داستان شکل‌گیری Cloudflare و غلبه بر بزرگترین حملات DDoS
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 13 دقیقه

داستان شکل‌گیری Cloudflare و غلبه بر بزرگترین حملات DDoS

Cloudflare یک شرکت آمریکایی است که خدمات شبکه تحویل محتوا، امنیت سایبری ابری، کاهش DDoS و خدمات ثبت دامنه مورد تایید ICANN را ارائه می‌دهد. دفتر مرکزی Cloudflare در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا واقع شده است. به گفته The Hill، بیش از ۲۰% از کل اینترنت از سال ۲۰۲۲ برای خدمات امنیتی وب خود از آن استفاده می‌کنند.

پیش‌تر درباره داستان موفقیت اسلک، چگونه اسپاتیفای ۷۲ میلیارد دلاری شد ، چگونه استارتاپ توییچ به غول صنعت سرگرمی تبدیل شد و داستان موفقیت پینترست نوشته‌ایم.

سرویس Cloudflare توسط سه برنامه نویس است که روی پروژه Honey Pot باهم کار می‌کردند، ایجاد شد. در سال ۲۰۰۹، لی هالووی، متیو پرینس و میشل زاتلین روی یک برنامه منبع باز کار کردند که از فعالیت‌های غیرقانونی در وب جلوگیری و کلاهبرداری اینترنتی را نظارت می‌کرد. آخرین ابزار در سال ۲۰۱۰ در کنفرانس TechCrunch Disrupt ارائه شد. این پروژه با سرمایه‌گذاری خطرپذیر تامین شد.

این سرویس در سال ۲۰۱۱ زمانی که با وب سایت گروه هکر موسوم به "کلاه سیاه" LulzSec تعامل داشت، شهرت پیدا کرد. در سال ۲۰۱۹، شرکت فناوری اطلاعات آمریکا درخواست داد و ستد در بورس اوراق بهادار نیویورک را ارائه کرد و به بورس عرضه شد. در طول سال‌ها، برخی از بزرگترین حملات DDoS را با نرخ انتقال بسته‌ها از ۳۰۰ تا ۵۰۰ گیگابیت در ثانیه کاهش داده است. این ها از مشتریان ناشناس گرفته تا رسانه‌های معروف جهان را شامل می‌شود.

Cloudflare همچنین یک سرویس DNS را ارائه می‌دهد که (از سال ۲۰۲۰) قبلاً توسط بیش از ۱۰۰.۰۰۰ مشتری استفاده شده است. این سرویس تخصصی به دلیل هویتی که دارد، از جمله دو نسخه از یک لوگو، به خوبی شناخته شده است.

سال تاسیس

۲۷ سپتامبر ۲۰۱۰

موسسین

Lee Holloway, Matthew Prince, Michelle Zatlyn

دفتر مرکزی

San Francisco, California, U.S

وب‌سایت

cloudflare.com

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

شروع سفر Cloudflare

داستان ساخت cloudflare

روند رشد Cloudflare

تاریخچه لوگو Cloudflare

بوم مدل کسب‌وکار Cloudflare

 

شروع سفر Cloudflare

Matthew Prince هم بنیانگذار کلودفلر

در سال ۲۰۰۴، Matthew Prince و Lee Holloway تصمیم گرفتند به این سوال اساسی پاسخ دهند: "هرزنامه ایمیل از کجا می آید؟" این دو نفر سیستمی ساختند که به هر کسی که یک وب‌سایت دارد اجازه می‌داد تا نحوه جمع‌آوری آدرس‌های ایمیل توسط ارسال‌کنندگان هرزنامه را پیگیری کند. اینگونه Project Honey Pot متولد شد.

Lee Holloway هم بنیانگذار کلودفلر

Project Honey Pot در طول سال‌ها بی‌سر و صدا رشد کرد. معماری منعطف لی برای ردیابی بیشتر تهدیداتی که مدیران وب با آن روبرو هستند سازگار شده بود. هزاران وب‌سایت، از بیش از ۱۸۵ کشور، برای شرکت در این پروژه ثبت نام کردند. در حالی که کاربران عاشق توانایی Project Honey Pot برای ردیابی رفتارهای مخرب آنلاین بودند، یک درخواست مکرر داشتند: فقط افراد بد را ردیابی نکنید، آنها را متوقف کنید.

در سال ۲۰۰۹، متیو از کار تمام وقت خود مرخصی گرفت تا MBA خود را از مدرسه بازرگانی هاروارد بگیرد. او در آنجا با Michelle Zatlyn، که اکنون مدیر عملیات کلودفلر است، ملاقات کرد. روزی آن دو مشغول صحبت بودند که متیو به پروژه Honey Pot و جامعه شگفت انگیز کاربران آن اشاره کرد. میشل بلافاصله فرصت ایجاد سرویسی را تشخیص دادکه Project Honey Pot را به سطح بعدی برساند: نه تنها تهدیدهای اینترنتی را ردیابی کند، بلکه آنها را نیز متوقف کند. این دو همکلاسی‌ شروع به کار روی یک طرح تجاری کردند.

یکی از اولین سفارشات کسب‌وکار آمدن یک نام جدید بود. اولین طرح تجاری "Project Web Wall" نام داشت، اما به سختی معروف شد. یکی از دوستان متیو پیشنهاد کرد که آنها در حال ایجاد یک "firewall در Cloud" هستند، بنابراین باید به عنوان Cloudflare شناخته شود. پروژه‌ای منبع باز که بر تقلب و سوء استفاده اینترنتی نظارت می‌کند. نام درست و جالبی به نظر می‌رسید. متیو و میشل با اعضای هیئت علمی مدرسه بازرگانی هاروارد برای اصلاح طرح تجاری کار کردند. در این بین، لی اولین نمونه اولیه کار را در اوقات فراغت خود ساخت. در آوریل ۲۰۰۹، Cloudflare برنده مسابقه معتبر طرح کسب و کار مدرسه هاروارد شد.

لی در کالیفرنیا مستقر بود و پس از فارغ التحصیلی از HBS، میشل و متیو به سمت غرب رفتند. این سه بنیانگذار تابستان را صرف پالایش نمونه اولیه Cloudflare کردند. آنها احساس کردند که Cloudflare یک نیاز واقعی را حل کرده و تصمیم گرفتند تا Cloudflare را به سطح بعدی برسانند. در نوامبر ۲۰۰۹، Cloudflare تامین مالی سری A خود را با Ray Rothrock، از Venrock، و Carl Ledbetter، از Pelion Venture Partners، بست.

داستان ساخت cloudflare

متیو، لی و میشل شروع به ساختن تیم Cloudflare کردند. استخدام کردن قبل از داشتن یک محصول همیشه دشوار است، اما یک چیز در بین همه معروف شد: ماموریت اصلی Cloudflare کمک به ایجاد اینترنت بهتر است. این پروژه‌ای بود که مهندسان هوشمند می‌توانستند به آن علاقه مند شوند. به زودی دفاتر Cloudflare's Palo Alto، CA با تیمی با استعداد از شرکت‌های برتر مانند Google، Yahoo، PayPal و Mint.com پر شد که آن را ستایش می‌کردند.

بزرگ‌ترین نگرانی سرمایه‌گذاران و مشاوران این بود که راه‌حل Cloudflare، که در ابتدا بر امنیت وب‌سایت‌ها متمرکز بود، تاخیر ایجاد کند. این تیم وسواس زیادی به حذف تأخیر در هر نقطه از سیستم پیدا کرد. در ژوئن ۲۰۱۰، Cloudflare بی سر و صدا یک ورژن بتای خصوصی را برای اعضای انجمن Project Honey Pot راه‌اندازی کرد. سپس یک اتفاق شگفت انگیز رخ داد. کاربران شروع به نوشتن کردند که نه تنها Cloudflare از آنها در برابر افراد بد آنلاین محافظت می‌کرد، بلکه سایت‌های آنها به طور متوسط ​​۳۰٪ سریعتر بارگذاری می‌شد. کارایی سیستم Cloudflare، لایه ذخیره‌سازی برای منابع استاتیک، و این واقعیت که Cloudflare ترافیک زباله زیادی را از سایت‌های کاربران خود حذف می‌کرد به این معنی بود که Cloudflare نه تنها امنیت ارائه می‌کرد، بلکه عملکردی باورنکردنی نیز ارائه می‌کرد.

از اولین بحث‌های Cloudflare در پردیس دانشکده بازرگانی هاروارد در سال ۲۰۰۹، برنامه همیشه این بود که در TechCrunch راه‌اندازی شود. در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۰، Cloudflare این کار را انجام داد. کل تیم Cloudflare در سالنی در مرکز شهر سانفرانسیسکو در TechCrunch Disrupt گرد هم آمدند. کاربران اولیه بتا از اینکه بالاخره می‌توانند درباره سرویس جالبی که ماه‌ها از آن استفاده می‌کردند صحبت کنند هیجان‌زده بودند. متیو و میشل روی صحنه رفتند تا راه اندازی Cloudflare را به جهانیان اعلام کنند. از آن زمان، Cloudflare ده‌ها محصول و صدها ویژگی را در طول ۶ سال راه‌اندازی کرد، ۶ دفتر را در ۳ کشور باز و ۲۸۵ مرکز داده را آنلاین کرده است. همه این تلاش‌ها مزایای Cloudflare که شامل امنیت، عملکرد، قابلیت اطمینان و Insight را برای میلیون‌ها مشتری در سراسر جهان به ارمغان آورده است.

روند رشد Cloudflare

تاریخچه کلودفلر

  • از سال ۲۰۰۹، این شرکت با سرمایه‌گذاری خطرپذیر تامین می‌شد.
  • در ژوئن ۲۰۱۱ به دلیل ارائه خدمات امنیتی به وب سایت LulzSe، یک گروه هک کلاه سیاه، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.
  • در مارس ۲۰۱۳، از پروژه Spamhaus در برابر یک حمله DDoS که بیش از ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه بود، دفاع کرد. 
  • در فوریه ۲۰۱۴، Cloudflare آنچه را که در آن زمان بزرگترین حمله DDoS ثبت شده بود، کاهش داد، که اوج آن ۴۰۰ گیگابیت در ثانیه در برابر یک مشتری ناشناس بود. در نوامبر ۲۰۱۴، یک حمله DDoS گسترده دیگر با سایت‌های رسانه‌ای مستقل را با سرعت ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه گزارش کرد.
  • در سال ۲۰۱۴، Cloudflare پروژه گالیله را راه اندازی کرد، ابتکاری که خدمات رایگانی را برای محافظت از هنرمندان، فعالان، روزنامه نگاران و گروه‌های حقوق بشر در برابر حملات سایبری ارائه می‌کرد. بیش از ۱۰۰۰ کاربر و سازمان تا سال ۲۰۲۰ در پروژه گالیله شرکت داشتند.
  • در ۱ آوریل ۲۰۱۹، Cloudflare WARP  را معرفی کرد، یک سرویس VPN جدید freemium که در ابتدا از طریق برنامه‌های تلفن همراه  با یک برنامه دسکتاپ در دسترس بود. در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹، WARP را برای عموم منتشر کرد. نهایتا نسخه بتا برای mac OS و Windows در ۱ آوریل ۲۰۲۰ اعلام شد.
  • در ۱۵ آگوست ۲۰۱۹، Cloudflare پرونده S-۱ خود را برای عرضه اولیه سهام در بورس اوراق بهادار نیویورک تحت عنوان NET ارسال کرد. سرانجام در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹ با قیمت ۱۵ دلار به ازای هر سهم برای معاملات عمومی افتتاح شد.
  • در ۶ سپتامبر ۲۰۱۹، ویکی پدیا قربانی یک حمله DDoS شد. کاربران اروپایی برای چندین ساعت قادر به دسترسی به آن نبودند. این حمله پس از آن کاهش یافت که مهندسان شبکه Wikimedia از شبکه Cloudflare  و خدمات حفاظتی DDoS برای تغییر مسیر و فیلتر کردن ترافیک اینترنت استفاده کردند. معمار ارشد Akamai اظهار داشت که در آن زمان این "بزرگترین حمله DDoS اعلام شده عمومی در تاریخ اینترنت" بود. همچنین گزارش شده است که Cloudflare حملاتی را جذب کرده است که بیش از ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه از حمله NTP Reflection به اوج خود رسیده است.
  • در ژوئن ۲۰۲۰، یک حمله DDoS را کاهش داد که به ۷۵۴ میلیون بسته در ثانیه رسید.
  • در آگوست ۲۰۲۱، اعلام کرد که در ماه ژوئیه یک حمله DDoS را سه برابر بزرگتر از هر حمله ای که ثبت کرده بود متوقف کرده است. از سال ۲۰۲۰، Cloudflare خدمات DNS را به بیش از ۱۰۰.۰۰۰ مشتری ارائه و بیش از ۲۵ میلیون ویژگی اینترنتی را پوشش می‌دهد.
  • در ژانویه ۲۰۲۱، این شرکت ابتکار Project Fair Shot را ایجاد کرد، ابزاری رایگان که سازمان‌های بهداشت جهانی را قادر می‌ساخت یک صف دیجیتال برای واکسیناسیون COVID-۱۹ حفظ کنند.

تاریخچه لوگو Cloudflare

این شرکت لوگویی، با موضوع ابر و خورشید در حال طلوع را انتخاب کرد. خورشید آسمانی در پشت آن پنهان شده و سه پرتو باریک و بلند از خود ساطع می‌کند. در عین حال، رنگ آن را شبیه ابر طوفانی می‌کند که متخصصان باید آن را حذف کنند تا دوباره خورشید درخشان در آسمان ظاهر شود. این ابر از چهار قوس با اندازه‌های مختلف به هم متصل است.

لوگو قدیمی کلودفلر

برای مدرن کردن لوگو، طراحان از تکنیک دو بعدی استفاده کردند که آن را مسطح ساختند. زیرا قبلاً بازی نور و سایه به ابر حجم می‌داد. آنها همچنین هشت پرتو بالایی خورشید را به شکل مثلث‌های باریک حذف کردند و یک مثلث پایین‌تر را اضافه کردند و نور را به یک سوم سمت راست تصویر منتقل کردند. در نتیجه، هر پرتو به قسمت دیگری از جهان اشاره می‌کند: شمال، شرق، جنوب و غرب.

لوگو کلودفلر

این نسخه همچنین تمایز واضحی بین مناطق رنگی ایجاد کرده است: سمت راست ابر به رنگ زرد و سمت چپ نارنجی رنگ شده است. اما سایه‌های استفاده شده روشن نیستند؛ بلکه رنگ‌های پاستلی هستند. حروف بزرگ و پررنگ هستند و بین کاراکترها فاصله زیادی وجود دارد.

با ورود مینیمالیسم به این روند، هویت بصری Cloudflare از پیچیده به ساده تبدیل شده است. اما تنظیمات مربوط به روند مد در طراحی لوگو نیست، بلکه یک عامل عملی است. نمایش لوگوی ساده شده در رسانه‌های دیجیتال مختلف آسان‌تر است. پس از بازسازی، تابش خیره کننده، گرادیان و سایه‌ها را از بین بردند.

هر دو لوگوی اول و دوم از grotesque استفاده می‌کند. در نسخه قبلی گرد و روان در حالی که در نسخه جدید صاف و زاویه‌دار است. اما پالت امضا بدون تغییر باقی مانده است و ترکیبی از چندین سایه نارنجی و حروف به رنگ مشکی است.

بوم مدل کسب‌وکار Cloudflare 

بوم مدل کسب و کار کلودفلر

۱.بخش مشتریان Cloudflare

  • اینترنت و رسانه

  • کسب و کارها

  • بخش عمومی

  • وب سایت ها (uber, OKCupid, fitbit)

  • اپلیکیشن اینترنت

  • APIs

  • خدمات SaaS

۲.ارتباط با مشتریان Cloudflare

  • پلتفرم های آنلاین

  • Firewall in the cloud

  • امنیت

  • قابلیت اعتماد

  • راه اندازی آسان

  • کاهش خطر

  • کارایی

  • راحتی

  • سلف سرویس

  • تیم فروش مستقیم

  • پشتیبانی مشتری با مولفه کمک شخصی، زیرا پشتیبانی تلفنی و ایمیلی را نیز برای کاربران خود ارائه میدهد 

۳.ارزش پیشنهادی Cloudflare

  • کمک به ساخت اینترنت بهتر

  • شارژ وبسایت با بهبود قابل توجه در عملکرد از طریق کاهش اسپم و حملات دیگر

  •  هر برنامه آنلاین اینترنتی را محافظت و تسریع میکند

  • یک وب سایت روی cloudflare دو برابر سریعتر بارگیری میشود و ۶۰% پهنای باند کمتری استفاده میکند

  • به جلوگیری از حمله DDoS کمک میکند

  • آنالیز cloudflare آماری در مورد ترافیک وب سایت ازجمله تهدیدها و خزنده های موتور جستجو میدهد

۴.فعالیت‌های کلیدی Cloudflare

  • استراتژی کسب و کار

  • بازاریابی

  • توسعه پلتفرم

  • نگهداری پلتفرم

  • عملیات و حوادث

  • تشخیص تهدیدهای اینترنتی

  • ارائه خدمات

  • خدمات مشتری

  • تعمیر و نگهداری مرکز داده

  • استقرار سخت افزار و نرم افزار

  • R&D

۵.شرکای کلیدی Cloudflare

  • Cloudflare با میزبان های وب مختلف از جمله HostPapa همکاری می کند

  • اکتساب ها (توقف هکری که بدافزارها را تشخیص دهد، و اجازه drag and drop نصب برنامه های شخص ثالث )

  • ارائه دهندگان سخت افزار و شبکه

  • یکپارچه سازی فناوری

  • فروشندگان ارزش افزوده

  • ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده

  • آژانس های دیجیتال

  • توسعه دهنده وب سایت

  • پلتفرم های تجارت الکترونیک

  • Sponsorships

  • سرمایه گذاران خطرپذیر

۶.کانال‌های Cloudflare

  • وبسایت

  • پلتفرم آنلاین

  • جامعه

  • بلاگ

  • تلفن

  • مرکز آموزشی

  • مطالعات موردی

  • کاغذهای سفید

  • وبینار

  • اجلاس اینترنت

  • رسانه های اجتماعی

  • API

۷.منابع کلیدی Cloudflare

  • برند و فناوری پیشگام

  • بیش از ۱۵۰ مرکز داده

  • ظرفیت شبکه ۱۵ ترابیت بر ثانیه

  • شبکه جهانی هوشمند

  • شبکه تحویل محتوا

  • Website application firewall

  • نرم افزار اختصاصی

  • مهندسان شبکه

  • توسعه دهندگان نرم افزار

  • کارکنان خدمات مشتری برای نگهداری و پشتیبانی روزانه

  • جوایز و تقدیر

  • دوره های تامین مالی

۸.جریان درآمدی Cloudflare

  • دسترسی رایگان به ویژگی های اساسی

  • دسترسی حرفه ای به ویژگی های برتر

  • قیمت گذاری با نرخ ثابت در هر دامنه/ماه

  • افزونه ها

۹.ساختار هزینه Cloudflare

  • مراکز داده

  • زیرساخت IT

  • شبکه و ارتباطات

  • ذخیره سرورها

  • توسعه محصول

  • توسعه نرم افزار و سخت افزار

  • استقرار نرم افزار و سخت افزار

  • عملیات IT و نگهداری سیستم ها

  • فروش و بازاریابی

  • پشتیبانی مشتری

 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@roocketir

باور ما اینست که کاربران ایرانی لایق بهترین‌ها هستند، از این رو ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم فیلم‌ها و مقالات آموزشی بروز و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید جزء بهترین‌ها در صنعت طراحی و برنامه‌نویسی وب شوید. ما ادعا نمی‌کنیم که بهترین هستیم ولی همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم بهترین عملکرد را به شما ارائه دهیم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید