۱۰ طرح‌ فوق‌العاده برای طراحی گرافیکی رسانه‌های اجتماعی
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 9 دقیقه

۱۰ طرح‌ فوق‌العاده برای طراحی گرافیکی رسانه‌های اجتماعی

بازار امروز بسیار رقابتی شده است و شرکت‌ها هر کاری که بتوانند برای تبلیغ برندهای خود و پیشی گرفتن از دیگران در این رقابت انجام می‌دهند. همه‌ی شرکت‌ها برای ارتباط با مخاطبان بالقوه‌ی خود، هرکاری از دستشان برآید انجام می‌دهند یا اصطلاحا سنگ تمام می‌گذارند. با حضور پرشور رسانه‌های اجتماعی در زندگی مردم عادی (۸۱/۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان که ۴۹ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند)، راه جدیدی را برای بازاریان امروزی باز کرده است.

رسانه‌های اجتماعی یکی از موثرترین و در عین حال مقرون به صرفه‌ترین ابزارهای بازاریابی هستند و روش بازاریابی را متحول کرده است که مطمئنا ما در چند سال آینده شاهد آن خواهیم بود. اما فقط بودن در این رسانه‌های اجتماعی کافی نیست. شما باید با صفحات، بنرها و پوسترهای خود منحصر به فرد باشید تا دنبال کنندگان خود را جذب کنید و آن‌ها را به وبسایت خود بیاورید و در نهایت آن‌ها را به خریدار تبدیل کنید.

از ﺁن‌جا که تمام شبکه‌های اجتماعی دارای طراحی صفحه‌ی یکسان نیستند، باید صفحات شخصی‌سازی شده را برای تمام حساب‌های اجتماعی‌تان ایجاد کنید. وقتی صحبت از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌شود، مبحث گرافیک باید جذاب باشد. این امر نقش مهمی در جذب مشتریان شما ایفا می‌کند. مهم نیست که محتوای شما چقدر جذاب و آموزنده باشد، اگر تصاویری قانع کننده نداشته باشید، ممکن است توجه مخاطبان خود را جلب نکنید و در نتیجه، هدف شما در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی محقق نخواهد شد.

در این مقاله، ما نکات طراحی شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهیم که به شما کمک می‌کند تا بیشترین توجه را به خود جلب کنید:

۱. رنگ

رنگ‌ها شکل غیر کلامی و قدرتمند ارتباطات هستند. رنگ این توانایی را دارد که بر روحیه‌ی مردم تاثیر بگذارد و احساسات متفاوتی را بر اساس فرهنگ و پیشینه‌ی ﺁن‌ها ایجاد کند. در هنگام طراحی پست برای رسانه‌های اجتماعی، ایجاد پست‌های جذاب بصری بسیار مهم است. همه‌ی کاربران برای بررسی جدیدترین پست‌ها به صفحه‌ی شرکت مراجعه نمی‌کنند. بسیاری از آن‌ها فقط یک نگاه کوتاه می‌اندازند تا از بروزرسانی‌ها مطلع شوند. این‌جاست که چالش‌ها پیش می‌آیند. به منظور جلب توجه سریع، سعی کنید از رنگ‌های جدید استفاده کنید. فراموش نکنید که لحن، پیام و جزئیات یک پلتفرم خاص در شبکه‌های اجتماعی را در نظر داشته باشید.

۲. لوگو

یک طراح لوگو تلاش زیادی برای ایجاد لوگوی شرکت می‌کند. لوگوها نقشی اساسی در ایجاد هویت برند ایفا می‌کنند. قرار دادن یک لوگو در پست‌های رسانه‌ی اجتماعی راه خوبی برای یادآوری یک برند است. اما همه‌ی طراحان طرفدار قرار دادن لوگو بر روی تصویر نیستند. همانطور که در بالا گفتیم، جلب توجه کاربران کمتر از یک ثانیه طول می‌کشد. استفاده از لوگو در تمام پست‌ها تصویری در ذهن افراد شکل خواهد داد. آن‌ها شروع به شناختن برند می‌کنند. حتی اگر شکل ظاهری و حس گرافیکی را تغییر دهید، قرار دادن یک لوگو بر روی یک تصویر، مردم را به راحتی با برند تجاری شما آشنا می‌کند.

۳. تایپوگرافی

درست مثل رنگ، تایپوگرافی نیز بر روحیه‌ی مردم تاثیر می‌گذارد و احساسات متفاوتی را ایجاد می‌کند. تایپوگرافی یک هنر است. اگر شما در این هنر مهارت داشته باشید، شانس تعامل برند افزایش می‌یابد. این کار چالش برانگیز مردم را مجبور می‌کند که متن‌ را در عکس بخوانند. به همین دلیل انتخاب فونت مناسب هنگام طراحی پست‌های رسانه‌های اجتماعی ضروری است. هنگام انتخاب سبک فونت، اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما به راحتی قابل خواندن در تلفن‌های هوشمند هستند. بر اساس گزارش‌هایی، در ایالات متحده، انتظار می‌رود که تعداد کاربران شبکه‌ی اجتماعی تلفن‌های هوشمند تا سال ۲۰۲۰ به ۱۸۶.۳ میلیون نفر در ماه برسد. پست‌هایی با متن ساده می‌توانند ﺁزاردهنده باشند. پس سعی کنید نمادهایی را قرار دهید که مرتبط با پیام هستند.

۴. قالب‌ها

نکته‌ی ارزشمند دیگر برای گرافیک‌ها، ایجاد قالب‌های مختلف برای همان نوع از محتوا است. نگه داشتن پوشه‌ای از قالب‌های از پیش ساخته در رایانه یا لپ‌تاپ به شما کمک می‌کند تا خیلی سریع پست ایجاد کنید. هنگام ایجاد پستی برای یک برند، اطمینان حاصل کنید که قالب دقیق طراحی را کپی نمی‌کنید. ایجاد چندین تغییر در قالب‌ها و از همه مهم‌تر، قرار دادن لوگوی شرکت می‌تواند شما را از سرقت ادبی نجات دهد. مطمئن شوید که این کار را به عنوان بخشی از کارهای روزمره‌تان انجام نمی‌دهید. انسجام داشتن، نکته‌ی مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. با حفظ ثبات، می‌توان تصویر برند را تحت تاثیر قرار داد.

۵. سلسله مراتب بصری

طراحان اغلب نیاز دارند که روی عناصری که در طراحی صفحه رسانه‌های اجتماعی نقش دارند، کار کنند و احتمال اینکه این عناصر در انتقال پیام از اهمیت بالایی برخوردار باشند وجود دارد. سلسله مراتب بصری به عناصری اشاره دارد که نشان دهنده‌ی اهمیت اطلاعات در یک صفحه است. درست مثل علائم نگارشی، به خوانندگان کمک می‌کند تا اطلاعات را به سرعت درک کنند. با کمک سلسله مراتب بصری، می‌توانید با در دسترس قرار دادن و جذاب کردن اطلاعات، مخاطب را جذب خود کنید.

۱۰ طرح‌ فوق‌العاده برای طراحی گرافیکی رسانه‌های اجتماعی

۶. دعوت به عمل

فقط داشتن یک طراحی عالی برای جلب توجه مخاطبان در رسانه‌های اجتماعی کافی نیست. بازاریاب‌ها از مخاطبان می‌خواهند که اقدامی خاص انجام دهند. این عمل مخاطب را تشویق به دست به کار شدن می‌کند. دعوت به عمل می‌تواند یک لینک، دکمه یا تصویر باشد. هنگام طراحی پست‌ها برای شبکه‌های اجتماعی، نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

باید در موقعیت مناسبی قرار داشته باشد.

طوری به نظر برسد که می‌توان روی آن کلیک کرد.

دکمه‌ها را به شکل مستطیلی طراحی کنید، زیرا مخاطبان به شکل مستطیلی بیشتر از دایره‌ای واکنش نشان می‌دهند.

از رنگ‌هایی استفاده کنید که با سایر عناصر محیط و پس‌زمینه متفاوت هستند.

۷. استایل (سبک)

در طراحی، استایل معنای گسترده‌تری دارد. این مجموعه تلفیقی از ترکیب، تایپوگرافی، رنگ و سایر عناصر است. برخی از طراحان ترجیح می‌دهند که به همین روش تکیه کنند. اما برای رشد حرفه‌ای، استفاده از سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف بسیار مهم است. این کار نه تنها باعث می‌شود که صفحه‌ی رسانه‌ی اجتماعی شرکت جذاب به نظر برسد، بلکه به دنبال کننده‌ها در ارتباط برقرار کردن با محتوا نیز کمک می‌کند.

۸. واضح و قابل درک

اگرچه محتوای موجود در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی باید واضح و کوتاه باشد، اما گاهی‌اوقات طراحان در مقایسه با پست‌های معمولی، نیاز دارند که متن بیشتری را در آگهی‌ها قرار دهند. این‌جاست که بیشتر طراحان در ایجاد طرح‌های روشن و جذاب ناکام می‌مانند. یاد بگیرید که تعادل بین سادگی و وضوح را حفظ کنید. طراحی واضح با محتوای جذاب می‌تواند به راحتی توجه مخاطب را به خود جلب کند.

۹. فضای منفی

فضای منفی، که به عنوان فضای سفید نیز شناخته می‌شود، به فضای خالی اطراف تصویر اشاره دارد. به نظر می‌رسد که این روش خوبی برای جلب توجه کاربر است. این روزها اکثر طراحان خلاقیت خود را با خلق طرح‌های فضای منفی به وضوح نشان می‌دهند. استفاده از فضای منفی در طراحی می‌تواند به شما در برجسته کردن عناصر مهم کمک کند. گاهی ممکن است لازم باشد که دو تصویر را در کنار یکدیگر در یک پست قرار دهید. با استفاده از فضای منفی، می‌توانید عناصر اصلی را متعادل و برجسته کنید.

۱۰. ساده بودن

نکته‌ی آخر ساده نگه داشتن طراحی است. لازم نیست که هر دفعه خلاقیت به خرج دهید. گاهی حتی یک طراحی ساده هم می‌تواند شگفتی‌ساز باشد. از طریق طرح‌های ساده هم می‌توان ارتباط زیادی برقرار کرد. تلاش برای خلق بهترین طرح ممکن است به طرحی ﺁشفته تبدیل شود. سعی نکنید خودتان را اثبات کنید. منتقدانه به طرح‌های خود نگاه کنید و راه‌هایی را برای بهبود ﺁن پیدا کنید.

نتیجه‌گیری

گرافیک‌های بصری یکی از بخش‌های اساسی استراتژی بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی هستند. سهم طراحان در موفقیت این طرح، امری غیرقابل انکار است. در عین طراحی تصاویر رسانه‌های اجتماعی، به اهداف بازاریابی و مخاطبان مورد نظر توجه کنید. اجازه دهید نکات بالا در ایجاد طرح‌های حرفه‌ای و هوشمندانه‌تر به شما کمک کنند. آیا می‌خواهید که به عنوان یک فریلنسر کار کنید؟ Designhill یک پلتفرم برجسته‌ی طراحی گرافیک است که نه تنها به شرکت‌ها در رفع نیازهای طراحی کمک می‌کند، بلکه به طراحان گرافیک نیز این امکان را می‌دهد تا استعداد خود را نشان داده و پول خوبی به دست ﺁورند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pooriarazmjoo

پوریا رزمجویی هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

پوریا رزمجویی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات