محیط ویژوال استدیو کد برای لاراول
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 2 دقیقه

محیط ویژوال استدیو کد برای لاراول

چندین ساله که فریمورک لاراول جزء محبوب ترین فریمورک های PHP هست و قابلیت های زیادی برای توسعه ی سریعتر وب و API برای توسعه دهندگان فراهم کرده, و از ورژن 5.3 هم VueJs رو برای توسعه frontend پشتیبانی میکنه. 

من تاکنون از ویرایشگرهای زیادی مثل sublime, php storm, atom و درنهایت visual studio code استفاده کردم. هر ویرایشگر مزایایی داره اما اولین باری که من از visual studio code استفاده کردم, متوجه شدم یک ابزار جالب و عالی با Git داخلی, دیباگ و پشتیبانی از افزونه هاست.

بیایید محیط Vscode رو برای لاراول آماده کنیم

افزونه های زیر رو نصب کنید :

Auto Close Tag

بصورت خودکار تگ های بسته ی HTML/XML رو اضافه میکنه, مثل کاری که VS IDE یا Sublime انجام میده.

Beautify

کدهای javascrip, json, css, sass, html رو در Visual Studio Code زیباسازی میکنه.

Better Merge

پشتیبانی بهتر از conflict ادغام بصری برای Visual Studio Code, که از افزونه ی merge-conflicts ویرایشگر atom الهام گرفته شده.

Debugger For Chrome

یک افزونه ی VS Code برای دیباگ کد جاوا اسکریپت شما در مرورگر گوگل کروم, یا هرچیز دیگری که Chrome Debugging Protocol رو پشتیبانی میکنه.

Eslint

این افزونه از کتابخانه ی ESLint که در پوشه ی workspace نصب شده, استفاده میکنه. اگر پوشه اون رو نداشته باشه, دنبال نصب ورژن گلوبال میگرده. اگر شما ESLinter رو قبلا بصورت محلی یا گلوبال نصب نکرده باشید, با استفاده از npm install eslint در پوشه workspace برای نصب محلی و برای گلوبال هم از دستور install -g eslint استفاده کنید. 

Npm

این افزونه اجرای اسکریپت های تعریف شده در فایلpackage.json رو پشتیبانی میکنه و ارزیابی میکنه که ماژول های نصب شده دارای وابستگی های تعریف شده در package.json هستند یا خیر.

Laravel Blade Snippets

همینطور که از اسمش پیداست وظیفه ی برجسته کردن سینتکس و snippet های لاراول blade رو در Vs Code برعهده داره.

PHP Debug

این افزونه یک آداپتور بین VS Code و XDebug توسط Derick Rethan هست. XDebug یک افزونه ی PHP (همچنین یک فایل so. در لینوکس و dll. در ویندوز) است که باید روی سرور شما نصب بشه.

PHP Intellisense Crane

Crane یک افزونه برای افزایش بهره وری Visual Studio Code هست که یک سرویس تکمیل کد برای PHP فراهم میکنه. این هیچ وابستگی ای نداره و بصورت گسترده با هر سایز پروژه کار میکنه. این هنوز در مرحله توسعه هست و ممکنه باگ یا کمبودهایی داشته باشه.

Git History

تاریخچه ی Git رو با گراف ها ببینید, جزئیات هر commit رو مشاهده کنید, مثل سازنده, نام, ایمیل, تاریخ.

یک کپی سابق از فایل ببینید یا اون رو با workspace فعلی یا ورژن قبل مقایسه کنید. تغییرات رو در یک خط فعال در ویرایشگر مشاهده کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید