکنشگرایی بهره می برد، پس نگران کاربران موبایلی‌تان نباشید.

کاملا اجتماعی شوید

دلایل و راه های ادغام وبسایت وردپرسی خود با شبکه های اجتماعی بسیار زیاد هستند. تنها کمک کردن به کاربر برای به اشتراک گذاری مطالب کافی نیست، برای اجتماعی شدن کارهای دیگری نیز لازم است. 

باید مطمئن شوید که شبکه های اجتماعی مورد نظرتان به درستی محتوا را دریافت می کنند. به عنوان مدیر یک وبسایت باید از چگونگی انجام به اشتراک گذاری توسط کاربران نیز با اطلاع باشید. جدای از این ها ادغام کردن شبکه های اجتماعی با وبسایت‌تان باعث می شود نرخ تعاملی میان وبسایت و کاربر نیز بوجود بیاید. 

با در نظر گرفتن این شرایط باید طرحی را ارائه بدهید که هم به نیاز شما و هم به نیاز کاربران جوابگو باشد. پس در انتخاب این طرح بسیار دقت کنید. استفاده از افزونه های بالا در رسیدن به چنین طرح مفیدی بسیار کمک‌تان می کند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات