کدام زبان برنامه نویسی خوشحال ترین توسعه دهندگان را دارد؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

کدام زبان برنامه نویسی خوشحال ترین توسعه دهندگان را دارد؟

به نظر شما کدام زبان برنامه نویسی خوشحال ترین توسعه دهندگان را دارد؟کلیشه‌های زیادی در دنیای IT وجود دارد. به عنوان مثال برخی می‌گویند که در بین زبان‌های برنامه نویسی PHP بدترین زبان بوده یا Python مختص مبتدیان می‌باشد. خوشبختانه می‌توانیم حقیقت را با استفاده از گیت‌هاب و داده‌های نظرسنجی پیدا کنیم.

کسب داده‌ها

Github نامی آشنا برای توسعه دهندگان است. گیت‌هاب می‌تواند در قالب ابزاری جهت نسخه‌سازی، جمع‌آوری آمار، داده‌های پروفایل کاربر و نظرات مورد استفاده قرار بگیرد. به این ترتیب می‌توانیم به اطلاعات مربوط به سن، جنسیت و عکس پروفایل دسترسی داشته باشیم. برای این کار می‌توان Microsoft Face API را یک ابزار مناسب دانست.

گیت‌هاب لیستی از ۲۵ مخزن محبوب را به همراه ۵ همکاری برتر ارائه می‌دهد. در اینجا من از برنامه Eigencoder استفاده خواهم کرد که ۳۰ تا ۸۰ عکس پروفایل را از هر مخزن شناسایی و آنالیز می‌کند.

جنسیت

Face API می‌تواند با استفاده از ساختار صورت، جنسیت فرد مورد نظر را تشخیص دهد. در اینجا نتایج کاملاً  یک طرفه می‌باشند. زبان های AI و Webdev تا حدودی حال و هوای زنانه دارند.

سن

معیارهای سنی جالب بودند. به طور فرضی، زبان های قدیمی باید توسط توسعه دهندگان قدیمی استفاده شوند اما Java جوان‌ترین توسعه دهندگان را داراست.

لبخندها

هر برنامه‌نویس یک زبان دارد که از آن خوشش نمی‌آید. این تنفر تا آن اندازه است که حتی به خودش زحمت لبخند زدن در عکس پروفایل را نمی‌دهد. برنامه Face API میزان لبخند شما را با استفاده از مقداری بین ۰ و ۱ اندازه گیری می‌کند.

به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان R خوشحال ترین‌ها هستند. توسعه دهندگان Go، C# و Python در ادامه این لیست قرار دارند. از طرف دیگر به نظر نمی‌رسد که توسعه دهندگان Java از کارهای خود لذت ببرند.

تحلیل نظرات

نظرات و کلماتی که توسعه‌دهندگان هر زیرمجموعه زبانی استفاده می‌کنند، توسط Tobias Hermann تجزیه و تحلیل می‌شوند.

شادی

مثبت‌ترین توسعه دهندگان به Clojure، Lisp و Scala تعلق دارند.

ناسزا گفتن

خب بدون تعجب می‌توانید بیشترین فحش‌ها را از جامعه‌ی PHP بشنوید. دومین گروه Javascript بوده و جایگاه سوم متعلق به  Java خواهد بود. به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان زبان ریاضیات در این میان از بیشترین راحتی برخوردار هستند.

نظرسنجی CodinGame 2020 Developer

من به میزان خوشحالی توسعه دهندگان تمام بخش‌ها نگاه خواهم کرد. طبق این نظرسنجی ۳ مورد برتر عبارتند از:

۱. دانشمندان داده / متخصصان یادگیری ماشین

۲. توسعه دهندگان و مهندسان بازی

۳. معلمان توسعه / محققان دانشگاهی

جمع‌بندی

تجزیه و تحلیل داده‌ها نتایج چندان علمی را به همراه نداشت اما می‌تواند مقداری اطلاعات را به شما ارائه دهد. زبان‌های Html، PHP و R به طور عمده توسط زنان استفاده می‌شوند، اما C و C++ به طور انحصاری توسط آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زبان C++ دارای مسن‌ترین توسعه‌دهندگان بوده و این در حالی است که  Javaجوانترین‌ها را در اختیار دارد. به نظر می‌رسد خوشحال ترین توسعه دهندگان همان کسانی هستند که از زبان‌های C#، Go، R و Python استفاده می‌کنند.

قطعاً شادی و احساس رضایت به جهت‌گیری شخصی شما در زندگی و اهدافتان بستگی دارد. برخی از مردم در صنعت یادگیری ماشین پیشرفت می‌کنند در حالی که ممکن است برخی دیگر توسعه دادن بازی‌ها را برای خود انتخاب کنند.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
3.75 از 4 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی