۷ فریمورک جاوااسکریپت در سال 2019
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

۷ فریمورک جاوااسکریپت در سال 2019

جاوااسکریپت بدون شک یکی از محبوبترین زبان‌های برنامه‌نویسی در دنیا است که در فرایند توسعه وب در کنار HTML و CSS مشارکت دارد. جاوااسکریپت زبان سبک، شئ‌گرا و مفسری است و توانایی اجرا روی هم بخش کلاینت و هم بخش سرور را دارد. استفاده از برخی فریمورک‌های جاوااسکریپت که به شما توان پردازشی بالایی در روند مدیریت ورودی‌های کاربر می‌دهد، باعث می شود که بتوانید به بهترین شکل ممکن ورودی‌ها را کنترل کنید و در پردازش‌ آن‌ها به نحو احسن مشارکت داشته باشید. همچنین در بحث رابط کاربری و مواردی که مستقیما با کلاینت ارتباط دارد می‌تواند رویدادهای کاربران مانند کلیک، هاور و… را شناسایی و براساس این تعاملات، واکنشی نشان دهد.

جاوااسکریپت همراه با تعداد زیادی از فریمورک‌ها عرضه می‌شود که روند نوشتن برنامه‌ها را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند. یادگیری و نوشتن کدها با استفاده از فریمورک‌های جاوااسکریپت به مراتب ساده‌تر از خود جاوااسکریپت است و در این صورت میزان بهینه‌ بودن کدهای مربوط به پروژه‌تان با استفاده از یک فریمورک بجای نوشتن کامل آن توسط خودتان از ابتدای کار، بیشتر خواهد بود. اغلب این فریمورک‌ها به شما به صورت زنجیره‌وار تابع‌هایی را ارائه می‌دهند که باعث می‌شود روند کدنویسی شما سریع‌تر و بهتر شود، با این کار می‌توانید با کمترین کدنویسی ممکن بیشترین خروجی را دریافت کنید. فریمورک‌های جاوااسکریپت به صورت کامل با APIهای مرورگرها سازگار هستند پس نیازی به نگرانی در ارتباط با پشتیبانی ندارید.

بهترین فریمورک‌های جاوااسکریپت در سال 2019

تعداد بسیار زیادی از فریمورک‌های جاوااسکریپت تا به حال عرضه شده که تعدادی از آن‌ها توسط انجمن‌های بسیار بزرگی پشتیبانی می‌شوند و کاربرانی نیز وجود دارند که با این فریمورک‌ها بهتر می‌توانند کار کنند و با آن احساس راحت‌تری دارند. در زیر می‌توانید ۷ مورد از بهترین فریمورک‌های جاوااسکریپتی موجود را مشاهده کنید.

ANGULAR.JS – فریمورک ابرقهرمان MVW جاوااسکریپت

ANGULAR.JS – فریمورک ابرقهرمان MVW جاوااسکریپت

Angular.js یکی از بهترین و محبوب‌ترین فریمورک‌های جاوااسکریپتی برای ساخت اپلیکیشن‌های تک صفحه‌ای یا SPA به حساب می‌آید. با کمک انگولارجی‌اس هر کسی می‌تواند صفحات سریع، تعاملی و پویایی را برای ذخیره‌سازی میزان زمان پروژه در بارگذاری مجدد صفحات، درست کند. این بدان معناست که در این تکنیک، تمام داده‌ها از سرور فراخوانی می‌شود و روی مرورگر قرار می‌گیرند، هر زمان که به داده‌ها نیاز شد داده‌ها همگی بدون زمان زیادی بارگذاری می شوند. شما همچنین می توانید با استفاده از انگولار اپلیکیشن‌های‌ مبتنی بر دسکتاپ و موبایل نیز ایجاد کنید.

برای یادگیری Angular میتوانید دوره آنگولار سایت راکت را مشاهده کنید

REACT – یک کتابخانه جاوااسکریپتی برای ساخت اپلیکیشن‌های رابط‌کاربری

REACT – یک کتابخانه جاوااسکریپتی برای ساخت اپلیکیشن‌های رابط‌کاربری

هرکسی که در زمینه توسعه وب کار کرده باشد می‌داند که ری‌اکت یکی از بهترین کتابخانه‌های جاوااسکریپتی برای رابط کاربری است، این کتابخانه هر روز پیشرفت‌های بسیاری می‌کند و در حال تبدیل شدن به یک فریمورک بسیار کامل و ایده‌آل جاوااسکریپتی است. پروسه انجام پروژه‌ها در این کتابخانه یکسان است و شما تنها با استفاده از این مورد و مستقل از دیگر موارد می‌توانید یک اپلیکیشن کاملا پویا را ایجاد کنید. یکی دیگر از فواید بسیار خوب این کتابخانه آن است که با سئو سازگاری بالایی دارد.

برای یادگیری Reactjs میتوانید دوره react سایت راکت را مشاهده کنید

EMBER.JS – فریمورکی برای ساخت اپلیکیشن‌های بزرگ

EMBER.JS – فریمورکی برای ساخت اپلیکیشن‌های بزرگ

Ember یک فریمورک جاوااسکریپتی است که با اپلیکیشن‌هایی در هر مقیاس سازگاری دارد. این فریمورک یکی از موارد با قاعده و اصول است که فرایند توسعه و طراحی آن نیازمند پیروی از موارد خاصی است، اما می‌شود به صورت جداگانه‌ای نیز روند توسعه را پیش برد، البته ممکن است با سردرگمی ها و پیچیدگی‌های مختلفی روبرو شوید. Ember کدهای بسیاری را برای شما تولید می‌کند، برخی از آن‌ها را می‌توان پشت چشم گذاشت و برخی دیگر را نیز می‌توان در آن راهی که خودتان قصد دارید پیکربندی کنید. تنها بخش بد ماجرا Ember این است که روند توزیع آن به صورت کوتاه مدت است و شما نیاز دارید که همواره با آخرین نسخه آن که به صورت سریع منتشر می‌شود، همراه باشید و آخرین تغییرات را دنبال کنید.

METEOR – ساخت اپلیکیشن‌های وب، دسکتاپ و موبایل با جاوااسکریپت

METEOR – ساخت اپلیکیشن‌های وب، دسکتاپ و موبایل با جاوااسکریپت

Meteor یک فریمورک متن باز و رایگان جاوااسکریپت است که از نودجی‌اس قدرت گرفته و توانایی پیاده‌سازی اپلیکیشن در قسمت کلاینت و قسمت سرور را دارد. همچنین می‌شود از آن برای طراحی و ساخت اپلیکیشن‌های دسکتاپ و موبایل استفاده کرد. این فریمورک سریع، تعاملی و همراه با قابلیت بروزرسانی‌های بلادرنگ برای رابط کاربری است. همچنین ویژگی‌های بسیار زیادی برای استفاده از آن در BackEnd، FrontEnd، مدیریت پایگاه داده، لایه‌های مختلف نرم افزاری و… دارد.

VUE.JS – فریمورک جاوااسکریپتی پیش‌رو

VUE.JS – فریمورک جاوااسکریپتی پیش‌رو

Vue.js یکی از انتخاب‌های مناسب برای توسعه رابط کاربری چندسکو به صورتی سریع است. یادگیری آن آسان است و برای افراد تازه‌کار بسیار لذت‌بخش خواهد بود. ادغام سازی آن بسیار ساده است و می‌تواند به عنوان یک فریمورک قدرتمند برای ساخت اپلیکیشن‌های تک صفحه ای کار کند. ویوجی‌اس به صورت تخصصی روی رابط کاربری تمرکز دارد و همچنین تعدادی از ویژگی‌های مربوط به انگولار۲ و ری‌اکت را نیز در خود دارد. 

برای یادگیری Vuejs میتوانید دوره Vuejs سایت راکت را مشاهده کنید

BACKBONE.JS

BACKBONE.JS

Backbone.js یکی از فریمورک‌های جاوااسکریپت است که به دلیل سادگی و انعطاف پذیری در کار کردن با آن، به سرعت محبوب شد. این فریمورک با داشتن توابع بسیار زیادی، اپلیکیشن‌ها و APIهای سنگین جاوااسکریپت را به خوبی ساختاربندی می‌کند. این فریمورک مبتنی بر پارادیم طراحی اپلیکیشن MVP است و می‌تواند قسمت‌های متفاوتی از اپلیکیشن را با همدیگر همگام کند. Backbone.js روند ساخت را ساده‌تر می‌کند و بدون اینکه از شما کار زیادی بخواهد، اپلیکیشنی با ساختار مناسب را تحویل می‌دهد.

AURELIA – قدرتمند‌ترین و منعطف‌ترین فریمورک کلاینت جاوااسکریپت

AURELIA – قدرتمند‌ترین و منعطف‌ترین فریمورک کلاینت جاوااسکریپت

Aurelia.js یک فریمورک مدرن جاوااسکریپتی است که برای توسعه رابط کاربری در وب، موبایل و دسکتاپ کاربرد دارد.  این فریمورک به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که کدهای ماژولار و واضحی را با بهره‌گیری از استانداردهای وب پیاده‌سازی کنند. Aurelia.js از DOM به صورت مجازی استفاده نمی‌کند اما می‌تواند با DOM مرورگر همخوان شود و سازگاری کاملی با آن پیدا کند. Aurelia.js یکی از فریمورک‌های جدید جاوااسکریپتی است که انعطاف پذیری و پایداری بسیاری را به کاربران می‌دهد. 

در پایان

اگر با جاوااسکریپت و استانداردهای آن آشنایی دارید پس بسیار خوب است که بدانید تعداد بسیار زیادی فریمورک تا به حال برای آن ایجاد شده و شما این قابلیت را پیدا کرده‌اید که از آن‌ها به صورت رایگان و متن باز استفاده کنید. تا زمانی که نتوانید از موارد مختلف این فریمورک ها استفاده نکنید نمی‌توانید به تفاوت‌های آن‌ها و بهتری هر کدام‌شان پی ببرید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا