7 ابزار و اپلیکیشن تحت وب برای ساختن رزومه‌ای خلاقانه
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 10 دقیقه

7 ابزار و اپلیکیشن تحت وب برای ساختن رزومه‌ای خلاقانه

در بسیاری از موضوعات کاری، داشتن یک رزومه استاندارد مزیت بزرگی به حساب می ‌آید. لیست کردن تمام توانایی‌ها، تجربیات، اعضای گروه کاری، صلاحیت ها و… به کسانی که در حال استخدام افراد مختلف هستند کمک می کند تا متوجه شوند که آیا شما برای شرکت آنها مناسب هستید یا خیر. داشتن یک رزومه خوب و استاندارد می تواند روی انجام فرایند استخدامی و مصاحبه کاری تاثیر زیادی داشته باشد.

اگر یک شرکت که در آن برای استخدامی افراد رقابتی وجود دارد را در نظر بگیرید، در آنجا شما چند ثانیه برای جلب کردن توجه آنها وقت دارید. در نهایت فردی که استخدام می کند، رزومه های کاری را به سه دسته «بله»، «خیر» و «شاید» تقسیم می کند. رزومه شما می تواند روی قرار گرفتن در لیست بله بسیار مؤثر باشد. 

حال تصور کنید یک روز براساس دانش طراحی خود می خواهید یک رزومه حرفه‌ای و زیبا را بسازید. باید از خود بپرسید که آيا تا به حال اینفوگرافی و یا وبسایت جذابی را برای مشتری ساخته اید؟ آیا شما یک عکاس حرفه‌ای هستید که برای گرفتن یک تصویر عالی به بالای یک درخت می رود؟ اگر جواب یکی از این سوالات بله است پس باید به این فکر کنید که چگونه می توانید این توانایی ها را در رزومه خود به نمایش بگذارید. 

بیشتر افرادی که مشغول استخدام کردن افراد هستند، (۷۷ درصدشان) برای تعیین زمان بندی مصاحبه، افرادی را که رزومه های آنلاین دارند و در فضای اینترنت شهرت نسبی دارند، در درجه اول قرار می دهند. پس باید بدانید که اگر می خواهید یک رزومه خلاق داشته باشید، باید آن را به صورت آنلاین به مردم نمایش بدهید و یا حداقل رزومه خود را طوری طراحی کنید که تمام اطلاعات مربوط به شما به صورت درست و ساده‌ای در اختیار فرد استخدام کننده قرار می گیرد.

در این مقاله می خواهیم ابزارهایی را بررسی کنیم که برای ساختن یک رزومه آنلاین بسیار کارا و مفید هستند.

۱. Represent

Represent به کاربران اجازه می دهد که همانند یک طراح حرفه‌ای عمل کنند. با استفاده از این ابزار شما می توانید رزومه و نمونه کارهایتان را به صورت مینمیال و واکنشگرا دقیقا شبیه یک برگه وب طراحی کنید. فکر کنید که با این ابزار می توانید یک دید بصری زیبا ایجاد کنید، چیزی که هر کاربر و کارفرمایی دنبال آن می گردد.

با پرداخت ۹.۹۹ دلار در سال کاربران این ابزار می توانند صفحات ساده اما برجسته و زیبایی بسازند که در آن تجربیات حرفه‌ای خودشان را به نمایش بگذارند، شبکه های اجتماعی را به رزومه‌شان لینک کنند، یک سیستم نمونه کار آنلاین حرفه ای داشته باشند و چیزهای دیگر.

برعکس ابزارهای آنلاین دیگر برای طراحی یک رزومه، که روی طراحی های پیچیده و بسیار عجیب و غریب کار می کنند، Represent روی اساس کار و المان های اصلی یک رزومه فوکوس می کند. 

با استفاده از Represent می توانید در زمان بسیار کمی یک رزومه شخصی حرفه‌ای درست کنید و هر گاه که خواستید آن را به سادگی مدیریت کنید، و تغییراتی در آن ایجاد دهید.

کاربران این سیستم می توانند قبل از پرداخت هرگونه هزینه، می توانند به خوبی Represent را در حالت دمو، آزمایش کنند.

۲.Kickresume

تنها در چهار قدم ساده Kickresume به شما این امکان را می دهد که یک رزومه عالی داشته باشید. با استفاده از این ابزار می توانید از قالب های از پیش آماده شده استفاده کنید و آنها را تغییر دهید. یکی از مهمترین مزیت های استفاده از طرح های آماده، مطمئن بودن از این است که رزومه شما استاندارد طراحی شده است.

 اولین قدمی که باید بردارید، انتخاب یک طرح در بین طرح های مختلف این ابزار است. بعد از آن باید فرایند ثبت نام را در وبسایت طی کنید. اگر که از کاربران لینکداین باشید تکمیل قسمت ثبت نام بسیار ساده‌تر و سریع تر می شود. بعد از آن می توانید هر چیزی را که دوست داشتید درون رزومه خود قرار دهید. در نهایت گزینه‌ای وجود دارد که شما با آن می توانید از رزومه خود خروجی pdf بگیرید. انجام فرایند ثبت نام کمتر از ۳۰ ثانیه طول می کشد و جدای از آن این سیستم کاملا رایگان است.

۳. Krop

Krop یک سرویس متفاوت است. در واقع این سیستم ترکیبی از چندین سرویس مختلف است. با استفاده از این سرویس جدای از آنکه می توانید یک رزومه عالی و حرفه‌ای بسازید توانایی طراحی قسمتی عالی برای نمونه کارهایتان را نیز در اختیار دارید.

با استفاده از این ابزار در حالت رایگان می توانید رزومه های حرفه‌ای خلق کنید. اما با پرداخت 8.25 دلار در ماه می توانید از داشتن یک سیستم فوق العاده نمونه کار نیز بهره بگیرید. در این سیستم یک سری پوسته های بسیار جذاب قرار گرفته‌اند که می توانید از هر کدام آنها برای ساختن قسمت نمونه کار استفاده کنید.

پس اگر به دنبال یک سرویس حرفه‌ای هستید Krop را انتخاب کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، برای ساخت رزومه این سرویس رایگان است.

۴. Easel.ly

با استفاده از Easel.ly کاربران می توانند صفحات گرافیکی پر محتوا و جالب را طراحی کنند. این ابزار رایگان همچنین برای طراحی رزومه های حرفه‌ای نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

با استفاده از این سیستم می توانید به هزاران پوسته و طرح مختلف آماده دسترسی داشته باشید، در آنها اطلاعات مفید قرار دهید و در نهایت طرح آخر را در سراسر اینترنت به اشتراک بگذارید. این سرویس، ابزارهای مختلف و کاربردی را برای ساختن یک اینفوگرافی عالی را به شما می دهد. از بین طرح ها می توانید طرحی را انتخاب کنید که برای ساختن رزومه استفاده شود. پس از آن دیگر لازم نیست خودتان را با طراحی یک رزومه از ابتدا مشغول کنید. همه چیز ساده و سریع انجام می شود. 

تلفیق رزومه و اینفوگرافی به نظر چیز بسیار جذاب و جالبی می آید.

۵. Accredible

احتمال دارد تا به حال دوره های آموزشی بسیاری را طی کرده باشید. حال می خواهید در رزومه کاری خودتان از آنها برای معرفی خود استفاده کنید. نگران نباشید برای انجام این کار Accredible یک انتخاب خوب است.

Accredible برای انجام چنین کارهایی بسیار مناسب است. اضافه بر ویژگی های حرفه‌ای که این سیستم همراه با خود دارد، از یک سیستم پیاده سازی صفحات نمونه کار حرفه‌ای بهره می گیرد. با استفاده از این ابزار می توانید دوره های آموزشی را که در آنها موفق شده اید به نمایش بگذارید. این کار برای نمایش دادن میزان صلاحیت های شما به کارفرمایان بسیار لازم و ضروری است. این پلتفرم در اصل برای این طراحی شده که توانایی های واقعی شما را به دنیای نمونه‌کارهایتان بیاورد.

برای هر کدام از دوره هایی که با موفقیت طی می شود به هنرآموز یک گواهینامه داده می شود. پس کاربر زمانی که می خواهد در صفحه رزومه خود، دوره های طی شده خود را قرار دهد، باید به صورت سند، ویدیو، تصویر و… از گواهینامه مربوط به دوره نیز اطلاعاتی قرار دهد. داشتن رزومه‌ای همراه با این اسناد می تواند برای جلب کردن توجه کارفرمایان بسیار مفید و مؤثر باشد. نکته مهم این وبسایت رایگان بودن آن است.

۶. Visualize.me

در این سیستم کاربران می توانند با استفاده از المان های بصری زیبا و طرح های از پیش آماده شده، تلفیقی از یک رزومه جذاب همراه با عناصر اینفوگرافی را ارائه کنند. در این سرویس کاربران روی تمام مراحل ایجاد رزومه کنترل دارند و بدون سردرگمی می توانند در پایان، یک طرح خوب را ارائه کنند.

کاربران می توانند در این سرویس روی اطلاعاتی که قرار داده‌اند کنترل بیشتری داشته باشند. به این صورت که می توانند عمومی و یا شخصی بودن بخشی از قسمت ها را تعیین نمایند. 

۷. VisualCV

VisualCV دارای بیشتر از ۸ هزار طرح آماده است، همچنین بیشتر از 450 هزار اپلیکیشن حرفه‌ای در حال استفاده از آن هستند. استفاده از این سرویس ساده است و همچنین باید گفت که طرح های این سرویس برای صنعت های مختلف از جمله طراحی، توسعه وب و … استفاده می شود.

به سادگی در این طراحی می توانید نمونه تصاویر خودتان را اضافه نمایید. المان های استاندارد را رعایت کنید، پشت زمینه های تمام صفحه داشته باشید و کارهای دیگری که می تواند در طراحی یک رزومه زیبا تاثیر داشته باشد.

بعد از ثبت نام و انتخاب طرح مورد نظرتان می توانید رزومه‌تان را به صورت آنلاین در اختیار همگان قرار دهید. یکی از خوبی های طرح های این سرویس، واکنشگرا بودن آن است. پس در زمان نمایش نتایج نگران نمایش روی دستگاه های مختلف نباشید. همچنین می توانید از طرح های خود خروجی pdf بگیرید. از دیگر ویژگی های جالب این سرویس، وجود یک سیستم آنالیز و آمارگیری است. با این سیستم می توانید تعداد بازدید های رزومه خود را مشاهده کنید. استفاده از این سرویس با یکسری از ویژگی های محدود رایگان است. اما اگر می خواهید از تمام ویژگی های این سیستم بهره ببرید برای هر ماه باید مبلغ ۶ دلار را بپردازید.

خلاق باشید و گزینه های مختلف را پیدا کنید

اگر در یک زمینه خلاقانه و با محوریت المان های بصری کار می کنید و یا اینکه یک بازاریاب هستید، داشتن یک رزومه کاری زیبا و جذاب می تواند روی رقابت های کاری تاثیر مثبتی بگذارد. وقتی را برای جستجو در میان گزینه های مختلف در جهت طراحی یک رزومه حرفه‌ای تعیین نمایید. باید برای نمایش توانایی های خود به دیگران وقت کافی را صرف کنید. یادتان باشد یک رزومه تنها محتوایی نیست که شما در آن قرار می دهید، بلکه چگونگی قرار دادن محتوا و نمایش آنها نیز بسیار مهم است. 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا