جشنواره تکرارنشدنی نوروزی راکت آغاز شد! | هر روز یک سوپرایز ویژه!

مشاهده اطلاعات بیشتر...
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
افزونه‌های VSCode برای توسعه‌دهندگان React
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

افزونه‌های VSCode برای توسعه‌دهندگان React

با پیشرفتی که در زمینه‌های مختلف شکل گرفته است، توسعه اپلیکیشن و برنامه‌ها بسیار ساده‌تر و سریع‌تر از پیش شده و وجود افزونه‌ها و IDEهای مختلف یکی از مهمترین گزینه‌هایی‌ست که این امکانات را فراهم کرده.

اگر از افرادی هستید که به صورت روزانه از VSCode استفاده می‌کنید و توسعه دهنده Front-End و مخصوصا فریمورک React.js هستید، مطمئنا یکسری افزونه کاربردی و مفید را می‌توانید در لیست افزونه‌های ویژوال استدیو کد پیدا کنید. اما اگر در جستجوهای‌تان چندان موفق نبوده‌اید پس باید از این مقاله استفاده کنید.

در این مقاله از وبسایت راکت ما شما را با ۸ افزونه کاربردی برای توسعه دهندگان فرانت اند و مخصوصا افرادی که از فریمورک React.js استفاده می‌کنند آشنا خواهیم کرد. بیایید این افزونه‌ها را بررسی کنیم.

افزونه شماره یک: ES7 React/Redux/GraphQL/React-Native snippets

ES7 React/Redux/GraphQL/React-Native snippets یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های React.js است که توسط توسعه دهندگان بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این افزونه شما می‌توانید مجموعه کاملی از قطعه کدهای اصلی React/Redux/React Native را مشاهده کنید.

یکی از مثبت‌ترین نکاتی که به این ابزار مربوط می‌شود پشتیبانی آن از React Native و قطعه کدهای مرتبط با آن است. در نتیجه برای کار در این زمینه به ابزارهای دیگری نیاز نخواهید داشت.

همچنین این افزونه از آخرین تغییرات موجود در نسخه‌های مختلف اکما اسکریپت پشتیبانی کرده و آن‌ها را به صورت کامل پشتیبانی می‌کند.

بعد از آنکه این افزونه را نصب کردید یک فایل جدید جاوا اسکریپتی ایجاد کنید و rfce را در آن بنویسید، در قدم اول متوجه خواهید شد که تنها با نوشتن این چهار حرف، چهارچوب استاندارد یک اپلیکیشن مبتنی بر React را ایجاد کرده‌اید.

افزونه شماره دو: VSCode React Refactor

VSCode React Refactor یک افزونه ساده اما بسیار مفید است. با استفاده از این افزونه شما می‌توانید کدهای JSX خود را استخراج کرده و در یک کامپوننت جدید قرار دهید. این افزونه با کلاس‌ها و تابع‌ها به خوبی سازگاری داشته و همچنین از تایپ اسکریپت و TSX پشتیبانی می‌کند.

افزونه شماره سه: Prettier

به احتمال بسیار زیاد با Prettier آشنا هستید. افزونه‌ای که به شما کمک می‌کند تا کدنویسی بسیار مرتب‌تر و تمیزتری را داشته باشید. این افزونه در بیشتر پروژه‌ها می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد و در نتیجه می‌توان از آن در جهت قالب‌دهی به کدها و همخوان نگه داشتن‌شان استفاده کنید.

افزونه شماره چهار: Eslint

How to set up ESLint in a Visual Studio Code project — my 5 minute story |  by Jeryl Donato Estopace | Medium

ESLint یک افزونه محبوب است که برای حل کردن خطاها و پیدا کردن مشکلات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این افزونه شما قابلیت لازم برای نوشتن کدهای منحصر به فرد عالی را خواهید داشت. بهترین ویژگی این افزونه توانایی آن در حل مشکلات و خطاها به صورت خودکار است. اگر قصد دارید در ارتباط با این افزونه و کارکرد آن بیشتر آشنایی پیدا کنید می‌توانید سراغ مستندات آن بروید.

افزونه شماره پنج: Stylelint

Stylelint دقیقا ابزاری شبیه به  ESLint است با این تفاوت که از این افزونه برای استایل‌دهی استفاده می‌شود. با استفاده از این افزونه می‌توانید مشکلاتی که در فرایند استایل‌دهی با استفاده از CSS دارید را برطرف کرده و از ناسازگاری نیز جلوگیری کنید. جدای از اینکه این ابزار به خوبی با CSS کار می‌کند می‌تواند با پیش پردازنده‌هایی مانند SCSS و LESS نیز سازگار باشد.

افزونه شماره شش: Import Cost

استفاده از پکیج‌های مختلف در پروژه‌های جاوا اسکریپتی یک کار عادی است و بسیاری از اوقات انجام می‌شود. زمانی که از React استفاده کنید نیز میزان استفاده از این پکیج‌ها بیشتر شده و شما نیاز پیدا خواهید کرد تا موارد بیشتری را به یک پروژه اضافه کنید. Import Cost به شما کمک می‌کند تا بتوانید اندازه هر پکیج را بررسی کرده و اندازه آن را در هنگام import کردن مشاهده کنید.

افزونه شماره هفت: Npm intellisense

یکی از ابزارهای اصلی که توسعه دهندگان جاوا اسکریپت از آن استفاده می‌کنند NPM است. افزونه Npm intellisense در فرایند استفاده از دستورات NPM مانند import و... لیست هوشمندی از انتخاب‌های مختلف را برای شما بوجود آورده که می‌توانید از آ‌ن‌ها استفاده کنید.

افزونه شماره هشت: Web Accessibility

زمانی که یک کامپوننت یا رابط کاربری را در React ایجاد می‌کنید بسیار مهم است که میزان دسترسی پذیری آن را بدانید و از این مسئله به خوبی آگاهی داشته باشید. با استفاده از افزونه Web Accessibility شما می‌توانید مشکلات و مواردی که ممکن است برای‌ اپلیکیشن‌تان مضر باشد را پیدا کرده و آن‌ها را حل کنید. همچنین در این افزونه می‌توانید یکسری نکته آموزشی پیدا کنید که براساس آن میزان دسترسی پذیری اپلیکیشن را بهبود ببخشید.     

در پایان

استفاده از ابزارهای درست در فرایند توسعه و ایجاد اپلیکیشن‌ها یکی از مهمترین نکاتی است که باید آن را در نظر بگیرید. ما در این مقاله شما را با ۸ افزونه ویژوال  استدیو کد آشنا کردیم که می‌توانند در مسیر توسعه بهتر اپلیکیشن‌های React.js به شما کمک بکنند.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است