چگونه با ترافیک سئو جهان را به جای بهتری تبدیل کنیم
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

چگونه با ترافیک سئو جهان را به جای بهتری تبدیل کنیم

مقالات زیادی در رابطه با Seo وبلاگ نویسی و حتی بازاریابی دیجیتالی وجود دارد، اما این مقاله از آن دسته مقالاتی که فکر می‌کنید نیست.

در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که چگونه وب سایت‌های ترافیک بالا، با برنامه‌های قوی SEO می‌توانند به موفقیت در رتبه بندی برسند و برای تبدیل جهان به مکان بهتر و روی کار آوردن نام تجاریشان تلاش کنند.

در حالی که مسئولیت اجتماعی و کسب و کارهای سودآور طی یک یا دو دهه گذشته به یک روند عامیانه تبدیل شده است، در اختیار قرار دادن رایگان منابع (البته با پرداخت مالیات) به عنوان بخش عادی کسب و کارهای امروزی پذیرفته شده است.

براساس گفته Charity Navigator، شرکت‌های ایالات متحده بیش از 20 میلیارد دلار به موسسات خیریه در سال 2017 داده‌اند.

حتی با وجود چنین اتفاقاتی بعید بنظر می‌رسد که پای تبلیغات در این میان نباشد. به عبارت دیگر می‌توان مَثل قدیمی؛ "هیچ گربه‌ای برای رضای خدا موش نمی‌گیرد" را مصداق بارز این عمل دانست.

در واقع ثروت اصلی هر کسب و کار اینترنتی، رتبه آن در موتور جستجو است و این رتبه با تبلیغات و انجام اموری مشابه با این موضوع بهبود و حتی می‌توان گفت دو چندان می‌شود.

درست مثل داشتن و حفظ ارزش یک خانه، حفظ رتبه بندی جستجو نیز نیاز به بهبود یافتن در طول زمان دارد تا نه تنها مالکیت در وضعیت خوبی سپری شود، بلکه در طول زمان به بهبود وضعیت ملک خود ادامه می‌دهید.

به طور معمول، ما از ترافیک استفاده می‌کنیم که جستجوی ما در رتبه بندی پایدار شود و همچنین برای ترویج کتاب‌های الکترونیکی، روزنامه‌ها، گزارش تحلیلگران، محصولات دیجیتال، نسخه‌های نمایشی، وبینارها، نتایج نظرسنجی و سایر محتوای مفید B2B بهینه شود.

تازگی‌ها، ایده جدیدی ارائه شده، به این صورت که، اگر برخی از محتوای ما به طور معمول به آگهی‌های موجود و پیام‌های خود ما اختصاص داده شود نتیجه بخش است یا خیر؟

و اگر ترافیک سئو ما با مسائل اجتماعی تلفیق داده شود ممکن است به سئوی ما و رتبه بندی ما در موتورهای جستجو آسیب بزند؟

اگر در جواب این سوال از "بله" استفاده کنیم، جواب بسیار ساده لوحانه و ناپخته‌ای داده‌ایم، چرا که هر کار مثبتی مازاد بر کار خود انجام دهیم مطمئنا نتایج خوبی در پی خواهد داشت.

برنامه کاربرد سئو در تبلیغات

در سال 2019، عمکردهای مناسبی در راستای بهبود رضایت کاربران صورت گرفته است.

حداقل یک روز در ماه را باید به تبلیغات در سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر، در جهت اطلاع رسانی به دیگران، از تغییرات سایت خود، اختصاص دهید. به گونه‌ای که در یک روز خاص از یک ماه را برای این کار در نظر بگیرید؛ مثلا در روز جهانی "برنامه نویسان" به تمام کاربرانی که به سایت شما مراجعه می‌کنند و علاقه مند به برنامه نویسی هستند، تخفیف ویژه‌ای دهید.

مطمئنا انجام چنین کاری تاثیر زیادی در افکار عمومی ‌و بعدها سراسری شدن نام شما در عرصه تخصصی شما را به دنبال خواهد داشت.

برای سهولت مدیریت این موضوع، ما از ابزار تست A / B برای استفاده از تغییر محتوا به 100٪ ترافیک در روزهای ماه تعیین شده استفاده می‌کنیم.

علاوه بر این تلاش کرده‌ایم به همه نشان دهیم که ما در چه پروژه‌های خیریه‌ای مشارکت کرده‌ایم.

در تصویر زیر دو حالت تبلیغات یک سایت در وبلاگی دیگر را مشاهده می‌کنید. در این تصویر از حالت default استفاده شده است، این حالت که از نامش پیداست یک تبلیغ معمولی محسوب می‌شود.

اما در حالت دوم که cuases نام دارد، یک روز خاص از سال را برای انجام همان تبلیغ استفاده شده، که در اینجا روز جهانی موزه برای این مناسبت انتخاب شده است.

نتیجه این برنامه در روند سئو

بعد از گذشت دو ماه، با استفاده از پلن B یعنی همان Cuases، تعداد بازدید از صفحات سایت، تقریبا به عدد 16000 بازدید رسید و پیش بینی می‌شود که این رقم در مدت 12 ماه به 100000 بازدید برسد.

البته نا گفته نماند که ما در این راه، هنوز هیچ کاری برای افزایش کلیک و یا بهبود ترافیک انجام نداده‌ایم، و فقط به این موضوع اکتفا کرده و به امید بهبود یافتن پیش می‌رویم.

این کار را می‌توان به یک گوگل ادورز کوچک تشبیه کرد. با این تفاوت که گوگل هیچ تبلیغی بدون پرداخت پول انجام نمی‌دهد و در کل سمت کاری که سودی برایش نداشته باشد نمی‌رود.

نکاتی برای شروع تبلیغات و سئو

  • از ترافیک SEO خود برای پشتیبانی از ابتکارات شرکت‌های دیگر استفاده کنید.بعد از آن تمرکز خود را برای پُر کردن شکاف‌های موجود قرار دهید.
  • به ریزه کاری‌ها توجه زیادی کنید؛ روزهای خاص در طول سال که به موضوع کسب و کار شما نزدیک باشند، زیاد نیست. پس، از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.
  • اگر قادر به انجام این کار نیستید لااقل از توجه به کاربران خودتان قافل نشوید.
  • از پروسه‌های CTA برای پیشبرد برنامه‌هایتان استفاده کنید، این کار را به نرمی ‌و با حوصله انجام دهید و با عجله و بی‌دقتی به سمت این کار نروید. وقتی همه چیز استاندارد شد دست به کار شوید چرا که تب تند خیلی زود فروکش می‌کند.
  • قبل از شروع برنامه، رضایت رهبر گروه خود را به دست آورید. شما که نمی‌خواهید مدیرتان در مورد برنامه‌ای مانند این، راه را اشتباهی را برود؟ بسیاری از رهبران این نوع ابتکار را تحسین و پشتیبانی می‌کنند.
  • سعی کنید حتما در رابطه با موضوعی که تبلیغش را در جای دیگر قرار داده‌اید، یک صفحه یا نوشته مرتبط با آن در سایت خود ایجاد کنید تا کاربران بدانند برای چه به سایت شما آمده‌اند.

متأسفانه، اکثر CTA‌های آنلاینی که شما می‌بینید بسیار ضعیف هستند. آن‌ها در نهایت متون پیش فرض "ارسال" و یا "خرید" را نمایش می‌دهند، که هیچ کدام از آن‌ها، کاربران را مجبور به انجام عملی نمی‌کنند.

دعوت به انجام یک کار

اگر شما هم صاحب امتیاز یک سایت یا مدیر آن و یا مسئول سئو هستید، از شما دعوت می‌کنیم که در امور خیریه برای بهبود وضعیت خود استفاده کنید.

شما باید CTA‌های موثر را در وب سایت خود، رسانه‌های اجتماعی، پیام‌های ایمیلی و به ویژه صفحات اصلی سایت داشته باشید. هنگامی‌که برای فراخوانی دعوت‌های مفید و قانع کننده، برای انجام کاری اقدام می‌شود، این نکات مفید را در ذهن داشته باشید.

دست به کار شوید و اگر علاقه دارید که در موضوع مسئولیت‌های اجتماعی شرکت کنید، و جهان را به جای بهتری تبدیل کنید، حتما نکات زیر را رعایت کنید:

  • از برنامه‌های خیریه‌ای که دیگران انجام می‌دهند حمایت کنید. این کار شبیه به این است که شما در حال انجام آن هستید.
  • راه را برای شروع یک کسب کار اجتماعی هموار کنید.

اگر با این موضوع موافق هستید و به آن علاقه دارید می‌توانید این‌ها را از ما داشته باشید.

کلام آخر

بررسی کنید که وب سایت‌های محتوایی ممکن است بتوانند همکاری خوبی با شما داشته باشند (سایت‌هایی که دارای تبلیغات بنری یا مشابه هستند). با صاحبان این سایت‌ها در تماس باشید و ببینید آیا آن‌ها می‌توانند تاثیری در روند پیشرفت کسب و کار شما داشته باشند یا خیر. 

برای تبلیغات در این سایت‌ها، حتما به مناسبت‌های خاص توجه زیادی داشته باشید و حداکثر استفاده را از این موقعیت‌ها ببرید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

5 سال پیش
/@vfaryadras2020
وحید فریادرس
Vue js, Nuxt js

عاشق خلق کردن هستم

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید