جشنواره عیدانه راکت | عضویت ویژه راکت برای آخرین بار | افزایش قیمت‌ها از سال جدید | و ...

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
معرفی ۱۰ Color Picker سال ۲۰۱۹
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

معرفی ۱۰ Color Picker سال ۲۰۱۹

ذخیره کردن رنگ‌هایی که ممکن است در دنیای اینترنت مشاهده کرده و حس کنید که بعدا در یک طراحی به آن نیاز دارید گاهی اوقات فرایندی سخت خواهد بود. می‌توان از ابزار Inspect مرورگر استفاده کنید تا کد رنگ‌ها را دریافت نمایید و یا آنکه می‌توانید از آن صفحه یک اسکرین‌شات گرفته و در فوتوشاپ رنگ آن‌ را پیدا کنید. اما صبر کنید، شما برای سرعت بخشی به چنین پروسه‌ای نیاز دارید که از یک ابزار مخصوص برای همیشه استفاده کرده و دیگر از این بابت نگرانی نداشته باشید. شما به ابزاری نیاز دارید که بدون خارج شدن از مرورگر به شما کمک بکند.

در این مطلب ما به شما ۱۰ ابزار مناسب را معرفی می‌کنیم که قطعا می‌توانند مفید واقع شوند.

1. Instant Eyedropper

Instant Eyedropper یک نرم‌افزار کوچک و رایگان برای سیستم عامل ویندوز است که به شما کمک می‌کند تا رنگ هر قسمت از صفحه نمایش را دریافت کنید. بعد از نصب این ابزار یک آیکون جدید به قسمت System Tray افزوده می‌شود. هر بار که به این ابزار نیاز داشتید تنها کافی‌ست روی این آیکون کلیک کنید. بعد از انتخاب رنگ، ابزار به صورت خودکار کد آن را در کلیپبورد شما ذخیره می‌کند. این ابزار از فرمت‌های زیر برای کد رنگ پشتیبانی می‌کند: 

HTML, HEX, Delphi Hex, Visual Basic Hex, RGB, HSB

2. ColorPic

ColorPic یک نرم‌افزار کوچک دیگر ویندوزی است که با تمام نسخه‌های ویندوز حتی xp سازگاری دارد. البته این ابزار رایگان نیست اما نسخه trial به شما ارائه می‌دهد. این ابزار برای کارهای خاص و برای صفحات نمایش با کیفیت بالا طراحی شده است. ColorPic می‌تواند از کدهای HEX، RGB و CMYK پشتیبانی کند. در این ابزار شما قابلیت ذخیره کردن ۱۶ رنگ در پالت‌های رنگی را دارید، همچنین ۴ ترکیب کننده رنگ حرفه‌ای نیز در این ابزار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

3. Eye Dropper

Eye Dropper یک افزونه مرورگر برای گوگل کروم و دیگر مرورگرهای مبتنی بر Chromium است. این افزونه شما را قادر می‌سازد تا بتوانید به سرعت کد رنگ‌هایی که در حین جستجوی دنیای وب با آن‌ها برخورد می‌کنید را دریافت نمایید. این ابزار می‌تواند از فرمت‌های HEX و REG پشتیبانی کند. بعد از انتخاب یک رنگ، کد آن به صورت خودکار در قسمت Clipboard ذخیره شده و همچنین می‌توانید از قسمت تاریخچه، کدهای استفاده شده را مشاهده بکنید. این افزونه به صورت رایگان عرضه می‌شود.

4. ColorPick Eyedropper

ColorPick Eyedropper دومین افزونه محبوب برای استفاده از مرورگر کروم است. یک ویژگی جذاب که این ابزار نسبت به Eye Dropper ارائه می‌دهد، قابلیت نزدیک کردن المان‌ها از طریق یک ذره‌بین داخلی برای دریافت دقیق رنگ است. این ابزار جدای از نسخه افزونه، یک نسخه تحت دسکتاپ نیز دارد که می‌توان در بیرون از مرورگر برای دریافت کد رنگ‌ها از آن استفاده کرد.

5. ColorZilla

ColorZilla یک افزونه قدرتمند فایرفاکس است که به شما قابلیت برداشتن هر رنگی را در صفحه مرورگر می‌دهد. این افزونه دارای یک پالت رنگی داخلی است که به شما اجازه می‌دهد تا به سرعت رنگ مورد نظرتان را انتخاب کرده و آن را در یک پالت سفارشی ذخیره کنید. این افزونه قابلیت استفاده از گردینت‌های CSS را نیز به شما می‌دهد، همچنین می‌تواند از فرمت‌های HEX و RGB پشتیبانی کند. این افزونه رایگان بوده و می‌تواند برای مرورگر کروم نیز استفاده شود.

6. Rainbow Color Tools

Rainbow Color Tools یک افزونه رایگان دیگر فایرفاکس است. البته این مورد نسبت به گزینه قبلی یک ویژگی جذاب دارد و آن هم وجود یک تحلیلگر وبسایت است. با استفاده از این تحلیلگر شما می‌توانید از طرح رنگی که در وبسایت استفاده شده است سر در بیاورید. این ابزار از RGB و HSV پشتیبانی کرده و می‌تواند به شما در ذخیره کردن کد رنگ‌ها در یک تاریخچه شخصی کمک کند.

7. ColorSnapper 2

ColorSnapper 2 یک ابزار Color Picker مخصوص سیستم عامل مک است که به شما کمک می‌کند تا کد هر رنگی را در هر نقطه‌ای از صفحه نمایش پیدا کنید. می‌توان از طریق یک کلید میانبر و یا فهرست برنامه‌ها به آن دسترسی داشت. در این ابزار شما می‌توانید با ۱۰ فرمت رنگی کار بکنید. البته این ابزار رایگان نیست اما می‌توان تا ۱۴ روز از نسخه Trial آن استفاده کنید.

8. Just Color Picker

Just Color Picker یک ابزار انتخابگر چند-سکویی برای رنگ است. با استفاده از این ابزار می‌توان رنگ‌ها را انتخاب، ذخیره و ویرایش کرد. همچنین می‌توانید رنگ‌ها را در یک پالت رنگی با همدیگر ترکیب نمایید. این ابزار از فرمت‌های رنگی بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند و همچنین قابلیت زوم روی صفحات را در خود دارد. 

9. iDropper

iDropper یک Color Picker برای سیستم عامل iOS است. می‌توان از این ابزار در موبایل‌های iPhone و iPad استفاده کرد. تقریبا تمام قابلیت‌های ایده‌آلی که برای یک ابزار Color Picker می‌توان انتظار داشت را در این ابزار پیاده‌سازی کرده‌اند، بنابراین نگران کمبود امکانات در آن نباشید. این ابزار به صورت رایگان در اپ استور قابل دسترس است.

10. Pixolor

اگر از آندروید استفاده می‌کنید می‌توانید از ابزار Pixolor برای انتخاب رنگ‌ها استفاده کنید. این ابزار به شما قابلیت دریافت کد رنگ‌های مختلف را می‌دهد. همچنین یک دکمه به اشتراک گذاری در آن تعبیه شده که به شما قابلیت منتشر کردن کدها را با دیگران می‌دهد. این ابزار از فرمت‌های رنگی RGB و HEX پشتیبانی می‌کند. 

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است