10 شرکت بزرگ رده بالا که از پایتون استفاده می‌کنند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 11 دقیقه

10 شرکت بزرگ رده بالا که از پایتون استفاده می‌کنند

در حال حاضر بیش از 500 زبان برنامه نویسی در حال استفاده هستند و اکنون که در حال مطالعه این مقاله هستید، زبان‌های زیادی در حال نوشتن اند. انتخاب زبان برنامه نویسی اولین قدم برای شروع کار در چرخه توسعه است. حدودا یک دهه پیش، توسعه دهندگان از انتخاب فناوری اذیت نمی‌شدند، زیرا به مجموعه‌ای از گزینه‌ها دسترسی نداشتند. اکنون ترجیح یک زبان بر اساس ویژگی‌های یک پروژه و بسیاری از این عوامل است.

پایتون یک زبان برنامه نویسی عمومی است که می‌تواند در توسعه برنامه‌های وب، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، سیستم‌عامل‌ها، برنامه‌های تلفن همراه و بازی‌های ویدیویی مورد استفاده قرار گیرد.

تطبیق پذیری بالای پایتون امکان تولید برنامه‌های وب پیشرفته با سادگی و سهولت نسبی را فراهم می‌کند. این راه حل ایده آل برای پروژه‌های پیچیده توسعه وب است. در حالی که HTML و JavaScript زبان اصلی برای فرانت‌اند یا ساخت مرورگر وب هستند، شما می‌توانید از فریمورک‌های وب مستقر در پایتون مانند Django برای سهولت در روند بک‌اند استفاده کنید.

در این مقاله، بحث خواهیم کرد که چرا غول‌های فناوری مانند Instagram یا Netflix برای زیرساخت‌های مهم به پایتون اعتماد زیادی می‌کنند.

Google

گوگل با گنجاندن ده‌ها سرویس آنلاین از جمله Search ، Android ، Youtube ، Stadia و بسیاری دیگر به یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری در جهان تبدیل شده است. با وجود شرکت‌هایی از این دست، فناوری آن بیش از یک زبان مرکزی، یعنی Python، Java و Golang را شامل می‌شود.

هنگامی که گوگل تازه شروع به کار کرده بود، پایتون را به دلیل ماهیت ساده و نگهداری نسبتا سریع پذیرفته بود و از آن زمان تاکنون به استفاده از آن ادامه داده است. خدماتی مانند بخشی از موتور جستجو، یوتیوب، یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، پروژه‌های رباتیک و موارد دیگر.

اگرچه گوگل احتمالا زبان‌های برنامه نویسی زیادی را در زیرساخت خود دارد، اما به دلیل وضعیت زبان اصلی، پایتون همچنان از اولویت برخوردار است.

Instagram

اینستاگرام در حال حاضر از فریمورک وب Django استفاده می‌کند که به طور کامل در پایتون نوشته شده است. آن‌ها این پلتفرم را به دلیل شهرت بالای آن برای قابلیت دسترسی و قابلیت استفاده انتخاب کردند، که با فلسفه آن‌ها یعنی "کارهای ساده را اول انجام بده" مطابقت دارد. حجم اینستاگرام طی دو سال گذشته دو برابر شده است، به تازگی 500 میلیون کاربر از این طریق وارد شده‌اند، بنابراین آن‌ها باید برای حفظ مقیاس پذیری بدون دردسر، از حداکثر اثربخشی سیستم‌عامل خود استفاده کنند.

این شرکت اقرار کرد که به فکر تغییر PHP که یکی از زبان‌های اصلی فیسبوک است، افتاده است. اما پس از مقایسه‌ای ظریف، آن‌ها قبول کردند که از نظر عملکرد تفاوت عمده‌ای نخواهند داشت. با توجه به اینکه هر نسخه جدید سریعتر می‌شود، شرکت موافقت کرده است که با این زبان به سرعت در حال پیشرفت استفاده کند.

همچنین لازم به ذکر است که کل روند مهاجرت 10 ماه به طول انجامیده و به چندین مرحله تقسیم شده است. اولین مورد تغییر کد برای جایگزینی بسته‌های پشتیبانی کننده Python 3 بود. مرحله دوم حول تست واحد می‌چرخید و مرحله سوم استقرار نهایی محصول بود.

Facebook

فیسبوک به شدت از پایتون استفاده کرده و این زبان را به سومین زبان پر استفاده برای رسانه‌های اجتماعی تبدیل کرده است. کتابخانه‌های پایتون با کاربرد ساده به این معنی است که توسعه دهندگان مجبور نیستند کدهای زیادی بنویسند، که به آن‌ها امکان می‌دهد روی بهبودهای زنده متمرکز شوند. همچنین زیرساخت کارآمد فیسبوک را نیز فراهم می‌کند.

طبق گفته فیسبوک، پایتون در حال حاضر مسئول بسیاری از خدمات مدیریت زیرساخت است. این موارد شامل استفاده از TORconfig برای مدیریت تنظیمات و تصویربرداری سوئیچ شبکه، FBOSS برای CLI سوئیچ و استفاده از Dapper برای برنامه ریزی و اجرای کارهای نگهداری می‌باشد.

فیسبوک بسیاری از پروژه‌های متن‌باز پایتون را که برای Py3 نوشته شده‌اند، راه‌اندازی کرده است که شامل API Facebook Ads و فریمورک ربات Python Async IRC است.

Spotify

Spotify دیگر شرکت درجه یک، اکنون به پایتون اعتماد کرده و از آن برای خدمات تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده می‌کند. علاوه بر این، Spotify دارای بسیاری از خدمات مختلف است که از طریق پروتکل پیام رسانی توسعه یافته در شرکت آن‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند. بنابراین حدود 80 درصد این خدمات مبتنی بر پایتون، 20 درصد باقیمانده بر روی جاوا و زبان‌های سی/ سی پلاس پلاس هستند.

اولویت‌های اصلی شرکت، توسعه سریع و رشد است. به همین دلیل است که Spotify از پایتون برای ایجاد سرویس جریان پخش خود استفاده می‌کند که بیشتر انتظارات سرعت توسعه آن را برآورده کرده است.

به روزرسانی‌های جدید معماری برای Spotify همه از طریق gevent انجام شده است که از یک ابزار رویداد سریع با یک API همزمان برخوردار است. Spotify برای ارائه بینش و توصیه‌هایی به کاربران، به مقدار زیادی داده وابسته است. همچنین برای درک این موارد از Luigi، ماژول پایتون که با Hadoop همگام سازی می‌شود، استفاده می‌کند. این پروژه متن‌باز نحوه کار کتابخانه‌ها با هم و جمع‌آوری گزارش خطاها را برای فعال سازی مجدد و عیب‌یابی مدیریت می‌کند.

در مجموع، Spotify بیش از 6000 فرآیند پایتون را به کار می‌گیرد که با هم از طریق گره‌های خوشه Hadoop کار می‌کنند.

Quora

این پلتفرم پرسش و پاسخ، وقت کم خود را صرف تصمیم‌گیری در مورد اینکه از چه زبانی می‌خواهند استفاده کنند، کرد. چارلی چیور یکی از بنیان گذاران، گزینه‌های پایتون، سی شارپ، جاوا و اسکالا را محدود کرد. نگرانی عمده آن‌ها در مورد پایتون، عدم وجود و کندی نسبی type checking بود.

سازندگان Quora از الگوی گوگل پیروی کردند و تصمیم گرفتند از پایتون استفاده کنند. این امر نوشتن و خواندن را آسان می‌کند و سی پلاس پلاس را برای افزایش عملکرد اعمال می کند.

وجود بسیاری از فریمورک‌های مناسب مانند Django و Pylons در آن زمان، نیز موجب استفاده از پایتون شدند. علاوه بر این، از آنجا که تیم فهمیده بود که Quora چگونه با تعامل کلاینت / سرور روبه رو می‌شود و در واقع به لود کامل صفحه احتیاج ندارد، می‌تواند یک عملکرد خوب برای پایتون و جاوااسکریپت باشد.

Amazon

آمازون یکی دیگر از رهبران اصلی است که از زبان پایتون استفاده می‌کند. نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این واقعیت است که آمازون در میان بسیاری از راه‌حل‌های فنی که این شرکت ارائه داده است، ویژگی‌های مربوط به پیشنهادات یعنی معاملات پیشنهادی را ایجاد کرده است.

آمازون عادات خرید و الگوی خرید مشتریان خود را تجزیه و تحلیل می‌کند تا پیشنهادهای دقیق به آن‌ها ارائه دهد. این امر با موتور یادگیری پایتون که با پایگاه داده Hadoop سازمان در تماس است امکان‌پذیر شده است. بنابراین آن‌ها با هم همکاری می‌کنند تا توصیه‌ها را تا حد ممکن کارآمد و دقیق ارائه دهند.

تیم آمازون به دلیل محبوبیت و ویژگی‌های داده‌های عظیم بیشماری که ارائه می‌دهد، تصمیم به پایتون گرفتند. علاوه بر این، پایتون مقیاس‌پذیر و قابل حمل است و یک پیشنهاد منحصر به فرد برای آمازون می‌باشد. همچنین، همانطور که شواهد عملی نشان می‌دهد، پایتون در واقع اغلب همراه با فناوری‌های دیگر مانند Hadoop یا Apache استفاده می‌شود.

Netflix

Netflix از پایتون استفاده کرده است که کاملا مشابه Spotify است. Netflix مهندسان نرم‌افزار خود را قادر می‌سازد تا زبانی را که می‌خواهند با آن کدنویسی کنند، انتخاب کنند و افزایش قابل توجهی در تعداد برنامه‌های پایتون داشته است. علاوه بر این، پایتون از آنجا که ساخت آن بسیار آسان است، به بخشی اساسی از سایر خدمات Netflix تبدیل شده است.

درگاه مرکزی هشدار از جمله عناصر کلیدی است که پایتون از آن استفاده می‌کند. این برنامه وب RESTful با هشدار دادن به افراد و گروه‌هایی که ممکن است بخواهند آن‌ها را ببینند، ادامه می‌یابد. این برنامه همچنین قدرت حذف هشدارهای تکراری که قبلا پردازش شده‌اند و ارائه راه‌حل‌های خودکار مانند راه‌اندازی مجدد یا پایان کار غیر ثابت را دارد. به علاوه با توجه به حجم هشدارها، یک پیروزی عظیم برای نتفلیکس است. مدیریت هوشمند تضمین می‌کند که توسعه دهندگان و مهندسان با فراخوانی‌های زائد بیش از حد مواجه نخواهند شد.

Stripe

همانطور که همه ما باید از آن آگاه باشیم، Stripe یک شرکت Fintech است که شرکت‌ها را قادر به پذیرش پرداخت آنلاین می‌کند. این شرکت برای طراحی API در برنامه‌های کاربردی تلفن همراه و وب سایت‌ها از پایتون استفاده کرده است. Stripe مدیریت معاملات انجام شده توسط مشاغل آنلاین از طریق وب را آسان می‌کند. خدمات شامل صورتحساب، مدیریت اشتراک و همچنین جلوگیری از تقلب است.

Stripe توسط شرکت‌های بزرگی در صنعت مانندSalesforce ، Lyft، Amazon و بسیاری دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد که ارزشی 9 میلیارد دلاری دارد. مشهود است که پایتون نقش عمده‌ای در موفقیت این پلتفرم دارد.

بسیاری از استارتاپ‌های Fintech به دلیل کارآیی در انجام وظایف مالی، پایتون را انتخاب کردند که به طور غریزی متناسب با محصولات Fintech مرتبط با داده‌ها و محاسبات است. دلیل دیگر این مسئله این است که پایتون آسان‌ترین زبان برای یادگیری متخصصان امور مالی است.

Dropbox

Dropbox یک سرویس ذخیره‌سازی ابری است که به شما امکان می‌دهد فایلها را بصورت آنلاین ذخیره کرده و آن‌ها را با دستگاه خود همگام سازی کنید که در بیشتر سرویس‌ها و سرویس گیرنده دسکتاپ خود از پایتون استفاده کرده است. در سال 2012، از گیدو ون روسوم، سازنده پایتون خواسته شد تا با پشت سر گذاشتن گوگل، به Dropbox بپیوندد. او در سال اول خود توانست به اشتراک فروشگاه‌های داده با سایر کاربران در انجمن دراپ باکس کمک کند.

این شرکت همچنین به توسعه دهندگان یک SDK پایتون برای ادغام در برنامه خود ارائه می‌دهد و احساس ارزش آن‌ها را برای پلتفرم فراهم می‌کند. توسعه دهندگان Dropbox همچنین تأیید کردند که از پایتون در بیشتر برنامه نویسی‌های سمت سرور خود استفاده می‌کنند.

اگرچه بسیاری از کتابخانه‌های داخلی Dropbox به صورت اختصاصی است و متن‌باز نیست، این شرکت یک API بسیار قدرتمند با کد پایتون را راه‌اندازی کرده است تا نشان دهد که مهندسان آن‌ها چگونه فکر می‌کنند.

Reddit

Reddit یک بستر خبری اجتماعی است که افراد را قادر می‌سازد درباره محتوایی که دیگران ارسال کرده‌اند، بحث کنند و رای دهند.

در طی سال 2017، هر ماه 542 میلیون بازدیدکننده داشته است و این چهارمین وب سایت پربازدید و هفتمین وب سایت محبوب ایالات متحده است. 73،15 میلیون ورودی و 82،54 میلیارد بازدید صفحه در سال 2015 منتشر شده است. در اینجا هم پایتون ستون فقرات اصلی نرم‌افزار بود.

در ابتدا با کدنویسی در Lisp، شش ماه پس از انتشار، Reddit در دسامبر 2005 به پایتون تغییر مکان داد. این تغییر پس از مشاهده اینکه پایتون طیف وسیعی از کتابخانه کد داشته و از نظر توسعه بسیار کارآمدتر است، صورت گرفت.

جمع‌بندی

این لیست شرکت‌هایی که از پایتون استفاده می‌کنند به هیچ وجه جامع نیست، اما تخمین می‌زند که چرا و چگونه بسیاری از شرکت‌های موفق از پایتون سود می‌برند. دلایلی که این شرکت‌ها برای استفاده از پایتون انتخاب کرده‌اند سادگی زبان، سرعت توسعه، مقیاس‌پذیری و داشتن یک اکوسیستم گسترده است که به شما امکان می‌دهد تقریبا هر چیزی را با این زبان بسازید.

پایتون تمایل دارد که توسعه وب سمت سرور (بک‌اند) و همچنین یادگیری ماشین و نیازهای کلان داده را که ممکن است در یک سازمان رخ دهد، پوشش دهد.

اگر این مقاله برایتان مفید بود، با دیگران به اشتراک گذاشته و در صورت داشتن هرگونه نظر، آن را در بخش زیر با ما در میان بگذارید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان حشمتی

Full-Stack Web Developer

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات