جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
مهمترین مهارتی که هر برنامه نویس می‌تواند داشته باشد
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

مهمترین مهارتی که هر برنامه نویس می‌تواند داشته باشد

این در مورد React یا Vue و حتی جاوااسکریپت نیست، بلکه چیزی بسیار ساده‌تر است. جدا از آن ۴ سالی که من با CS کار کرده‌ام، الان ۳ سال است که به عنوان یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار مشغول به کار می‌باشم. شاید این زمان خیلی زیاد به نظر نرسد، اما من فهمیدم که یک برنامه نویس می‌تواند با آموختن یک مهارت خاص تا جایگاه‌های بالایی برود.

قبل از اینکه آن راز بزرگ را برای شما فاش کنم، سعی کنید آن را حدس بزنید. همانطور که قبلاً گفتم، این یک زبان برنامه نویسی نیست. البته باید گفت که در مورد علوم کامپیوتر هم نمی‌باشد. بگذارید کمی به شما کمک کنم، شما این کار را حداقل یک بار در روز انجام می‌دهید.

چیزی که من از آن حرف می‌زدم همان گوگل است. نحوه کار کردن با گوگل یکی از بهترین مهارت‌هایی است که می‌توانید به عنوان یک برنامه نویس داشته باشید. من برنامه نویسی را در ابتدا با اندروید شروع کردم. در آن زمان من از اینکه هر مشکلی را در گوگل جستجو کنم خجالت می‌کشیدم و همیشه برایم سوال بود که آیا یک روز می‌توانم برنامه نویسی خوب شوم یا نه. من هر روز سعی می‌کنم کارکردهای اساسی را برای رسیدن به اهداف خود حفظ کنم. من به جای اینکه چیزی را بسازم، زمان ارزشمند خود را صرف یادآوری و حفظ کردن همه چیز کردم.

اگر در حال یادگیری کدنویسی هستید، بدانید که حفظ کردن همه چیز جزو بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که می‌توانید انجام دهید. بگذارید دوباره به سراغ داستان خود برویم. شما با داشتن سال‌ها تجربه، هنوز هم به طور روزمره در گوگل مسائلی را جستجو می‌کنید. پس بیایید این کار را به درستی انجام دهیم.

بیایید نکاتی را مرور کنیم که به شما کمک می‌کند در جستجوی گوگل مهارت کسب کنید.

۱. کپی پیست

ما در دنیایی کاملاً رقابتی زندگی می‌کنیم. میلیون‌ها نفر از برنامه نویسان در سراسر دنیا تنها تعداد محدودی از نرم‌افزارها را استفاده می‌کنند. این احتمال وجود دارد که شخصی در گذشته با مشکل فعلی شما روبرو شده و زمان کافی را برای حل کردن آن سپری کرده است. بنابراین دفعه‌ی دیگری که با یک خطا روبرو شدید، آن را در گوگل کپی پیست کنید. من مطمئنم که در ۵ نتایج اول جستجوی خود مطالب ارزشمندی را درباره‌ی آن خطا پیدا خواهید کرد.

من هفته‌ی گذشته حدود ۸ ساعت از زمان خودم را صرف حل کردن مشکلی در Git کردم. آن خطا را در گوگل جستجو کردم و فوراً علت مشکل خود را متوجه شدم، اما نتوانستم راه‌حلی برای آن پیدا کنم. بنابراین به جستجو کردن در گوگل ادامه دادم. آنقدر عمیق‌تر و عمیق‌تر جستجو کردم تا بلاخره توانستم به راه‌حلی مناسب برای آن خطا دست پیدا کنم. روز بعد در Medium یک مقاله در مورد آن مشکل نوشتم، شاید شخصی با مشکل مشابه من روبرو شود و بتواند با خواندن آن مقاله مشکل خود را در عرض چند دقیقه حل کند.

۲. کلمات و عبارات دقیق را جستجو کنید

ما با استفاده از روش‌ها منظم گوگل، می‌توانیم آنچه که به دنبالش هستیم را پیدا کنیم. اگر یک سوال عمومی را در گوگل جستجو کنید، گوگل سعی خواهد کرد هر آنچه را که درباره‌ی این مشکل می‌داند به شما نشان دهد. با اینکه این کار گوگل بسیار مفید است، اما تنها چیزی که ما نیاز داریم یک مقاله‌ی درست است.

استفاده از علامت "نقل و قول" در عبارت جستجو شده می‌تواند به شما در جستجو کردن کلمات دقیق کمک کند. به عنوان مثال اگر بخواهید یک سوال پرسیده شده در فلان مصاحبه را در گوگل جستجو کنید، گوگل تمام سوالاتی که تا به حال در مصاحبه‌ها پرسیده شده را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما اگر در گوگل به دنبال سوالاتی با موضوع دانشمند داده در مصاحبات هستید، «مصاحبه‌ی گوگل "دانشمند داده"» به شما در پیدا کردن نتایج درست کمک خواهد کرد.

۳. محروم کردن یک کلمه

گوگل می‌تواند در فیلتر کردن نتایج به شما کمک کند. گاهی اوقات شما نمی‌دانید به دنبال چه چیزی هستید اما می‌دانید که به دنبال موارد خاصی نیستید. علامت منفی (-) به شما این امکان را می‌دهد تا کلماتی را مشخص کنید که نباید در نتایج جستجو شما درج شوند.

به عنوان مثال شما به دنبال توزیع لینوکس هستید، اما می‌دانید که مطالب مربوط به اوبونتو را نمی‌خواهید. در این صورت با استفاده از روش زیر می‌توانید صفحاتی که مربوط به اوبونتو هستند را فیلتر کنید:

۴. پیدا کردن کلمات مرتبط

این برعکس یافتن کلمات و عبارات دقیق است. علامت ~ به شما کمک می‌کند تا مترادف‌ها را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر به دنبال لپتاپ‌های ارزان قیمت هستید، جستجو کردن ~ لپتاپ‌های ارزان می‌تواند مفید باشد. این روش زمانی عملکرد بهتری دارد که شما آن را در اصطلاحات عمومی و عباراتی با مترادف‌های بسیاری اعمال کنید. شما باید مطمئن شوید که ~ را دقیقا در کنار کلمه مورد نظر قرار دهید. هیچگونه فاصله‌ای بین ~ و کلمه نباید وجود داشته باشد.

۵. Wildcard

این مورد خارج از عبارات با قاعده است. اگر چه من از نوشتن regex (عبارات با قاعده) متنفرم، اما این کارکتر Wildcard به من در درک خطاها و راه‌حل‌های افرادی که با یک خطای مشابه روبرو شده‌اند کمک کرده است. این امر به ویژه هنگامی مفید است که یک کد خطا در جستجوی خود داشته باشید زیرا ممکن است همه کد یکسانی را نداشته باشند. این ترفند به شما کمک می‌کند تا مجموعه وسیع‌تری از نتایج را جستجو کنید.

۶. یک تایپ‌فایل خاص را جستجو کنید

این یک ترفند بسیار جالب در جستوی گوگل برای یک نوع فایل خاص است. اگر شما دانش کافی برای "قدرت تایپوگرافی" داشته باشید؛ این یک روش عالی برای شماست. بنابراین شما در گوگل به دنبال ارائه‌ای می‌گردید که می‌توانید دوباره از آن استفاده کنید.

بیایید دوستان خود را کمی سرکار بگذاریم. پیدا کردن یک باگ در جستجو گوگل بسیار دشوار است. بنابراین اگر نتایج جستجو کمی کج به نظر برسند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

یکی از دوستان خود را پیدا کنید و وقتی روبروی کامپیوتر نشسته‌اید کلمه "askew" را در گوگل جستجو کنید. نتیجه‌ی این کار را خودتان خواهید دید.

آیا برخی از ترفندهایی را که در بالا به آن اشاره کردم میدانستید؟ آیا از ترفندهای دیگری مطلع هستید؟

یادداشتی برای برنامه نویسان جدید

این موضوع تماماً در مورد اولین پروژه شماست. سعی نکنید همه چیز را یاد بگیرید. در انجام دادن پروژه‌ی خود بیش از حد صبر نکنید. فقط کاری که باید را انجام دهید. به یاد داشته باشید که شما نمی‌توانید دوچرخه‌سواری را تنها با دیدن ویدیوهای افرادی که بر روی دوچرخه هستند یاد بگیرید. شما باید خودتان بر روی دوچرخه نشسته و آن را تجربه کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است