بهترین ابزارهای Back-End در توسعه وب
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

بهترین ابزارهای Back-End در توسعه وب

اگر شما یک توسعه‌دهنده بک‌اند باشید، مطمئنا خیلی به آسانی بین ابزارهای موجود بسیاری که برای دنیای بک‌اند عرضه شده است سردرگم می‌شوید. برخی اوقات بسیار انتخاب کردن یک ابزار ساده است، شما باید تنها ابزاری را انتخاب کنید که برای‌تان بدرستی کار می‌کند، اما گاهی اوقات کار با این ابزارها انقدرها هم ساده نیست.

با در نظر گرفتن این موارد، در این مطلب قصد داریم به ابزارهایی که در امسال توسط Skill Up در یک گزارش معرفی شده‌اند و به عنوان کاربردی‌ترین موارد نامگذاری شده‌اند، بپردازیم. بررسی کردن این موارد مطمئنا به شما برای تصمیم‌گیری در جهت یادگیری یک مورد کمک می‌کند. 

نودجی‌اس

بیشتر از ۵۰درصد پاسخ‌ها نظرسنجی مربوط به Skill Up نودجی‌اس را انتخاب کرده‌اند. فریمورکی که مبتنی بر جاوااسکریپت است و برای توسعه بخش سرور پیاده‌سازی شده است. نودجی‌اس در حقیقت یک runtime است که براساس موتور اجرایی V8 کار می‌کند. نودجی‌اس به جاوااسکریپت این قابلیت را می‌دهد که جدای از انجام کارهای مربوط به فرانت-اند فراتر از انتظار نیز برود. در این فریمورک از تکنیک‌ها event-driven و مدل non-blocking استفاده می‌شود که آن را سبک و کاربردی می‌کند. 

آخرین نسخه از نودجی‌اس در حال حاضر نسخه ۱۰ آن است. در این نسخه ویژگی‌های جدیدی مانند ابزارهای امنیتی OpenSSL 1.1.0، پکیج منیجر NPM ارتقا یافته، N-API و... به آن اضافه شده است. 

ASP.NET Core

در رده دوم محبوبیت ASP.NET Core قرار دارد که ۲۵درصد توسعه‌دهندگان به آن رای‌ داده‌اند. ASP.NET Core یک فریمورک چند سکویه و و متن باز است که برای ساخت اپلیکیشن‌های بک‌-اند، سرویس‌ها و اینترنت چیزها از آن استفاده می‌شود. این فریمورک به شما قابلیت کلود آماده همراه با پیکربندی‌های مبتنی بر محیط را ارائه می‌دهد. به نظر می‌رسد که کار با آن لذت بخش باشد. این فریمورک همچنین توان ادغام شدن با فریمورک‌ها و کتابخانه‌های سمت کلاینت مانند Angular، React و بوت‌استرپ را دارد. 

Express.js

توسعه‌دهندگان و دنیای تکنولوژی به کلی، از Express.js نیز استفاده می‌کنند، به همین دلیل این فریمورک در شماره ۳ لیست ما قرار گرفته است. Express.js یک فریمورک نودجی‌اس است که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا بتوانند اپلیکیشن‌های وب را سریع‌تر و هوشمندانه‌تر ایجاد نمایند. اکسپرس‌جی‌اس همواره در کنار نودجی‌اس قرار می‌گیرد تا اپلیکیشن‌های کاملتری بوجود بیاید. 

برای افرادی که قصد دارند از طریق نودجی‌اس و تنها برای اپلیکیشن‌های سرور وب اپلیکیشن ایجاد کنند، اکسپرس‌جی‌اس انتخاب بسیار خوبی است. اکسپرس سبک است و ویژگی‌های زیادی را در خود دارد. سرویس API آن قدرتمند است و به سادگی با نودجی‌اس ادغام می‌شود.

اکسپرس تنها به نودجی‌اس محدود نمی‌شود. این فریمورک می‌تواند با دیگر ماژول‌ها، ابزارهای HTTP و میان‌افزارهایی برای ساخت API کار کند. اکسپرس به توسعه‌دهندگان این قابلیت را می‌دهد که بتوانند وبسایت‌های تک صفحه‌ای، چند صفحه‌ای و وبسایت‌های پیچیده دیگری را ایجاد کنند.

لاراول

گزینه بعدی لاراول است، یک عضو برجسته در نسلی تازه از فریمورک‌های وب. لاراول یکی از محبوب‌ترین فریمورک‌های پی‌اچ‌پی است که به صورت متن باز و رایگان عرضه می‌شود. ویژگی‌های آن:

  • دارا بودن موتور روتینگ سریع و ساده
  • محیط تزریق وابستگی قدرتمند
  • بک‌-اندهای چندگانه برای فرایندها و ذخیره‌سازی کش
  • پردازش قدرتمند وظایف در پس زمینه
  • مبتنی بر رویدادها به صورت بلادرنگ

آخرین نسخه از لاراول، نسخه ۵ آن است که در این بروزرسانی ابزارهای جدیدی معرفی شده است. 

Java EE

پنجمین مورد محبوب در لیست ابزارهای بک‌اند ما مربوط می‌شود به Java EE. استاندارد اینترپرایز جاوااسکریپت یا Java EE مجموعه‌ای از تکنولوژی‌ها و APIهای پلتفرم جاوا است که برای پشتیبانی از کارهای Enterprise طراحی شده است. منظورمان از Enterprise اپلیکیشن‌هایی با مقیاس بزرگ، توزیع شده، تراکنشی با قابلیت دسترسی بالا و قابلیت پشتیبانی از فرایند‌های ضروری است. 

اپلیکیشن‌های توسعه داده شده با استفاده از Java EE به یک محصول یا سرور خاص مربوط نمی‌شود و توسعه‌دهنده را محدود نمی‌کند. آن‌ها می‌توانند با هر روندی سازگار باشند. 

نسخه آخر این تکنولوژی نسخه 8 آن است و در آن ویژگی‌های بسیاری پیاده‌سازی شده است. 

ابزارهای بک‌اند دیگر که در لیست بهترین‌ها حضور داشتند:

  • Spring: این مورد یک مدل برنامه‌نویسی و پیکربندی برای ساخت اپلیکیشن‌های اینترپرایز مبتنی بر جاوا است.
  • Django: این مورد یکی از قدرتمندترین وب فریمورک‌های پایتون برای ایجاد وب‌ سرویس‌های RESTful است. این پلتفرم سعی دارد تا حجم کدنویسی را کاهش دهد. ساده بودن این فریمورک روند توسعه را بسیار سریع می‌کند.
  • Flask: یکی دیگر از فریمورک‌های پایتون برای ساخت وب سرور در پایتون است. فلسک یک میکرو فریمورک است به این معنا که در فرایند توسعه فول استک کاربرد ندارد. 
  • Firebase: پلتفرم موبایلی گوگل که برای کمک به توسعه‌دهندگان در جهت اجرای کدهای بک‌اند موبایل و تولید اپلیکیشن‌های با کیفیت بدون نیاز به مدیریت سرور ایجاد شده است. 
  • Ruby on Rails: از قدیمی‌ترین تکنولوژی‌های بک‌اند به حساب می‌آید. با این حال هنوز قدرتمند است و افراد بسیاری وجود دارد که از آن استفاده می‌کنند. Rails یک فریمورک منعطف است که براساس Ruby نوشته شده و به شما اجازه ساخت اپلیکیشن‌های سمت سرور را می‌دهد.

نکته: می‌توانید گزارش کامل مربوط به Skill up را در این لینک مطالعه و دانلود کنید. 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات