جشنواره بهارانه راکت! ۳۵% تخفیف ویژه بر روی دوره‌های آموزشی

مشاهده دوره‌ها
ثانیه
دقیقه
ساعت
روز
موارد استفاده ی Node.js در سال 2017
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

موارد استفاده ی Node.js در سال 2017

پایه گذار Node.js نتیجه ی یک تحقیق جهانی رو منتشر کرده که طبق اون مشخص میشه امروزه Node.js در چه مواردی استفاده میشه و تغییرات احتمالی برای فریمورک متن باز محبوبمون رو شناسایی کنیم. 

این نظرسنجی از تاریخ 30 نوامبر تا 16 ژانویه 2017 در کل با 1405 پاسخ دهنده انجام شد. نتایج توسط یک مشاور مستقل تحقیقاتی بررسی و تحلیل شد.

بیایید ببینیم که Node.js برای چه مواردی استفاده شده!

اول از همه, نتیجه ی نظرسنجی نشان میدهد که :

"Node.js به عنوان یک فریمورک توسعه جهانی برای تحول دیجیتال با تنوع گسترده ای از برنامه ها در حال ظهور است."

جالب به نظر میرسه اما معنیش چیه؟ بیایید ببینیم.

توسعه دهندگان اساسا از Node.js برای back-end استفاده می کنند اما استفاده به عنوان فول استک و front-end هم محبوبیت خوبی داره.

جای تعجب نیست که یکی از قدرت های Node اینه که شما میتونید از همون زبان در تمام کار استفاده کنید. بنابراین تمام توسعه دهندگان میتونند درمورد اتفاقات side دیگر مطلع باشند و اگر لازمه تغییراتی رو لحاظ کنند.

محقق از پاسخ دهندگان پرسید که هم اکنون در حال انجام چه کاری با Node.js هستند.

نتایج نشون داد که Node.js در درجه ی اول برای ساخت اپلیکیشن های وب استفاده میشه اما همچنین ما دیدیم که Node انتخاب محبوبی برای ساخت اپلیکیشن های سازمانی هم هست. 

"رشد Node.js در بین کمپانی ها یک عهد برای گوناگونی پلتفرم هاست. این فراتر از صرفا یک پلتفرم اپلیکیشن است و در حال استفاده برای آزمایشات سریع با داده های جامع, مدرن سازی اپلیکیشن ها و راه حل های IoT است." منبع

این نظرسنجی به میگه که توسعه دهندگان Node چه نوع استقراری (deployment) رو انتخاب می کنند. نتایج نشون میده AWS محل اصلی استقرار برای اجرای اپلیکیشن های Node.js در مرحله تولید است - اما به نظر میرسه که زیرساخت های on-premises یا self-hosted هم به خوبی محبوب هستند.

به نظر میرسه اطلاعات با نظرسنجی سال پیش RisingStack مطابقت داره. تفاوت قابل توجه اینه که در طول سال گذشته Heroku و DigitalOcean رقابت نزدیکی داشتند اما الان به نظر میرسه که Heroku رشد بهتری داره.

چه افرادی از Node.js استفاده می کنند؟

از زمانی که Node.js شامل LTS (برنامه پشتیبانی بلند مدت که روی امنیت و پایداری تمرکز میکنه) شده یعنی از 2015, جای تعجب نیست که سازمان های بزرگ به صورت مداوم اون رو در حوزه کاری خودشون قرار دادن.

Node نه تنها بخش های سازمانی بلکه تمام جهان رو هم تسخیر کرد. به طور خلاصه کاربران Node.js در بیش از 85 کشور قرار دارند و بیش از 45 زبان صحبت می کنند. 

این واقعا جالبه که با توجه به نظرسنجی کاربران توسعه دهنده Node.js در اروپا 41 درصد رشد داشتند.

چرا توسعه دهندگان عاشق Node.js هستند

با توجه به شرکت کنندگان در نظرسنجی, Node.js بهره وری و عملکرد برنامه ها رو به نحو قابل توجهی افزایش میدهد.

همچنین جالبه که مزیت های استفاده از Node با زمان استفاده افزایش پیدا میکنه.

توسعه دهندگان و مدیرانی که بیش از 2 سال از Node.js استفاده کردند مزیت های اون رو بیشتر ستایش می کنند.

نتایج نظرسنجی نشون میده اکثر توسعه دهندگان دانش خودشون رو با استفاده از دوره ها و منابع آموزشی آنلاین بهبود دادند و همچنین NodeSchool بسیار محبوب است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید