۷ کارآفرین موفق که به عنوان یک فیلنسر شروع به کار کرده‌اند
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 8 دقیقه

۷ کارآفرین موفق که به عنوان یک فیلنسر شروع به کار کرده‌اند

اگر قصد داشته باشید یک کسب و کار کوچک را شروع کنید، برنامه‌ای را درست می‌کنید، تصمیم‌های مالی می‌گیرید، یک سری برگه‌های قانونی را تکمیل می‌کنید و به مسیر خود ادامه می‌دهید. تمام این مسائل و کارها به نظر ساده و آسان می‌آید. می‌خواهید حقیقت را بدانید؟ فریلنسری هم یک شغل آسان است. البته فریلنسری فقط نشستن جلوی کامپیوتر، بازاریابی خدمات شخصی و ارائه پروژه‌ها برای کسب رضایت مشتری نیست. خیلی چیزهای بیشتری در حرفه فریلنسری وجود دارد.

شما می‌توانید به یک کارآفرین تبدیل شوید

جا به جا شدن از یک فریلنسر به یک کارآفرین ممکن است برای فریلنسرها کمی خطرناک و ریسکی به نظر برسد. ممکن است بعضی از شما تصور کنید که برای کارآفرینی، آنچه را که لازم است ندارید. اما حقیقت این است، هر کسی می‌تواند یک کارآفرین شود. خب به هر حال آن‌ها باید از یک جایی آمده باشند، درست است؟

فریلنسر یا کارآفرین؟

بین فریلنسر بودن و کارآفرین بودن تفاوت وجود دارد. فریلنسرها فقط بر روی تحویل کار و گرفتن حقوق طبق هر ساعت یا هر پروژه تمرکز دارند. از طرف دیگر، کارآفرینان بیشتر روی ساختن مشاغل بلندمدت تمرکز می‌کنند. آن‌ها زمانی که خوابیده هستند نیز پول در می‌آورند اما در عوض خطرات ناشی از آن را نیز می‌پذیرند و باید در برابر چالش‌های جدید آماده باشند. برویم سر اصل مطلب، در این مقاله ۷ نمونه از کارآفرینانی را ذکر کرده‌ام که قبل از اینکه به کارهای خلاقانه روی آورند و کارآفرین شوند، یک فریلنسر بوده‌اند.

۱. Brian Wong

اگر شما جزو کسانی هستید که به فناوری و بازی علاقه دارد، ممکن است در مورد برایان وون چیزهای زیادی را شنیده باشید. او یک کارآفرین جوان، بنیانگذار و مدیرعامل  Kiip است. یکی از چیزهایی که احتمالاً در مورد برایان نمی‌دانید این است که او مانند بسیاری از فریلنسرها شروع به کار کرده است. در ابتدا او با طراحی تبلیغات به وسیله فتوشاپ و فریلنس کار کردن برای مشتریان کسب درآمد می‌کرد. با گذشت زمان، او به نوآوری در مدل تبلیغات بازی‌های موبایل فکر کرد. این همان زمانی است که او Kiip را تاسیس کرد، یک برنامه پاداش در موبایل که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا برای برخی از دستاوردهای مجازی، به مشتریان خود پاداش دهند.

Kiip طی دو سال گذشته به سرعت در حال رشد بوده است و در همین حین با شرکت‌‌های بزرگی مثل Disney, PepsiCo, Kodak, Sony  و دیگر شرکت‌ها مشارکت و همکاری داشته است. راه اندازی برایان، او را به جوانترین کارآفرین و سرمایه گذار در جهان تبدیل کرد و Mashable او را در فهرست سال ۲۰۱۰ خود در لیست "۵ کارآفرین برتر جهان" قرار داد.

۲. Sahil Lavingia

ساحیل یک طراح جوان و کارآفرین با استعداد است که همه ما باید به دقت او را تماشا کنیم. او مجموعه‌ای از برنامه‌ها را طراحی کرده و برای مارک‌های معتبر و مشهوری در صنعت رسانه از جمله Pinterest، یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در جهان کار کرده است. او تجربه‌ی زیادی را با کار کردن در پینترست بدست آورد. سپس او آنچه را که از شغل گذشته خود آموخته بود را ترکیب کرده و Gumroad را تاسیس کرد، یک سرویس وب سایت که هدفش کمک به مردم برای فروش آنلاین کالاهای خود است.

Gumroad در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و طی چند ماه گذشته رشد چشمگیری داشته است. این استارتاپ بیش از ۸.۱ میلیون دلار بودجه از شرکت‌های سرمایه گذاری مانند Kleiner Perkins Caufiels & Byers, Sv Angel و سایر شرکت‌ها جمع آوری کرده است. همچنین خوانندگان مشهور و محبوب جهانی مثل Girl Talk, Wiz Khalifa و David Banner از این بستر برای فروش اقلام خود استفاده کرده‌اند و این ثابت می‌کند که این وب سایت در مسیر درست موفقیت است.

۳. Alex Mangini

الکس مالک و بنیانگذار Kolakube است. او یک کارآفرین جوان است که قبل از اینکه پوسته‌های snazzy را برای WordPress آماده کند، خدمات خود را به صورت فریلنس در اختیار مشتریان قرار می‌داد. الکس یک کارآفرین بسیار با استعداد و خلاق است که با استفاده از مهارت‌های خود در طراحی، فتوشاپ و طراحی وب، تم‌ها و مضامینی را به وجود می‌آورد که همه را حیرت زده می‌کند. قبل از اینکه بحث خود در مورد فروش آنلاین تم را جدی‌تر کنیم، بیایید در مورد اولین محصولی که او فروخته است صحبت کنیم. این محصول یک پوسته است که در "blogussion.com" استفاده شده است و فروش قابل توجهی با بیش از ۲۰ هزار دلار ایجاد کرده است. پس از آن تمام وقت خود را صرف ساختن Kolakube کرد.

این یک وب سایت بازسازی شده است که پوسته‌های پایان نامه‌ای برتر را برای وردپرس به فروش می‌رساند. این وب سایت خدماتی را برای بازاریان و وبلاگ نویسان باهوشی مثل نیل پاتل، جرمی شوماکر، درک هالپرن، لوئیز هومز و بسیاری دیگر فراهم کرده است. تجارت آنلاین الکس بیشتر در حال گسترش پیدا کردن به جامعه‌ای برای کاربران پایان نامه‌دار است او از این طریق در سال ۱۲۰ هزار دلار درآمد کسب می‌کند.

۴. Collis Ta’eed

کالینز یک کارآفرین موفق و خلاق در Envato است. دسته‌ای از سایت‌های آموزشی مثل ,Vectortuts+ ,Netuts+ ,Psdtuts و بسیاری از وب سایت‌های دیگر در بازار، شبکه‌های Envato را تشکیل می‌دهند. احتمالا چیزی که نمی‌دانید این است که قبل از تاسیس این وب سایت، کالینز یک فریلنسر طراح بود.

وی فعالیت خود را به عنوان یک طراح وب شروع کرد و این باعث ایجاد انعطاف پذیری و پایه و اساس قدرت برای جهش در راه اندازی Envato در اوایل ماه مارس ۲۰۰۶ شد. حالا این راه اندازی یکی از بزرگترین شبکه‌های آموزشی است و تقریبا ۱ میلیون دلار در سال درآمد ایجاد می‌کند.

۵. Cyan Ta’eed

سیان نیز یکی دیگر از طراحان الهام بخش است. ما نمی‌توانیم بدون ذکر کردن او از Envato صحبت کنیم. او این سایت را در کنار همسرش کالینز و جون رونگ بنیانگذاری کرد.

سیان فعالیت کارآفرینی خود را به عنوان یک طراح فریلنس شروع کرد و وقت خود را به کار در زمینه‌های خلاق اختصاص داد. قبل از اینکه "FreelanceSwitch" به عنوان وب سایتی اطلاعاتی و تحصیلی، جزوی از Envato شود،  اولین استارتاپ سیان به شمار می‌رفت. حال این شبکه ۳۸۴۳۸۳ عضو دارد و نشان می‌دهد که چقدر محبوبیت دارد.

۶. Chris Pearson 

کریس یکی از خلاق‌ترین و با استعدادترین طراحان وبی است که من می‌شناسم. خب تا آنجایی که من می‌دانم او یک فرد مشهور در دنیای اینترنت است و به عنوان خالق چارچوب پایان‌نامه برای وردپرس و بنیانگذار DIYthemes.com شناخته می‌شود.

کریس یک فریلسر سابق در زمینه طراحی است که قبل از اینکه به چیز بزرگتر از خودش فکر کند، چیزی که می‌توانست بازار پرشکوه تم را در وردپرس متحول کند، شروع به طراحی کردن تم‌های جالبی برای وردپرس و مشتریانش کرد. بنابراین او چارچوب تم پایان‌نامه را ارائه داد. این چارچوب با وبلاگ‌های محبوب و موفقی همچون copyblogger و problogger همکاری کرده است. وبلاگ نویسان برتری مانند Ramit Sethi ،Matt Cutts، Jason Fellas و نزدیک به ۵۳ هزار طراح وب سایت به این چارچوب قدرتمند تکیه می‌کنند.

۷. Carol Tice

فرقی نمی‌کند در چه زمینه‌ای فریلنسر باشید. آنچه اهمیت دارد این است که چگونه می‌توانید مهارت‌های خود را ارزیابی کرده و آن‌ها را به چیزی بزرگتر از خودتان تبدیل کنید. کارول یک مثال بسیار عالی است. او زن پشت پرده در MakeaLivivngWriting است.او در برنامه‌های مربیگری خود به دانش آموزان خود یاد می‌دهد که چگونه می‌توانند با نویسندگی آنلاین درآمد بالایی کسب کنند.

علاوه بر آن، او همچنین "Freelancer Writes Den" را تاسیس کرد، انجمنی برای فریلنسرهای نویسنده که می‌خواهند درآمد و شانس موفقیت خود را افزایش دهند. این یک شبکه‌ی کاری موفق است که مطالب لازم برای نویسندگی را به روش‌های مختلفی از جمله e-course, bootcamps, webinars و سایر برنامه‌های آموزشی زنده ارائه می‌دهد.

نتیجه گیری

روش‌های زیادی وجود دارد که به وسیله آنها قادر خواهید بود تا تجارت فریلنس خود را به کاری بسیار بزرگتر از کاری که روزانه انجام می‌دهید تبدیل کنید. شما باید خودتان را متعهد کنید، تلاش‌های چالش برانگیز جدید را بپذیرید و به چیزی فکر کنید که نیازهای مردم را برآورده می‌کند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات