فراگیری طراحی وب نباید هیچوقت متوقف بشود
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

فراگیری طراحی وب نباید هیچوقت متوقف بشود

یکی از قسمت های منحصر به فرد تبدیل شدن به یک طراح وب، این است که این شغل همیشه در تحول است. از یک طراح ایستا HTML گرفته تا یک سیستم مدیریت محتوا. راهی که ما کارایی را به وبسایت اضافه می کنیم همیشه در حال پیشرفت و رشد است. این رشد و ترقی در زمینه طراحی وب همیشه با یکسری از تاکتیک ها و روند ها همراه بوده است.

جدای از این مسائل، زبان های بسیار زیادی وجود دارند که ما می توانیم برای کنار هم قرار دادن کارایی و فرم ها از آن ها استفاده کنیم. جدای از خود زبان ها به تعداد فریمورک های آنها توجه کنید، تعداد فریمورک هایی که برای جاوا اسکریپت، سی اس اس و حتی پی اچ پی نوشته شده اند بسیار زیاد هستند. خیلی از اوقات استفاده از این امکانات معادل آن است که شما هدفی که در حال حرکت است را شکار کنید.

استفاده از تمام این ها ساده نیست. حتی برای یادگیری یکی از این موارد هم نیاز به زمان کافی است، چیزی که به سختی یافت می شود. جدای از این بخاطر وجود تعداد بسیار زیاد این چیزها، انتخاب یکی از موارد برای رشد و نمو در آن مهارت و انتخاب موارد دیگر برای کار روی آن در آینده کمی سخت است.

صراحتا باید گفت که فکر کردن به این ها کمی سخت و دشوار است. اما شما مجبور نیستید زیر این فشار قرار بگیرید. در این مقاله می خواهم راجب نکاتی صحبت کنم، که در زمان یادگیری مهارت جدید باید آن را در یاد داشته باشید.

یادگیری چیزی است که شما از آن ساخته شده اید

زمانی که شما برای مدتی با چیزی همراه باشید مطمئنا درک و انجام آن چیز برای شما بسیار راحت تر می شود. این یک چیز کاملا طبیعی است. شما به سادگی چیزهای مورد علاقه تان را یاد می گیرید، به گذشته می نگرید و از تجربیات آن زمان استفاده می کنید و در نهایت تمام این موارد باعث می شود که شما بتوانید کاری را به خوبی انجام دهید.

باید بگویم که تغییرات سریع و نابهنگام در این صنعت باعث می شود که شما به آسانی سقوط کنید و این مایه شکست شما می شود. اگر برای مدت طولانی این کار را انجام دهید، قبل از آنکه هر مهارتی را یاد بگیرید، آن از کنار شما رد می شود و نمی توانید آن را فراگیرید.

برای شخص بنده همیشه یک محرک یا بهتر بگویم انگیزشی برای ادامه دادن در زمان یادگیری کمی سخت پیدا می شد. من هیچوقت از حالت تدریس سنتی مهارت ها خوشم نمی آمد. بیشتر چیزهایی که در حال حاضر در آن ها مهارت دارم مربوط به زمانی است که به آن ها نیاز داشته ام و یا آنکه آن ها را در پروژه ای یادگرفته ام. 

یکی از چالش های مهمی که در این راه اغلب اوقات با ما سر و کار دارد این است که ما وقت یا انرژی برای ساختن چنین تعهدی را نداریم. بین کار و زندگی روزانه خودمان شاید این مورد واقعا قابل درک باشد. در این حالت همیشه به خودمان یادآور می شویم که به محض موقعیت مناسب آن کار را انجام می دهیم.

تنها یک اجبار است که باعث می شود بتوانیم وقت اضافی را برای مهارتی که می خواهیم داشه باشیم، فراهم آوریم. خوبی این مسئله آن است که برای رسیدگی به کلاس های مورد نظر خود نیازی نیست که از شغلی که دارید استعفا دهید. بخاطر آنکه انتخاب های مختلف برای حضور در یم کلاس دارید (با وجود کلاس های آنلاین بسیاری که وجود دارد می توانید خودتان زمان و مکان آموزش را انتخاب کنید)، پس دیگر احتیاجی حتی به ترک مکان خود ندارید.

خوشحالی واقعی آنجاست که شما برای شرکت در چنین کلاس هایی احتیاجی به گذراندن بیش از اندازه زمان خود ندارید. حتی اگر شما بتوانید در یک روز ۲۰ دقیقه از وقت خود را صرف این کلاس های آموزشی بکنید پس به پیشرفت خودتان کمک کرده اید. تنها برای مدتی این کار را انجام دهید آن گاه متوجه خواهید شد که این کار چقدر باعث پیشرفت شما و صرفه جویی در زمان شما می شود.

یک مهارت را انتخاب کنید

یکی از مشکلات دیگر در انتخاب است، اینجاست که از خودمان می پرسیم من باید چه چیزی را یاد بگیرم. همانطور که قبلا گفتم، انتخاب های متعدد می توانند گیج کننده باشند. در اینجا تعداد زیادی زبان و تکنیک وجود دارد که بسیار چیزهای عالی و بزرگی به شمار می آیند. حتی اگر این آیتم ها هیچ ربطی به شما نداشته باشد و مخصوص شما نباشد باز هم برای یادگیری بسیار هیجان انگیز به نظر می رسند.

نکته بسیار عالی این است که شما هرچیزی را که واقعا دوست دارید می توانید انتخاب کنید. شاید شما این انتخاب را به عنوان یک فرصت برای رشد در کارتان پذیرفته اید و یا اینکه چیزی در این انتخاب واقعا شما را به هیجان آورده است، به هر حال حالت های مختلفی وجود دارد و در نهایت باید گفت که هیچ جواب درست و یا اشتباهی برای این مسئله وجود ندارد.

در مسیر شخصی من، متوجه شدم که با انجام یکسری از وظایف کوچک با استفاده از PHP واقعا به آن علاقه پیدا کرده ام. پس من تصمیم گرفتم که یک دوره آموزشی آنلاین را نگاهی بیاندازم. من به سرعت در حال یادگیری بودم و در هفته بیشتر از چند ساعت مشغول دیدن آموزش ها شدم. البته من هیچوقت به یک آدم حرفه ای تبدیل نشدم ولی در حقیقت بسیار احساس خوبی داشتم زمانی که می تواند چیزی را بسازم.

در حقیقت نکته اصلی این است : شما باید تصمیمی بگیرید که ارزش صرف کردن زمان و تلاش تان را داشته باشد.

خودت و تخصصت را بهتر کن

یکی دیگر از فایده های مهم یادگیری این است که تاثیر بسیار خوب و عمیقی را روی اعتماد به نفس شما می گذارد. در قدم اول شما از چیزی که یادگرفته اید استفاده می کنید و همین باعث می شود که شما احساس کنید بهترین در جهان هستید. علاوه بر آن، داشتن یک مهارت جدید یا بهبود یک مهارت می تواند شما را در ایجاد پروژه جدیدی که قبلا نمی توانستید حتی به آن فکر کنید، بسیار مهم باشد.

اتفاق بسیار جالب زمانی است که شما ببینید مشغول یادگیری هستید و در همان زمان که چیزی را یاد می گیرید در واقع مشغول ساختن چیزی نیز هستید. دیدن این حالت می تواند بسیار در کارتان عالی باشد و همچنین با این کار می توانید بیشتر در رابطه با واقعیت های جهان کنار بیاید. این حالت می تواند به شما کمک کند تا در یک جای بزرگتر و بهتر نیز کار کنید.

تداوم در یادگیری برای مباحث طراحی وب بسیار با ارزش است. خوشحالیم که تیم بخش آموزش های آنلاین راکت وب می تواند همچنین کمکی را در این زمینه به شما بکند.

یک بار امتحان کنید مطمئنا از مزایای اون خودتان نیز به وجد می آیید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات