مهارت های لازم که مدیران شبکه های اجتماعی باید کسب کنند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

مهارت های لازم که مدیران شبکه های اجتماعی باید کسب کنند

مدیریت رسانه های اجتماعی یک کار چندجانبه است، این کاری نیست که کارمندی مستقل از سازمان شما آن را انجام دهد. در واقع، بعضی معتقدند که این حتی یک شغل نیست، بلکه مسائل مربوط به رسانه های اجتماعی باید مسئولیت همه اعضاء باشد.

1. تولید تصاویر گرافیکی

 

با توجه به گفته های Jeff Bullas، نوشته هایی که تصویر دارند ۹۴% بیشتر از مقاله های بدون تصویر دیده می شوند، همچنین بافر ( Buffer ) نشان می دهد بر روی توییت هایی که دارای تصویر نیز هستند ۱۸% بیشتر از دیگر مطالب کلیک می شود و تحقیقات در ویش پاند ( Wishpond ) نشان می دهد، اشتراک گذاری تصاویر در فیس بوک ۱۲۰۰% بیشتر از اشتراک گذاری مطالب متنی است.

برای کسب و کارهایی که بیشتر مخاطبشان خانم ها هستند، چه مسن باشند یا نوجوان، تصاویر از همه چیز مهم تر است. در پلتفرم های ویژوال محور (مثل پینترست و اینستاگرام ) نیاز است تصاویر با کیفیت اصلی در آنها منتشر شود.

به همین دلیل، خیلی اهمیت دارد که مدیر رسانه های اجتماعی شما، مهارت لازم در شناسایی و تولید تصاویر چشم نواز، برای اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی و بلاگ شما را داشته باشد و اصلا لازم نیست در فتوشاپ حرفه ای باشد، همین که  دید هنری برای طراحی و ویرایش تصاویر را داشته باشد کافی است.

به عقیده Jay Baer، تفکر گرافیکی به مراتب مهم تر از داشتن مهارت کار با ابزار گرافیکی است : ” بسته های نرم افزار گرافیکی زیادی وجود دارد که به ساخت تصاویر ساده و بدرد بخور رسانه های اجتماعی کمک می کنند، اما وقتی ایده و تفکر گرافیکی نباشد، این مهارت شغلی در راه ساختن تصاویر گرافیکی بی فایده است.” 

2. مهارت در نوشتن

 

مانند مهارت در تولید عکس های گرافیکی، مهارت تخصصی در نویسندگی نیز لازم نیست، اگرچه مدیر رسانه های اجتماعی باید بتواند مطلب مناسبی بنویسد و مهارت خود را در نویسندگی نشان دهد. ممکن است مدیر رسانه های اجتماعی شما مطالب بلاگ را ننویسد، اما او روزانه با مخاطب هایی در ارتباط است که ۹۹% این ارتباط به وسیله نوشته صورت می گیرد.

3. طرز فکر مشتری مداری

وقتی بیشتر مشتریان برای جستجو و پیدا کردن برندهای تجاری از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، مدیر رسانه های اجتماعی شما باید مشتری مدار باشد. اشتراک گذاری مطالب پرمعنی یا گفتن چیزهای هوشمندانه، استفاده از تصاویر جذاب و معناگرا، تنها باعث دور شدن شما از هدفتان می شود، اگر شما به نظرات مشتریانتان پاسخ ندهید.

پاسخ مختصر و مفید با سوالات کاربران، تفکر “مشتری مداری”، از جنبه های مهم مدیریت رسانه های اجتماعی است.

یک مدیر رسانه های اجتماعی موفق، می داند که مطالبی در رسانه های اجتماعی منتشر می شود نشان دهنده وجهه آنلاین نشان تجاری شماست و تمام مطالبی که می گویید یا در رسانه ها به اشتراک می گذارید نمایی از برند شما است، چه خوب باشد و چه بد.

4. درک قوی از سئو و بازاریابی محتوا

 

به عنوان شخصی که هر روز با مدیریت سرو کار دارد، ترویج و توزیع مطالب وبلاگ، درک کامل از سئو ( SEO ) و بازاریابی محتوا ( Content Marketing ) ضروری است.

مدیر شما باید شناخت کاملی از چگونگی تاثیر بلاگ ( Blog ) و محتوای رسانه های اجتماعی ( Social Media ) در رتبه بندی موتورهای جستجو ( Ranking ) داشته باشد، و بداند چگونه تمام مطالب ارائه شده در مارکتینگ تجارت شما تاثیر دارد.

اگرچه ممکن است سیگنال های شبکه های اجتماعی مستقیما تاثیری در رنکینگ جستجو نداشته باشند، اما تاثیر غیرمستقیم آنها غیرقابل انکار است.

مدیر رسانه های اجتماعی شما باید درک کند که چگونه، تعامل و رسیدن در رسانه های اجتماعی نه تنها بر ترافیک ارجاع ( Referral Traffic ) و بازدهی، بلکه بر سئو نیز تاثیر دارد.

محتوا، سنگ بنای اصلی استراتژی شما در سئو است، و مدیر رسانه های اجتماعی شما دروازه بان و ترویج کننده بسیاری از این محتواست. او چگونه وبلاگ شما را در سانه های اجتماعی فراگیر می کند؟ آیا او ارتباط بین قرار گرفتن در معرض رسانه های اجتماعی و افزایش رتبه بندی جستجو را درک می کند؟ 

5. تجربه در تبلیغات شبکه های اجتماعی

با فرض اینکه شما نقش خاصی برای تبلیغات اختصاصی ندارید، مدیر رسانه های اجتماعی شما باید در زمینه تبلیغات اجتماعی تجربه داشته باشد .

با توجه به آمار شرکت  Salesforce 2015 از گزارشات مارکتینگ، تبلیغات رسانه های اجتماعی یکی از دو اولویت مهم بازاریاب ها در سال جاری است. در کل، ۷۰۰% از بازاریاب ها می گویند که قصد دارند امسال، زمان بیشتری را صرف تبلیغات در رسانه های اجتماعی کنند.

تبلیغات اجتماعی ممکن است شبیه تبلیغاتی سنتی به نظر برسند، اما امروزه با چالش هایی تازه و خاص ارائه می شوند. بر خلاف تبلیغات سنتی مجله، تلویزیون یا روزنامه، تبلیغات اجتماعی به طور مستقیم با محتوایی که مخصوص کاربر ایجاد شده است مقایسه می شود، مخصوصا توسط خود اعضا و کاربران.

با وجود این چالش، تبلیغات اجتماعی توانایی مشخص سازی اهداف بی سابقه و همچنین توانایی استفاده از اصطلاحات آنلاین مارکتینگ  را دارند.

یک مدیر رسانه های اجتماعی باید بداند چگونه می تواند از تبلیغات اجتماعی و اثرات آن در رسانه های اجتماعی بهره ببرد.

اینکه شما از یک مدیر رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۱۵ چه می خواهید، با اینکه مثلا در سال ۲۰۱۳ چه انتظاری داشته اید کمی متفاوت است، به ویژه زمانی که وارد بحث های گرافیکی و تبلیغات رسانه می شویم.

زمانی که متوجه شدید چه شخصی مناسب انجام این نقش در شرکت شماست، و یا اینکه توانستید آن را برون سپاری کنید، به دنبال شخصی باشید که نه تنها در این زمینه با تجربه باشد، بلکه شور و اشتیاق کار در این شغل همیشه متغیر را نیز داشته باشد.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@roocketir

باور ما اینست که کاربران ایرانی لایق بهترین‌ها هستند، از این رو ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم فیلم‌ها و مقالات آموزشی بروز و کاربردی را در اختیارتان قرار دهیم تا با استفاده از آنها بتوانید جزء بهترین‌ها در صنعت طراحی و برنامه‌نویسی وب شوید. ما ادعا نمی‌کنیم که بهترین هستیم ولی همیشه تمام تلاش خود را می‌کنیم بهترین عملکرد را به شما ارائه دهیم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید