مبارزه برای رسیدن به رشد فریلنسری
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

مبارزه برای رسیدن به رشد فریلنسری

یک فریلنسرِ در زمینه طراحی وب بودن به ما مزایای بسیاری را ارائه می‌دهد. شما باید به روش دلخواه و با مشتریان دلخواه خود کار کنید. اینکه آیا شما در یک زمینه خاص تخصص دارید یا در تمام زمینه‌ها مهارت دارید، تصمیمی است که خودتان باید بگیرید. اگر بتوانید در درازمدت دوام بیاورید، موفقیت خاصی را پیدا خواهید کرد. این موفقیت، نتیجه‌ی کار سخت و مهارت‌های فوق العاده است. اما در مقطعی مشخص نیز با استعدادترین و اختصاصی‌ترین طرح‌ها هم می‌توانند در یک دوره رکود قرار بگیرند.

دستیابی به رشد در هر شغلی می‌تواند دشوار باشد. اما رسیدن به این رشد در مشاغل انفرادی بسیار سخت‌تر است. از این گذشته، یک شخص می‌تواند کارهای زیادی را انجام دهد. بنابراین به نظر طبیعی می‌آید که در نهایت همه چیز به موفقیت و اوج خودش برسد. هنگامی که با محدودیت‌های موجود در یک تجارت طراحی روبرو می‌شوید، چگونه رشد می‌کنید؟ همانطور که دیگران می‌گویند، شما بلاخره راهی پیدا می‌کنید تا به جای بیشتر کار کردن، زیرکانه تر کار کنید.

تجربه‌ی شما دارای ارزش است

تجربه، چیزی است که نمی‌توان آن را آموزش داد. تجربه یک چیز اکتسابی است. هر یک از موفقیت‌ها و شکست‌های شما، دانش ارزشمندی را برای شما در این سفر به همراه داشته است. در حالی که تجربه به تنهایی شما را از خطا مصون نمی‌کند، اما می‌تواند به شما درست و غلط را نشان دهد. از لحاظ تئوری، این به معنای ساخت یک سایت به روشی راحت‌تر برای شما و مشتریانتان است. در بدترین حالت این بدان معناست که بدانید چگونه باید ناهمواری‌های مسیر را تحت کنترل داشته باشید. این واقعاً ارزشمند است.

حقوق شما باید نمایانگر تجربه‌ای باشد که ارائه می‌دهید. بنابراین اگر حقوق شما با ۵ سال قبل فرقی نکرده باشد، بدین معناست که مسیر را اشتباه رفته‌اید. در سفر خودم، می‌توانم به شما بگویم که طی تقریباً دو دهه‌ای که من مشغول به کار هستم، نرخ ساعتی من بسیار افزایش یافته است. این واقعاً شگفت انگیز است که با وجود افزایش نرخ‌ها و قیمت‌های سرویس‌هایم، اکثر مشتریان هنوز هم دوست دارند با من همکاری داشته باشند. 

با این حال، این موضوع می‌تواند فریبنده باشد. به طور کلی بهتر است که قیمت‌های خود را به طور معقول افزایش دهید. به عبارت دیگر، شما نباید یک شبه قیمت خود را دو برابر کنید. افزایش قیمت به صورت تدریجی، برای مشتریان قابل هضم تر می‌باشد. بخش دیگری که در این معامله وجود دارد این است که بنشینید و در مورد بالا رفتن قیمت‌ها با مشتریان خود گفتگو کنید. اگر با آن‌ها صادق باشید، بیشتر تمایل به درک کردن شما خواهند داشت. ارسال فاکتور با نرخی بالاتر و بدون اخطار قبلی، احتمالاً کمی مشتری را دلخور خواهد کرد.

مبارزه برای رسیدن به رشد فریلنسری

جمع کردن

یکی از دلایلی که یک تجارت فریلنس در طراحی با رکود مواجه می‌شود، این است که طراحان دیگر نمی‌توانند از مشتریان فعلی درآمدی بالاتر را کسب کنند. جدا از کارهایی که در حق‌شان می‌کنید، افزایش قیمت نیز می‌تواند مزایایی داشته باشد. البته باید گفت که افزایش قیمت آن‌ها را به ادامه‌ی همکاری در پروژه‌های جدید ترغیب نمی‌کند. حال این وظیفه‌ی شماست تا با به کار بردن کمی خلاقیت، آن‌ها را دوباره با خودتان همراه کنید.

یکی از راه‌های رونق تجارت، ارائه معاملات بسته‌های مختلف است. به عنوان مثال، اگر شما به طور معمول برای ساعتی مشخص از کارهای خود مبلغی را تعیین می‌کنید، به مشتریانی که مایل به پیش پرداخت خدمات هستند، تخفیف قیمت دهید. حال ممکن است این تخفیف، یک ساعت کار رایگان یا برخی دیگر از کارهای خوب باشد.

این کار می‌تواند سبب کسب درآمدهای بیشتر شود و می‌تواند مشتری شما را به پرداخت حقوق ترغیب کند. همه از مزایای خود به طور کامل استفاده نخواهند کرد. ممکن است شما آن‌ها را متقاعد کرده باشید تا بیشتر از آنچه که باید پرداخت کنند.

فرصت‌های دیگری نیز در دستان مشتریانی با وب سایت‌های قدیمی تر وجود دارد. شاید سایت آن‌ها برای استفاده در گوشی مناسب نباشد یا درحال استفاده از برخی تکنولوژی‌های قدیمی باشد. آن‌ها را بررسی کنید و ببینید که کدام یک می‌تواند مزایای بیشتری داشته باشد. برای بهبود هرچه بیشتر، این مسائل را برای آن‌ها تعریف کنید. 

تنها چیزی که برای تامین منابع مالی جدید نیاز است، چند واکنش مثبت از طرف مشتری می‌باشد. خوشبختانه با پیشرفت سریع تکنولوژی در دنیای امروز، شما ارتقا و بهبودی‌های زیادی را برای پیشنهاد دادن در اختیار دارید.

مبارزه برای رسیدن به رشد فریلنسری

به دنبال فرصت های درست بگردید

وقتی نوبت به جذب مشتری‌های جدید می‌رسد، باید وسواس به خرج دهید. اگر تجارت شما چندین سال سن دارد، این مسئله بسیار مهم است. اگر مشتری‌های زیادی دارید، دیگر نیازی به عجله کردن نیست. در عوض به دنبال کسانی باشید که در حال حاضر و در درازمدت مناسب باشند.

به طور ایده آل شما می‌خواهید با مشتریانی همکاری داشته باشید که به خوبی با نحوه‌ی انجام کارهای شما ارتباط برقرار می‌کنند. اگر به دنبال کسی هستید که سال‌ها در کنار شما باشد، منتظر مشتری‌ای نباشید که بودجه کمی به همراه دارد و خواهان کارهای زیادی نیست. معمولاً همکاری با چنین مشتریانی بیشتر از آنچه که ارزش داشته باشد، سبب دردسر و بروز مشکل می‌شود.

ممکن است مجبور باشید در شروع کسب و کار خود با این مشتری‌ها کارکنید، اما با گذشت زمان ممکن است از انجام این کار پشیمان شوید. ممکن است در شرایطی به دام بیفتید که دیگر با کارهایی که می‌کنید مطابقت نداشته باشد. حالا که پخته تر و عاقل تر هستید، می‌توانید به دنبال فرصت‌هایی باشید که رشد کردن را در شما تحریک می‌کند.

کمی کمک بگیرید

به تنهایی کار کردن می‌تواند دشوار شود. لحظاتی وجود خواهند داشت که به اندازه کافی نمی‌توانید به مسائل رسیدگی کنید. برای برداشتن قدمی دیگر به سمت رشد و تکامل، منطقی است که به دنبال یک فریلنسر دیگر بگردیم تا در انجام کارها به ما کمک کند. این لزوماً به معنای استخدام یک کارمند نیست. این بیشتر شبیه به یک همکار قابل اعتماد است که می‌توانید در شرایط سخت به او تکیه کنید. در حالی که شما مشغول سر و کله زدن با پروژه‌های بزرگتر هستید، آن‌ها می‌توانند به کارهای کوچکتر رسیدگی کنند. از آنجایی که این کسب و کار شماست، تصمیم گیرنده نیز شما هستید. شما باید تصمیم بگیرید که چه زمانی نیاز به یک جفت دست اضافه دارید.

چالش اصلی در اینجا، یافتن کسی است که هم قابل اعتماد و هم مقرون به صرفه باشد. در نگاه اول، شما فردی را می‌خواهید که کارهای گفته شده را انجام دهد و از سوال پرسیدن نترسد. در نگاه دوم، شما هنوز هم می‌خواهید از کارهایی که به آن‌ها سپرده‌اید، درآمد کسب کنید. چیزی که شما آن را نمی‌خواهید، این است که به مهلت‌های زمانی نرسید و بودجه تان تمام شود. 

پیدا کردن شخصی مناسب می تواند مدتی طول بکشد. ممکن است قبل از پیدا کردن آن "شخص" مجبور باشید با چند فریلنسر کار کنید. روشی برای به حداقل رساندن خطر وجود دارد و این روش آن است که سعی کنید چند پروژه کوچک را با یک فرد داوطلب انجام دهید و از این طریق، نحوه‌ی کار کردن او را بررسی کنید. اگر همه چز به خوبی پیش برود، شما منبعی قابل اعتماد را در اختیار دارید که در زمان‌های اضطراری می‌توانید به او مراجعه کنید.

مبارزه برای رسیدن به رشد فریلنسری

رشد کردن خوب است

برای اینکه شغل طراحی شما بتواند با تمام توان به جلو حرکت کند، به تفکرات خلاقانه زیادی نیاز دارید. این درباره‌ی یافتن راه‌های موثر برای کسب درآمد از مشتریان جدید و فعلی است. شما باید در مورد پیشرفت‌های تجاری‌ای که تا به حال داشته‌اید فکر کنید و تصمیماتی بگیرید که به شما کمک کند همچنان در همان مسیر به راه خود ادامه دهید. در نهایت این شما هستید که باید مسیر رشد خود را انتخاب کنید. این کار همیشه آسان نیست، اما یکی از جنبه‌های خاص بودن یک فریلنسر طراح است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی