22 قالب برتر اپلیکیشن موبایل فلاتر در سال 2020 – بخش اول
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 10 دقیقه

22 قالب برتر اپلیکیشن موبایل فلاتر در سال 2020 – بخش اول

فلاتر از چند سال گذشته در سراسر جهان رونق گرفته است. در حالی که بسیاری از فناوری‌های محبوب ساخت اپلیکیشن‌های تلفن همراه وجود دارد، فلاتر موفق شده است در دنیای توسعه برنامه‌های تلفن همراه اثری از خود برجای بگذارد. در این مقاله، بهترین قالب‌های برنامه در فلاتر را که از ژوئیه سال 2020 در بازار موجود است، گردآوری کرده‌ایم.

فلاتر می‌تواند مدل فریمورکی برای هر برنامه‌ای باشد. این فریمورک توسعه برنامه، ابزارها و توسعه رابط کاربری تلفن همراه در جهان را متحول کرده است. همچنین برنامه‌های توسعه یافته با استفاده از این فریمورک، زیبا و پر از ویژگی‌های متنوع هستند.

چرا فلاتر؟

فلاتر با استفاده از مکانیزم ویجت‌ها، توسعه برنامه را ساده‌تر می‌کند. اساسا می‌توانیم با قرار دادن ویجت‌های مختلف، رابط کاربری برنامه را ایجاد کنیم. ویجت‌ها از طریق کد، عناصر رابط کاربری در صفحه تلفن همراه را تعیین می‌کنند که در هسته اصلی خود از زبان برنامه نویسی Dart استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، منحنی یادگیری زبان برنامه نویسی فلاتر و Dart چندان شیب دار نیست. به این معنی است که در مقایسه با سایر فناوری‌های توسعه نرم‌افزار آسان‌تر هستند. این یک قابلیت توسعه نرم‌افزار چند پلتفرمی را ارائه می‌دهد. یعنی برای ایجاد برنامه‌های مبتنی بر Android و iOS می‌توان از همان زبان برنامه نویسی و یک کد پایه استفاده کرد. این فریمورک کتابخانه‌های بسیاری را ارائه می‌دهد. ناگفته نماند که انبوهی از کتابخانه‌ها در آن وجود دارد که یک توسعه دهنده فلاتر می‌تواند از آن‌ها برای پیاده‌سازی ویژگی‌های فوق‌العاده برنامه موبایل استفاده کند.

این قالب‌ها می‌توانند به عنوان یک نمونه برای هر توسعه دهنده فلاتر خصوصا مبتدیان عمل کنند. با توجه به این نکته، ما 22 مورد از بهترین برنامه‌های متن باز و پرمیوم فلاتر را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها تغییر و تحولی در سبک برنامه نویسی خود ایجاد کنید.

1. بهترین قالب‌های طراحی رابط کاربری

در اینجا یک ریپازیتوری گیت هاب وجود دارد که الگوهای فلاتر کاملا کاربردی را ارائه می‌دهد. این قالب‌ها متن باز هستند. از این رو همه می‌توانند به طور رایگان از آن استفاده کنند. این شامل پیاده سازی رزرو هتل، برنامه تناسب اندام و کشوی سفارشی است. این الگوها می توانند به هر توسعه دهنده فلاتر خصوصا مبتدیان کمک کنند تا با برنامه سفارشی خودشان یاد بگیرند و شروع کنند. شما می‌توانید بین رابط کاربری رزرو هتل یا رابط کاربری برنامه تناسب اندام یکی را انتخاب کنید.

ویژگی‌هایی مانند نمای لیست کارت با رابط کاربری زیبا و طراحی بصری و استفاده آسان را دارد. کسی که به دنبال برنامه‌های رزرو، برنامه‌های تناسب اندام یا برنامه دوره آموزشی در محیط فلاتر است، قطعا باید این قالب‌ها را امتحان کند.

2. برنامه چت

این قالب ویژگی کاملی از برنامه چت را ارائه می‌دهد که به صورت کامل در فلاتر و Dart نوشته شده است. تم برنامه با Firebase  یکپارچه شده است. این برنامه ویژگی‌های برنامه چت استاندارد مانند مکالمات، اعلان‌ها، چت گروهی و همچنین قابلیت تماس ویدیویی را ارائه می‌دهد. این قالب بیش از 30 صفحه با طرح‌های UI زیبا و ظریف برنامه چت را فراهم می‌کند.

تم برنامه فلاتر مورد علاقه ما شامل دوربین، نشانگر وضعیت آنلاین، گزینه‌های صفحه پروفایل، ورود به شبکه‌های اجتماعی، لودرهای سفارشی و ... است. همچنین دارای قابلیت‌های مدرن سیستم عامل Android مانند حالت تاریک است.

3. قالب برنامه برای دوستیابی

این یکی از بهترین الگوهای برتر برنامه فلاتر است که مبتنی بر برنامه Tinder می‌باشد که یک الگوی برنامه دوستیابی کاملا کاربردی با ادغام سرور Firebase را ارائه می‌دهد. این قالب به صورت کامل در فلاتر نوشته شده است. در طراحی رابط کاربری از کیت Tinder UI الهام گرفته شده است. همچنین از الگوریتم ایجاد مسابقه به همراه اعلان‌ها و پیام رسانی آنلاین پشتیبانی می‌کند. در طراحی از هر دو سیستم عامل Android و iOS نیز پشتیبانی می‌کند.

با اقتباس از برنامه Tinder، این قالب شامل مکانیزم کشیدن همراه با تاریخهای پیشنهادی است. ویژگی‌هایی مانند مسابقات، مکالمات، پروفایل‌های شخصی و محلی سازی در هر برنامه دوستیابی ضروری است. بنابراین این الگو تلاش بیشتری می‌کند تا این ویژگی‌ها را با عملکرد بهینه ارائه دهد. ویژگی‌های جدید Android مانند پشتیبانی از حالت تاریک نیز در آن گنجانده شده است.

4. قالب برنامه وردپرس

این الگوی برنامه به طور کامل در فلاتر و Dart نوشته شده است و تجربه بومی و عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. این الگو نمایش بهینه سازی، پشتیبانی از چند پلتفرمی و کد ماژولار را پیشنهاد می‌دهد. رابط کاربری قالب آن، طرح‌های زیبایی برای خواننده اخبار را به نمایش می‌گذارد. الگوی موبایل با هر وبسایت وردپرسی سازگار است که یکی از بهترین الگوهای برنامه فلاتر موجود در بازار می‌باشد.

کاربران می‌توانند URL وردپرس را مشخص کنند و برنامه به طور خودکار مقاله را واکشی می‌کند. علاوه بر این، پیاده سازی‌های رابط کاربری شامل یک منوی اسلاید خودکار با دسته بندی‌های وردپرس، صفحه بندی و طبقه بندی مقالات، عملکرد عالی، لیست اخبار و موارد دیگر است. بنابراین این الگو همچنین به روزرسانی‌های real-time را نیز در خود جای داده است که به طور خودکار آخرین مقالات موجود در لیست را دریافت می‌کند.

5. برنامه فروشگاه موبایل به همراه پنل مدیریت

این یک قالب درجه یک است که با قیمت 79 دلار در Codecanyon موجود است. این الگوی برنامه تلفن همراه سیستم مدیریت دایرکتوری را با استفاده از یک محیط توسعه فلاتر ارائه می‌دهد. همچنین رستوران‌ها را روی نقشه گوگل مپ نمایش می‌دهد.

6. News Buzz

ریپازیتوری جدید Buzz که به طور رایگان در گیت هاب موجود است، یک الگوی برنامه خبری در فلاتر را ارائه می‌دهد. این از News API برای واکشی داده‌ها و Firebase به عنوان پشتیبان و احراز هویت استفاده می‌کند. این ویژگی‌ها شامل خبرخوان سفارشی براساس منابع انتخاب شده، صرفه جویی در مقالات، جستجو در اخبار براساس دسته بندی‌ها، جستجوی موضوعات و به اشتراک گذاری مقالات است. از این رو ممکن است بهترین راه‌حل برای ایجاد برنامه جدید خبری شما باشد.

7. پخش کننده موسیقی

فلاتر Music Player اولین پخش کننده موسیقی متریال مبتنی بر فلاتر با پلاگین صوتی برای پخش فایلهای موسیقی محلی است. نسخه‌ی نمایشی برنامه در Play Store موجود است. از هم اکنون، ویژگی‌های این قالب فقط از پلتفرم Android پشتیبانی می‌کنند و برنامه‌ای هم برای ویژگی‌های iOS در آینده دارند. ویژگی یکپارچه شده برای پلتفرم اندروید شامل واکشی آهنگ‌های محلی (مجوز داخلی)، رابط کاربری زیبا با چندین تم مختلف، انیمیشن، پخش (فایلهای محلی)، توقف، مکث، جستجو، تغییر شکل آلبوم هنرمند و عقب و جلو بردن موسیقی می‌باشد.

به علاوه، این قالب همچنین دارای یک پلاگین برای واکشی آهنگ‌ها و استفاده از یک پخش کننده صوتی است که می‌تواند در هر یک از پروژه‌های شما استفاده شود. بنابراین اگر مشتاق ساختن پخش کننده موسیقی خود با استفاده از فلاتر هستید، ممکن است این قالب بهترین راه‌حل باشد.

8. Fluttergram

همانطور که از نامش پیداست، قالب Fluttergram یک الگوی متن باز است که یک کلون کاملا کاربردی اینستاگرام را که با استفاده از Firebase / Firestore در فلاتر نوشته شده است، فراهم می‌کند. این ویژگی‌ها مشابه برنامه اینستاگرام است.

این قالب عکس سفارشی را براساس افرادی که دنبال می‌کنید (استفاده از توابع cloud firebase)، پست کردن تصاویر از دوربین یا گالری، نظر درباره پست‌ها، مشاهده تمام نظرات مربوط به یک پست، جستجوی کاربران و موارد دیگر ارائه می دهد. بنابراین اگر به دنبال پیاده سازی برنامه رسانه‌های اجتماعی خود مانند اینستاگرام هستید، ممکن است این قالب راهی برای شروع باشد.

9. BookSearch

قالب برنامه BookSearch یک الگوی برنامه متن باز است که مربوط به جمع‌آوری و خواندن کتاب است. این قالب کاملا بر اساس فلاتر و Dart نوشته شده است. این الگو چهار نمایش برای لیست کتاب، جمع آوری، جستجو و خواندن ارائه می‌دهد. علاوه بر این، ویژگی جستجو و همچنین نشانه گذاری کتاب‌های مورد علاقه نیز وجود دارد. اگر به دنبال ایجاد برنامه جمع‌آوری و خواندن کتاب‌ هستید، ممکن است این الگوی برنامه بهترین گزینه برای شما باشد.

10. Beer Me Up

این الگوی برنامه‌ای غیرمعمول است زیرا دارای قابلیت ثبت نوشیدنی‌هایی است که می‌نوشید. با این حال ممکن است منبع خوبی برای یادگیری رابط کاربری جدید فلاتر باشد و همچنین می‌توانید UI را بر اساس نیاز خود سفارشی کنید. این برنامه به شما اجازه می‌دهد هر نوشیدنی را که دوست دارید وارد کنید. از این رو، اطمینان حاصل می‌شود که یک گزارش از آن‌ها ثبت کنید تا بتوانید آن‌ها را برای همیشه به خاطر بسپارید.

11. برنامه تحویل غذا همراه با پنل مدیریت لاراول

در اینجا یکی دیگر از قالب‌های برنامه فلاتر در Codecanyon با قیمت 79 دلار موجود است. الگوی برنامه چندین سیستم مدیریت فهرست رستوران‌ها را ارائه می‌دهد. ویژگی گوگل مپ برای نشان دادن رستوران‌ها بر روی نقشه با راهنمایی آن‌ها وجود دارد.

این مدل روش‌هایی را ارائه می‌کند که برای استفاده از کد با الگوی MVC و همچنین branding و نیز بهره‌گیری از پول نقد در تحویل و پرداخت به کار می‌روند.

12. Trace

Trace یک قالب متن باز کامل و دارای ویژگی رمزنگاری مدرن و کاوشگر بازار است. این ویژگی‌ها شامل بررسی اجمالی بازار سهام، جستجوی بازار کلی، جدول زمانی، تاریخچه تراکنش‌ها، منحنی بازار و موارد دیگر است.

13. Taskist

Taskist یک برنامه زمانبندی کار متن باز است که به طور کامل در فلاتر نوشته شده است که دارای رابط کاربری ساده و زیبا می‌باشد. این یک سیستم مدیریت کارها با قابلیت افزودن چندین کار در قالب لیست را ارائه می‌دهد. این برنامه برای ذخیره لیست از Firebase استفاده می‌کند. ویژگی‌های رابط کاربری بر اساس مکانیزم کشیدن است که در آن می‌توان برای دیدن لیست‌های بیشتر به سمت راست کشید. گزینه‌ای برای چشم پوشی از وظایف انجام شده نیز وجود دارد. علاوه بر آن، همچنین توانایی ذخیره و نگهداری کارها را بر اساس روزهای مختلف دارد.

ادامه مقاله را در بخش دوم دنبال کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
4.5 از 2 رای

/@heshmati74
عرفان حشمتی
Full-Stack Web Developer

کارشناس معماری سیستم های کامپیوتری، طراح و توسعه دهنده وب سایت

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید