SEO قبلا چه بود؟ اکنون چه شده است؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 7 دقیقه

SEO قبلا چه بود؟ اکنون چه شده است؟

SEO چیست؟

سئو به تکنیکی گفته می‌شود که به یک سایت کمک می‌کند تا در نتایج جستجو جایگاه بالاتری را داشته باشد. از این‌رو افرادی که از طریق موتورهای جستجو (مانند یاهو، گوگل و بینگ) به دنبال محصول و خدمات هستند، می‌توانند سایت شما را به دلیل رتبه‌بندی بهتر پیدا کنند.

با گذشت سال‌ها مسیر رسیدن به موفقیت در این رتبه‌بندی شامل مواردی مانند توضیحات متا، تگ‌عنوان، تراکم کلمات کلیدی، تگ‌های کلیدی، ویژگی‌های تصویر، تگ‌های H1، لینک شدن به سایر دامین‌ها، کیفیت لینک‌ها و ساختار لینک‌های داخلی بوده است.

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

هنگامی که در وب مشغول پیدا کردن یک چیز هستید، تقریباً بلافاصله فهرستی از نتایج مناسب در وب به شما پیشنهاد داده می‌شود. به نوعی موتورهای جستجو قادر به یافتن صفحاتی هستند که با جستجوهای خاص شما مطابقت دارند. آن‌ها چگونه این کار را انجام می‌دهند؟ در اینجا یک سوال مهم‌تر به وجود می‌آید، چگونه می‌توانید موتورهای جستجو را بهینه‌سازی کنید تا در پیشرفت کسب و کار آنلاین شما نقش داشته باشند؟ 

این کار آسان است. شما می‌توانید جستجو در اینترنت را مانند جستجو در یک کتاب بسیار بزرگ تصور کنید. فهرست کتاب به شما خواهد گفت که هر چیز در کجا قرار گرفته است. وقتی جستجوی خود را انجام می‌دهید، برنامه‌ها آن جستجو را بررسی می‌کنند تا مناسب‌ترین نتایج جستجو را در اختیار شما قرار دهند.

SEO در گذشته

در گذشته به راحتی می‌شد سئو را با استفاده از دو دسته گسترده تعریف کرد: سئو در داخل و خارج از صفحه. هدف از این کار این بود که تعداد زیادی کلمات کلیدی و لینک را جمع آوری کنیم تا بتوانیم رقبای خود را شکست دهیم و تا حد ممکن به جایگاه اول در نتایج جستجو نزدیک شویم.

بهینه‌سازی موتور جستجو در داخل صفحه

- تگ‌‌‌های عنوان

- عنوان صفحه

- کلمات کلیدی

بهینه‌سازی موتور جستجو در خارج از صفحه

- فعالیت لینک‌سازی

- برندسازی

- پیشرفت اجتماعی

مشکلات مربوط به SEO قدیمی

۱. با آن مثل یک بازی رفتار می‌شد

۲. این در مورد کمیت بود نه کیفیت

۳. این موضوع بر روی موتورهای جستجو تمرکز داشت نه بر روی جستجوگرها

۴. مردم توجه زیادی به آن نمی‌کردند

درس گرفتن از گذشته

رتبه‌بندی به دلایل متعددی صورت می‌گیرد و جستجو یا کلمات کلیدی فقط آغازگر این فرآیند هستند. برای اینکه قدرتمند شوید، باید صفحه‌ای را بهینه‌سازی کنید. کلمات کلیدی زیادی برای موضوعات مختلف وجود دارد، بنابراین شما به جای چند کلمه کلیدی بالقوه، باید روی صفحه و موضوع آن تمرکز داشته باشید. اگر ندانید وبسایتتان چه فایده‌ای برای جستجوگرها دارد، نمی‌توانید در جایگاه اول قرار بگیرید. رتبه‌بندی به تنهایی کافی نیست. شما باید به وسیله‌ی بینش و درک خود به آن‌ها چیزی را بدهید که به دنبالش هستند. با این کار آن‌ها در وبسایت شما خواهند ماند و اقداماتی مفید را انجام خواهند داد.

آشنایی با SEO مدرن

طبق چیزی که گوگل بیان کرده، سئو به طور کلی در مورد ایجاد تغییرات جزئی در قسمت‌های مختلف سایت شما است. اگر به هر کدام از این تغییرات نگاه کنیم، آن‌ها را پیشرفت‌هایی برای رسیدن به رتبه‌ای بهتر خواهیم یافت. حال اگر این تغییرات در کنار یکدیگر قرار بگیرند، می‌توانند بر روی تجربه‌ی کاربران و عملکرد نتایج جستجو تاثیر بسیار خوبی بگذارند. موتورهای جستجو مشتریان شما نیستند، مشتریان نهایی شما همان کاربران می‌باشند. شما علاوه بر درک کردن اینترنت و کاربران خود، باید بفهمید که آن‌ها چه خواسته‌ای از وبسایت شما دارند.

رسیدن به موفقیت در SEO: محتوای مهم و بامعنا

با تولید محتوایی باکیفیت، مرتبط و با معنا می‌توانید رابطه‌ای را بین بازدیدکنندگان و وبسایت‌تان برقرار کنید. وقتی یک محتوا با خواسته‌های یک شخص مطابقت داشته باشد، آن محتوا خاص و شخصی احساس خواهد شد. مسیر جدیدی که سئو در پیش گرفته است در مورد ایجاد یک تجربه‌ی کاربری خاص برای هر بازدیدکننده و شخصی‌سازی کردن تجربه‌ها تا حد ممکن است. 

چگونه وبسایت شما به بهینه‌سازی موتورهای جستجو کمک می‌کند؟

شما می خواهید وبسایت‌تان به راحتی تجربه‌ای منحصر به‌فرد را به کاربران ارائه دهد، درست است؟ متاسفانه بیشتر وبسایت‌ها قدیمی هستند و دقیقا برعکس این کار را انجام می‌دهند. من علت این مشکل را در اینجا بیان کرده‌ام:

۱. وبسایت‌ها برای بهینه‌سازی موبایل به برنامه‌نویسی بیشتری احتیاج دارند. امروزه بسیاری از وبسایت‌ها به منظور بهینه‌سازی موبایل به الگوهای ویژه‌ای هم نیاز دارند. وب‌سایتی که سازگار با موبایل نباشد، نمی‌تواند تجربه‌ای ارزشمند را به کاربران موبایل خود ارائه دهد.

۲. وب‌سایت‌ها تجربه‌های تقریباً یکسانی را به همه ارائه می‌دهند. ۷۶ درصد از بازدیدکنندگان آرزو دارند وب‌سایتی را پیدا کنند که خواسته‌ی آن‌ها را به راحتی در اختیارشان قرار دهد. با این حال اکثر وب‌سایت‌ها چیزهای یکسانی را به تمام بازدیدکنندگان نشان می‌دهند. 

۳. CMS در یک سایت به صورت از راه دور است. سیستم‌های مدیریت محتوا غالباً از سایر ساختارهای وبسایت شما جدا هستند و تجربه‌های زیادی را برا بازدیدکنندگان به وجود می‌آورند.

۴. بعضی از سایت‌ها در بارگیری آهسته‌تر از بقیه هستند. عملکرد و سرعت سایت شما بر اساس CMS مورد استفاده شما متفاوت خواهد بود.

۵. بسیاری از سایت‌ها با آخرین تغییرات موتورهای جستجو همگام نشده‌اند. موبایل‌ها و رسانه‌های اجتماعی نسبت به گذشته قدرت بیشتری در سئو دارند. با وجود این واقعیت‌ها هنوز اکثر ابزارهای CMS این اصول را در اختیار ندارند.

شما به چه چیزی احتیاج دارید؟

شما به سیستمی نیاز دارید که به صورت یک وبسایت کاملاً یکپارچه عمل کند. سیستمی که بخشی از آن در مورد موتور شخصی‌سازی و سیستم محتوا باشد. شما باید علاوه بر ایجاد محتوایی برای کاربران عادی، رویکردی خاص را در پیش بگیرید و برای مشتریان ایده‌آل خود نیز محتوا خلق کنید. به نظرتان منحصر به‌فرد بودن محتوا برای تمام بازدیدکنندگان به نفع وبسایت شما نیست؟

۱۰ نکته مهم که به شما کمک می‌کند تا در SEO مدرن به موفقیت برسید:

۱. محتوایی خاص و عمیق به وجود آورید

۲. معنای واقعی «کیفیت» را درک کنید

۳. به شخصیت‌های خریداران خود پی ببرید

۴. در منتشر کردن محتوا زیاده‌روی نکنید

۵. صفحات را بدون وجود دسترسی مستقیم به آن‌ها اضافه نکنید

۶. دوباره به معنای «لینک سازی» فکر کنید

۷. دوباره به معنای «کلمات کلیدی» فکر کنید

۸. قبل از منتشر کردن، صفحات خود را در مرورگرهای مختلف آزمایش کنید

۹. مطمئن شوید که سایت شما از نظر فنی بهینه‌سازی شده باشد

۱۰. مطمئن شوید که گوگل پلاس دارید و آن اکانت به محتوای شخصی شما پیوند خورده باشد

SEO همچنان به تغییر و هوشمندتر شدن ادامه می‌دهد. شما به عنوان یک فرد شاغل در این بازار، باید بفهمید که چه تغییراتی رخ می‌دهد و این تغییرات چگونه بر سایت شما تاثیر می‌گذارند. با استفاده از این مطالب شما می‌توانید تکنیک‌های خود را برای رسیدن به رتبه‌های بهتر تنظیم کنید.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
2 از 1 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی