تست کردن یکی از بخش های بسیار مهم در ساختن یک محصول دیجیتالی است. پیاده سازی یک محیط برای انجام آزمایش همراه با محتویات واقعی بازخوردهای بسیار مفیدی دریافت خواهد کرد. جدای از مسئله بازخورد باعث می شود که تجربه کاربری محصول بسیار بالاتر برود.
لورم ایپسوم چیست؟
لورم ایپسوم یک متن ساختگی و بی مفهوم است که توسط ناشران و طراحان زمانی که هنوز پروژه اصلی آماده استفاده نیست استفاده می شود. آنها از این متن استفاده می کنند تا جریان کاری را نگه دارند و مشتری را با شیوه نمایش محتوا در طراحیشان آشنا سازند.
از این متن در عرصه های مختلف از جمله چاپ، گرافیک و طراحی استفاده می شود و پیشینه نسبتا زیادی نیز دارد. استفاده از لورم ایپسوم باعث می شود کاربر از طراحی غافل نشود و حواسش را روی المان های طراحی قرار دهد.
در این لینک می توانید اطلاعات بسیار بیشتری راجع به لورم ایپسوم پیدا کنید.
مشکلات لورم ایپسوم
چگونه می توانید برای چیزی که هنوز آن را درک نکردهاید طراحی کنید؟ چگونه یک متن ناچیز و بی مفهوم را برای تجربه مشتری می سازید؟
آزمایش با استفاده از لورم ایپسوم مانند آن است که در یک اقیانوس قرار بگیرید آن هم بدون نقشه، مطمئن باشید نمی توانید راه خشکی را پیدا کنید. بازخورد گرفتن از کاربران برای چیزی که واقعا نمی دانند چیست سخت است و به نظر می آید که طراحی برای چیزی که خودتان نیز آن را درک نکردهاید تقریبا غیرممکن است. لورم ایپسوم باعث می شود که بحث های اطراف محتوا به عقب رانده شوند.
محتوای واقعی بهتر است
منظور از محتوای واقعی محتوایی است که از نظر محتوا، اندازه، تعداد کاراکترها و… به محتوایی که در پایان پروژهمان استفاده می شود نزدیک تر باشد. محتوا را هیچوقت عقب نندازید چون شما باید سعی کنید تا جاهای خالی را پر نمایید. برای محتوای واقعی چند تحقیق ساده را انجام بدهید، نتیجه بدست آمده را داخل فضای خالی قرار داده و منتظر فییدبک های واقعی باشید. اینکار را آنقدر تکرار کنید تا به هدفتان برسید. برای رسیدن به محتوای واقعی راه های مختلفی وجود دارد که در زیر راجع به آنها صحبت کردهایم.
بازخورد های با ارزش را دریافت کنید
محتوا باید به محصول و مشتری هایتان ارتباط داشته باشد. زمانی که مشتری ها می توانند محتوای واقعی را بخوانند آنها بازخوردهایی را از آنچه که دریافت کرده اند به شما می دهند. این کار باعث می شود که تعداد بازخورد و پیغام ها روزبهروز بیشتر شوند تا جایی که مردم بیشتری به پلتفرم شما اعتماد می ورزند.
بعضی وقت ها از افرادی که پروژه آزمایشی را با آنها اشتراک گذاشته اید، سخن هایی را می شنوید و دریافت می کنید که هیچوقت به شخصه خودتان به آنها فکر نکرده بودید. آنها به شما مثالهایی از چیزهای واقعی که از آن استفاده می کنند را می دهند و شما را در استفاده از آن موارد مهم در طراحیتان کمک می کنند. با استفاده از لورم ایپسوم شما هیچکدام از این موارد را دریافت نخواهید کرد.
طراحی را منطبق با متن قرار دهید نه برعکس
یکی از بزرگترین اشتباهات امروزی توسعه دهندگان این است که برای زیباتر کردن طراحی خودشان متن لورم ایپسوم را در قسمت های معینی قطع می کنند. اشتباه آنجاست که طراحان فکر نمی کنند که محتوا همیشه اندازه یکسانی ندارد. ممکن است در آزمایش طراحیتان از تعداد ۴۰۰ کلمه تا ۶۰۰ کلمه استفاده کنید اما وقتی پروژه تحویل داده می شود، صاحب پروژه مجبور نیست که صرفا این میزان کلمات را قرار دهد. -ممکن است بیشتر باشد برای مثال ۸۰۰ کلمه-
در تصویر بالا درست می توانید این مشکل را نگاه کنید. طراحی سمت چپ از لورم ایپسوم استفاده می کند و خروجی خوبی دارد اما وقتی طراحی سمت راست با محتوای واقعی را نگاه می کنید متوجه خواهید شد که طراحی مشکل دارد.
زمانی که شما قصد دارید از محتوای واقعی استفاده کنید، هیچوقت تعداد کلماتتان را متناسب با لایه بندی وبسایت تعیین نمی کنید. شما مجبور هستید که طراحی و لایه بندی پروژه را متناسب با محتوای مختلف منطبق سازید. پس مطمئن شوید که طراحیتان برای اندازه های مختلف به درستی کار می کند.
چگونه محتوای واقعی را دریافت کنید
مشتری ها را در این کار دخالت دهید
مشتری شما معمولا موضوع خود را بهتر از چیزی که شما انجام می دهید، انجام می دهند. آنها سال های زیادی تجربه داشته اند و می توانند ارزش های بسیاری را به پروژهتان اضافه کنند. از آنها درخواست منابع و بازخورد بیشتری کنید. انجام کارهای منحصر به فرد در این حالت کمک بسیاری می کند.
از شرکای مشتریتان استفاده کنید
بگذارید اینگونه فکر کنیم که در وبسایت بخش خبرگذاری دارید که از طریق یک API به وبسایت های خبری مانند Daily Telegraph و Time متصل است. خب، شما می توانید از این محتوا برای پر کردن نمونه اولیه تان استفاده کنید. حتی اگر مشتری ها از وبسایت های دیگری نیز استفاده کردند مهم نیست به این دلیل که شما هنوز محتوای مناسب خود را دارید و کم بیش محتوای واقعی وبسایت شما شبیه به این نمونه ها است.
از رقبایتان استفاده کنید
به غیر از اینکه مفهوم برند شما جدید است، وقتی که به آنالیز های رقبایتان دقت می کنید، معمولا با لیستی از کارهایی که شما نیز در تلاش برای انجام آنها هستید مواجه می شوید. شما می توانید در نمونه اولیهتان از محتوای آنها استفاده کنید، استفاده از این مورد درستتر از لورم ایپسوم است.
از آزمایش کنندگان درخواست منابع کنید
زمان انجام آزمایش از افرادی که در این آزمایش قرار دارند درخواست کنید تا منابعی که آنها در زندگی روزمره استفاده می کنند را به شما بگویند. نتیجه این کار بسیار خوب خواهد بود بخصوص اگر پلتفرم های پیشنهادی به صورت منحصر به فرد یکسری از کاربران را برای هدف خود تحت نظر قرار داده باشند. آنها می توانند در انتخاب محتوای مناسب و درست به شما کمک کنند. عموما مردم در چنین شرایطی کمک کردن را بسیار دوست دارند و از این کار استقبال می نمایند.
در پایان
با استفاده از لورم ایپسوم طراحی شما هیچ روح و کنشی ندارد. با استفاده از محتوای واقعی، شما خودتان را در رابطه با انتقال پیغام هایی که می خواهید به کاربر بدهید، مجبور می کنید. محتوای الکی را فراموش کنید و شروع به پیدا کردن و ساختن محتوای واقعی کنید.
دیدگاه و پرسش
در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید
در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید