AWS چیست؟ معرفی سرویس‌های وب Amazon
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 6 دقیقه

AWS چیست؟ معرفی سرویس‌های وب Amazon

در این مقاله از سایت راکت به معرفی سرویس‌‌های وب آمازون می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

سرویس‌های وب آمازون (AWS) یک پلتفرم جامع cloud از تجارت الکترونیکی بزرگ Amazon  است و پیشنهاداتی دربارهsoftware-as-a-service - SaaS ، Platform-as-a-service) Paas) و Infrastructure-as-a-service) Iaas) ارائه می‌کند. برای درک منطق AWS، به سیر تحول منبع برق بیاندیشید.

AWS چیست؟ معرفی سرویسهای وب Amazon

در ابتدا، کارخانه‌ها باید ماشین‌آلات کارخانه‌های خودشان را برای تقویت امکانات آماده می‌کردند. بعد از مدتی دولت‌ها و صنایع خصوصی، ماشین‌آلاتی باقدرت بالا ساختند که می‌توانست برق موردنیاز چندین شهر و کارخانه و خانه را تأمین کند. 

با این مدل جدید، کارخانه‌ها هزینه بسیار کمتری برای هر واحد قدرت می‌پرداختند؛ به لطف اقتصاد که ماشینآلات بزرگ تأمین برق از آن بهره‌ می‌بردند. AWS با منطق مشابهی بوجود آمد و رشد کرد. 

تا سال 2006، Amazon به‌عنوان یک خرده‌فروش آنلاین برجسته در جهان مطرح‌شده بود، جایی که هنوز هم آن را بروز نگه می‌دارند. اجرای یکپارچه چنین عملکرد سنگینی نیاز به زیرسازی خاص و گسترده‌ای دارد که این موضوع، Amazon را بادانش عمیقی در زمینهٔ مدیریت شبکه در مقیاس بزرگ و سیستم‌های sever، اغنا می‌کند. 

AWS سرانجام در سال 2006 بوجود آمد؛ برای رسیدن به هدفی که دنبال می‌کرد: در دسترس بودن زیرساخت‌های تکنولوژی که ساخته بود، برای تجارت‌ها و افراد مختلف و همچنین دانشی که به آن رسیده بود. AWS یکی از اولین مدل‌های محاسبه‌گر به‌صورت pay-as-you-go) PAYG) بود که می‌توانست توان عملیاتی، حافظه و محاسبات را برحسب نیازهای متغیر مشتری مقیاس‌گذاری کند.

سرویس وب Amazon سرویس‌های cloud را از ده‌ها مرکز داده و چندین ناحیه در دسترس (AZs) فراهم می‌کند که در نقاط مختلفی از جهان قرارگرفته‌اند. 

هر AZ شامل چندین مرکز داده است. مشتریان می‌توانند ماشین‌های مجازی را نصب کنند و از داده‌شان در چندین AZ کپی بگیرند، به این منظور که یک سیستم بسیار قوی مقاوم در برابر از بین رفتن مرکز داده یا server داشته باشند. 

AWS چیست؟ معرفی سرویسهای وب Amazon

به‌طورکلی، AWS شامل بیش از 100 خدمات ممتاز است. قبل از آنکه شما برای دسترسی به هر چیزی به آن متصل شوید، برای اینکه اطمینان پیدا کنید که یک انطباق خوب برای تجارت شما است، باید بدانید که AWS در کار کردن با یک مشاور انتقال دیجیتال بهترین خواهد بود. 

ما دسته‌بندی‌های اصلی محصولات AWS را در زیر بیان کرده‌ایم:

1. محاسبه کردن

این‌یک محصول از سرویس های آمازون است. Elastic Compute Cloud) EC2) مربوط به آن، مواردی را فراهم می‌کند (سرورهای مجازی) برای ظرفیت محاسبه cloud. 

EC2 انواع مختلفی از این موارد برای انتخاب هرکدام در سایزها و ظرفیت‌های مختلف دارد. این موارد برای قرار گرفتن در جایگاه‌های مختلف برنامه‌های خاص و انواع ظرفیت کاری مثل محاسبه شتاب و برنامه‌های با حافظه قوی مناسب هستند. 

این به‌صورت خودکار برای تطبیق عملکرد اجرایی، ظرفیت و ملزومات سلامتی سیستم مقیاس‌گذاری میشود. سرویس محفظه و ثبت EC2، تصاویر و محفظه‌های Docker که مشتریان می‌توانند با آن کار کنند، فراهم می‌کند.

2. ذخیره سازی

سرویس حافظه ساده (S3) یک حافظه مقیاس‌پذیر است که برای آرشیو کردن، تهیه نسخه پشتیبان از داده و تحلیل‌ها ایده‌آل است. 

فایل‌ها و داده در بخش‌هایی ذخیره می‌شوند که رجوع داده می‌شود به اشیاء S3 که تا 5 گیگابایت ظرفیت دارند. اشیاء در باکت‌ها برای سازمان‌دهی بهتر ذخیره می‌شوند. تجارت‌ها می‌توانند هزینه‌های ذخیره را کاهش دهند به‌وسیله اجرای ردیف‌های دسترسی غیرمعمول یا حافظه سرد طولانی مدتتر که Amazon Glacier از آن استفاده می‌کند. 

حافظه بلوکی اِلاستیک یک سرویس است که حافظه بلوکی مداومی فراهم می‌کند که برای موارد EC2 ایده‌آل است درحالی‌که سیستم فایل اِلاستیک، یک سرویس حافظه با مدیریت بر پایه cloud است.

3. مدیریت داده

سرویس پایگاه داده ارتباطی Amazon سرویس‌های مدیریت داده‌ای فراهم می‌کند با گزینه‌هایی برای پایگاه داده‌های اصلی شامل Amazon Aurora، MySQL، Oracle، PostgreSQL، SQL Server، MariaDB و (از طریق DynamoDB (NoSQL که مشتریان می‌توانند از شتابدهنده DynamoDB و Amazon ElastiCache به عنوان یک حافظه نهان برای برنامه‌هایی که نیاز به پاسخ دستور هم‌زمان دارند، استفاده کنند.

Amazon Redshift یک مخزن داده است که فرایند تحلیل داده و هوش تجاری را ساده‌سازی می‌کند.

AWS چیست؟ معرفی سرویسهای وب Amazon

4. شبکه

سرویس‌های خصوصی cloud) VPC)، یک بخش ایزوله شده AWS cloud در اختیار مدیران کنترل شرکت قرار می‌دهند که می‌توانند شبکه مجازی خودشان را شکل بدهند. 

سرویس‌های وب Amazon به‌صورت خودکار منابعی در VPC ایجاد می‌کنند. 

مدیران می‌توانند ورای ترافیک شبکه با متعادل‌کننده بار شبکه، متعادل‌کننده بار برنامه و سایر ابزارهای متعادل‌کننده بار از سرویس‌های وب Amazon بمانند.

Route 53 یک سیستم نامگذاری دامنه است که به‌صورت خودکار کاربران را به سمت برنامه‌های خودشان راهنمایی می‌کند.

متخصصان IT می‌توانند از ارتباط مستقیم AWS برای ایجاد یک ارتباط اختصاصی بین AWS cloud و مرکز داده on-site استفاده کنند.

5. مهاجرت به سرویس‌های وب Amazon

خیلی از سازمان‌هایی که AWS را برای کار کردن انتخاب می‌کنند، یک سیستم نصب سرور دقیق در محل دارند. برای شناسایی این، AWS سرویس‌ها و ابزارهای مختلفی برای کمک به مشتریان دارد که بتوانند داده‌ها، پایگاه‌های داده و برنامه‌هایشان را از سرورهایشان در محل به cloud اختصاصی انتقال دهند. 

این مهاجرت Hub برای مثال سرکشی و بازرسی مرکزی از انتها به انتها را آسانتر می‌کند.

وقتی‌که سیستم‌ها و داده با موفقیت به cloud منتقل شدند، سیستم مدیریت EC2 به تیم‌های IT اجازه می‌دهد که ابزارهای AWS و سرورهای در محل را تنظیم کنند.

AWS با چندین فروشنده تکنولوژی ممتاز برای مهاجرت streamline و آرایش هیبریدی مثل VMWare cloud و Red Hat Linux همکاری می‌کند.

6. مانیتوریگ

مدیران می‌توانند AWS cloud خودشان را با تنظیمات AWS، قوانین تنظیمات AWS و توصیه دهنده قابل‌اعتماد AWS ردیابی و مدیریت کنند. 

این موضوع به تیم‌های IT کمک می‌کند که از آرایش‌های cloud تنظیم‌شده نامناسب و هزینه‌های غیرضروری جلوگیری کنند. 

شرکت‌ها همچنین می‌توانند فرایندهای زیرساختی و تأمین و تنظیم سیستم با الگوهای CloudFormation، Chef و AWS OpsWork را به‌صورت خودکار انجام دهند.

آنها می‌توانند برنامه‌ها و منابع سلامتی با CloudWatch و Health Dashboard شخصی را بررسی کنند، درحالی‌که از CloudTrail برای فعال نگه‌داشتن کاربر و فراخوانی‌های API برای رسیدگی‌های بعدی استفاده می‌کنند. ایده‌های بسیار بیشتری روی سیستم پایش AWS وجود دارند که شامل ابزارهای کاربر و شخص ثالث هستند.

کلام‌آخر

AWS با یک امتیاز واضح نسبت به رقیبانش مثل Microsoft Azure و Google Cloud و با میلیون‌ها سازمان و افراد در حال حاضر اَهرم قدرت در دست سرویس‌های وب Amazon است و پیشنهاد سرویس cloud قطعاً یکی از بهترین تصمیم‌هایی بوده که Amazon تابه‌حال گرفته است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@alireza.mzh
علیرضا معمارزاده
junior level developer

Student of Software Engineering, python Developer, i love programming and game

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا معمارزاده

junior level developer

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات