گرایش‌های مختلف JavaScript که می‌توانید در سال ۲۰۱۹ به دنبالشان باشید
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

گرایش‌های مختلف JavaScript که می‌توانید در سال ۲۰۱۹ به دنبالشان باشید

همانطور که می‌دانیم، دنیای دیجیتال چند لایه است و چندین تکه فناوری گرد هم می‌آیند تا از طریق یک صفحه هوشمند، تجربیاتی را برای شما فراهم کنند.

اگر به این فکر کنید که چگونه صفحات وب و وبسایت‌ها کسب و کار خود را تسریع می‌دهند، چیزهای زیادی پشت پرده، مانند شرکت‌های توسعه وب برتر وجود دارند. در این پست، این چنین فناوری‌ها / گرایش‌هایی که بهتر است بشناسید را توضیح خواهم داد.

توسعه JavaScript به سرعت در حال تغییر است؛ به خصوص در ۱۲ ماه اخیر. ۲۰۱۸ سالی پر از عمل، تغییرات و ایده‌های جدید در توسعه وب frontend بود. همانطور که پروژه‌های بیشتری از React.js، Vue و Angular استفاده می‌برند، مسابقه برای تبدیل شدن به فریم‌وورک JavaScript برتر، داغ‌تر شده است.

اگر شما یک کسب و کار استارت‌آپ یا کوچک دارید، ارزشش را دارد که نگاهی به گرایش‌های جدیدی که در سال اخیر ظاهر شده‌اند، داشته باشید. این فریم‌وورک‌ها و یکپارچگی‌ها می‌توانند کلید قدم گذاشتن در پروژه‌های خلاقانه جدید باشند.

بیایید نگاهی به گرایش‌های جدید JavaScript داشته باشیم، تا بتوانید بروز و یک قدم جلوتر باشید.

۱) GraphQL

بسیاری از افراد، GraphQL را به عنوان جایگزینی برای APIهای REST در آینده می‌دانند. گرچه، REST و GraphQL لزوما نباید رقیب هم باشند، و یکی از آن‌ها برای تمام برنامه‌ها از دیگری برتر نیست.

GraphQL یک زبان کوئری است که توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا درخواست‌های دقیق‌تری به سرور ارسال کنند و این درخواست‌ها را به روشی ساده، پکیج کنند. GraphQL از طریق فریم‌وورک Relay، با React ادغام می‌شود. این یک گرایش مهم برای درخواست‌های سرور و APIهای JavaScript می‌باشد، و یک زبان دیگر است که ارزش امتحان کردن را دارد.

۲) Reason

Facebook در تولیدات خود از Reason‌ استفاده می‌کند تا وب‌اپلیکیشن Messenger را کنترل کند. Reason، تلفیقی از زبان‌های JavaScript است. این ابزار همچنین یک wrapper برای Reason React را به همراه دارد که شما را قادر می‌سازد تا کد Reason بنویسید، که به React JS کمپایل شده است.

Reason، یک زبان برنامه‌نویسی عملکردی و استاتیک است که می‌تواند وب‌اپلیکیشن‌ها را بر روی یک صفحه تکی اجرا کند. این ابزار شما را قادر می‌سازد تا نوعی کد امنیتی‌ بنویسید که به خوبی با JavaScript و OCaml سازگاری دارد.

اگر شما یک توسعه دهنده JavaScript هستید، این مورد قطعا یک گرایش در حال ظهور است که ارزش امتحان کردن را دارد.

۳) Next.js

Next.js یک فریم‌وورک مینیمالیست برای برنامه‌های JavaScript است، که در ساده‌سازی پیاد‌سازی تجربه یک برنامه به شما کمک می‌کند. وقتی که Next.js با React ترکیب می‌شود، شما می‌توانید همینطور که یک تجربه ساده مشابه Vue در زمینه‌های ابزار، تقسیم‌بندی کد و مسیریابی را دریافت می‌کنید، تمام عملکردهای قدرتمند React را نیز به دست بیاورید.

Next.js با این هدف کار می‌کند که باعث شود JavaScript شما به طور جهانی اجرا شود؛ چه بر روی یک سرور، کامپیوتر یا دستگاه موبایل. این ابزار به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های جهانی‌ای بسازید که بر روی سرور، با یک کد حداقلی و انحنای یادگیری خوب نمایش داده می‌شوند.

اگر از قبل آن را بلد نیستید، یاد گرفتن آن قطعا ارزشش را دارد؛ به خصوص به خاطر این که با React به خوبی کار می‌کند تا برنامه‌های جهانی خوبی بسازد. سال ۲۰۱۸ به احتمال زیاد ادامه رشد Next.js‌ را به خود خواهد دید.

۴) ReactJS

React یک کتابخانه JavaScript برای ساخت رابط‌های کاربری است، که توسط Facebook نگهداری می‌شود. این کتابخانه برای وب‌اپلیکیشن‌های بزرگ که از داده‌ها استفاده می‌کنند و به مرور زمان و بدون نیاز به بارگذاری مجدد صفحه، قابلیت تغییر محتوا را دارند، ایده‌آل است.

React ساخت رابط‌های کاربری تعاملی را ساده می‌کند و می‌تواند در ترکیب با کتابخانه‌ها و فریم‌وورک‌های JavaScript دیگر مانند AngularJS استفاده شود. React پشتیبانی Facebook را دارد و جامعه‌اش به همراه معروفیتش رشد کرده است.

۵) از AngularJS تا Angular 4

چند سال پیش، گوگل Anguar را راه‌اندازی کرد. یک فریم‌وورک که چشم‌اندازی از تغییرات آینده در APIهای وب بوده، و پذیرای آن است. افراد پشت گوگل پس از تجربیات خود در Angular 1، سپس Angular 2 را ساختند و یک پیشرفت خوب را به دست آوردند.

حال گوگل با Angular به پلتفرم وب به عنوان یک رویای طولانی مدت اشاره می‌کند، و هر شش ماه یک نسخه اصلی از آن را منتشر خواهد کرد.

از این رو، این بهترین زمان برای شروع کار با Angular4 برای توسعه دهندگان است. Angular 4، پیشرفت خوبی نسبت به Angular 2‌، اما یک بازنویسی کامل از آن می‌باشد و Angular 4 یک معماری کاملا متفاوت دارد.

ویژگی‌هایی که Angular 4 را از نسخه‌های پیشین آن متمایز می‌کنند، این موارد هستند:

  • سازگاری با Typescript 2.1+
  • HTTP
  • پکیج انیمیشن
  • مسیریاب (Router)
  • پلاگین SystemJS جدید

به هر نتیجه‌ای که برسید، باید اعتراف کنید که AngularJS به گونه‌ای قابلیت ساخت وب‌اپلیکیشن‌ها دارد، که فریم‌وورک‌های دیگر ندارند. AngularJS با یک قدم سریع توسعه، ادغام کد راحت و در دسترس بودن unit testها، قطعا می‌تواند انتخاب شما برای پروژه بعدی خود باشد.

نتیجه گیری

تا به اینجا، برخی از گرایش‌های در حال ظهور در توسعه JavaScript و وب‌اپلیکیشن‌های frontend را در این پست پوشش داده‌ایم. خوشبختانه، شما چیز جدیدی برای امتحان کردن در کسب و کار خود یافته‌اید؛ چه یک استارت‌آپ، و چه یک کسب و کار بزرگ.

JavaScript به طور مداوم در حال تغییر است، و احتمالا در همین تاریخ و سال بعد، فناوری‌های حکمران جدیدی وجود خواهند داشت. جلوتر ماندن از انحنای فناوری یک چالش است، اما برای توسعه دهندگان frontend که می‌خواهند در کار خود جلو بمانند، مهم است.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@er79ka

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

عرفان کاکایی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات