5 فریم‌وورک برتر Node.js در سال 2019
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

5 فریم‌وورک برتر Node.js در سال 2019

Node.js یک ساختار سمت سرور محکم برای ساخت برنامه‌های موبایل سمت سرور است. بیش از ۴۸۷.۶۶۳ سازمان در دنیا به طور موثری Node.js را به کار برده‌اند، و از سیستم‌های وب دیگر فراتر رفته‌اند. تعداد چشمگیری از سیستم‌های بر پایه رانش، با به کارگیری برجستگی‌های همه‌کاره و ضروری Node.js تولید شده‌اند. این فریم‌وورک ویژگی‌های خاصی مانند رویداد single-thread، حلقه، ناهمگامی و آماده‌سازی ورودی / خروجی غیر مسدود کننده را فراهم می‌کند.

برنامه‌نویسی ناهمگام single-thread، یک بهره‌برداری بهینه از حافظه، بدون تکیه به سرور اختصاص داده شده را تضمین می‌کند. Node.js یک ابزار مدیریت پکیج را به همراه دارد که به کدنویسان در استفاده مجدد از کد کمک می‌کند. Node.js در زمینه امنیت، دو نوع حفاظت را به همره دارد: buffer‌ پر شده با صفر، و buffer‌ جدید داخل فضای حافظه که کد مخرب و قریب الوقوعی که می‌تواند سیستم را در حین رانش خراب کند، پاک می‌کند.

امروزه تعداد زیادی فریم‌وورک Node.js مانند Sails، Hapi، Mojito، Express، Derby، Koa، Flatiron، Mean.IO، Meteor، Socket، Stream و برخی موارد دیگر در بازار موجود هستند. برخی از فریم‌وورک‌ها می‌توانند برای ساخت معماری‌های برنامه استاندارد به کار برده شوند. اما بسیاری از آن‌ها در زمینه اجرا، خیلی سازگار نیستند. پس انتخاب فریم‌وورک Node.js یک انتخاب شخصی است. Express، Hapi‌ و Koa سازگاری قابل توجهی دارند. LoopBack به عنوان تصمیم مناسب برای طراحانی که باید APIهای متنوعی را تولید کنند، و این APIها در همه‌کارگی پروژه کمک کنند، دیده می‌شود.

۵ فریم‌وورک Node.js برتر که یک شرکت‌کننده قابل توجه در سال ۲۰۱۹ به نظر می‌آیند:

۱. فریم‌وورک Express.js

Express به عنوان یک فریم‌وورک سرور استاندارد برای Node.js و یک پلتفرم متن باز منتشر شد. این فریم‌وورک، یک بخش اساسی از پشته یا استک MEAN (MongoDB، Express.js، AngularJS و Node.js) است و به عنوان یک جایگزین مناسب برای فریم‌وورک‌های برنامه بر پای Ruby شناخته می‌شود. IBM فریم‌وورک Express را با شرکت والد خود، یعنی StrongLoop به دست آورد.

۲. LoopBack.js

LoopBack توسط API Explorer نیرو بخشیده می‌شود، که به آن در اتصال لحظه‌ای با دارایی‌های backend کمک می‌کند. این فریم‌وورک توانایی decode کردن تعریفات مدل داده و تولید مدل‌هایی در سطح کاربر، نقش (role) و برنامه را دارد. این سیستم با هدف ساخت APIهای دینامیک ساخته شده است و برای استفاده از وب‌اپلیکیشن‌ها با استفاده از Node Package Manager مناسب می‌باشد.

۳. Hapi.js

فریم‌وورک Hapi یک سیستم نخبه و سبک، با ذخیره‌سازی ضمنی می‌باشد، که اجرای برنامه‌های real-time و حساس نسبت به داده‌ها را برای چندین دستگاه مختلف ساده‌تر می‌کند. این فریم‌وورک برای ساخت وب‌اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های RESTful و real-time به کار برده می‌شود. Hapi با تشکر از طراحی ماژول سازگار آن، می‌تواند عملیات چندین گروه در حال کار بر روی سرویس‌های backend‌ مختلف را ساده‌تر کند. مشتری‌ها باید به جای کار با چند API مختلفی که بر روی یک شرط کار می‌کنند، با یک API مشخص راحت باشند.

۴. Koa.js

Koa.js یک فریم‌وورک شگفت‌انگیز است که در جمع کردن وب‌اپلیکیشن‌های کارآمد و سبک که برای مدت طولانی‌ای مناسب باقی می‌مانند، کمک می‌کند. این فریم‌وورک برای راه حل موثر خود در استفاده از مولدهای مشخص برای جلوگیری از خطاهای حین رانش شناخته می‌شود. Koa پشته‌ای عظیم از کدنویسی سمت سرور برای توسعه‌دهندگان را فراهم می‌کند.

۵. Sails.js

Sails.js با یک طراحی MVC، در میان فریم‌وورک‌های برجسته برای ساخت برنامه‌های Node.js‌ سفارشی یا در سطح پیشرفته، در مقام بالاتری قرار دارد. این فریم‌وورک عموما در APIهای برنامه‌نویسی بر پایه داده برای ساخت داشبوردها و بازی‌ها به کار برده شده است. Sails.js با بخش‌های frontend متنوعی مانند Angular، Backbone، React، Android، iOS، Windows، Java و... سازگار است. این فریم‌وورک الگوهایی را به همراه دارد که شما را تشویق می‌کنند تا backend برنامه خود را بدون ساخت کد، راه‌اندازی کنید.

آینده فریم‌وورک‌های Node.js

هر کدام از فریم‌وورک‌های در دسترس Node.js برجستگی‌های خوبی دارند که می‌توانند در بهترین حالت استفاده، با به کارگیری حافظه و منابع شبکه برای ارتقای کار عمومی یک برنامه کمک کنند. با وب‌اپلیکیشن‌های شگفت‌انگیز بی‌شماری که برای ضرورت‌های مختلفی ساخته شده‌اند، نقش Node.js به نظر می‌رسد که رشد خواهد کرد و بهبود خواهد یافت.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان کاکایی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات