چرا استفاده از یک قالب آماده می‌تواند تجارت‌تان را نابود کند؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 5 دقیقه

چرا استفاده از یک قالب آماده می‌تواند تجارت‌تان را نابود کند؟

طراحی وبسایت در هیچ زمانی به اندازه امروزه سریع و ارزان تمام نمی‌شود. امروزه می‌توان وبسایت‌ها را در تنها چند دقیقه به دنیا آورد و مردم نیز از این قضیه استقبال می‌کنند. در حقیقت آن‌ها راه‌حل‌های سریع و کم هزینه را بسیار دوست دارند. اما داشتن چنین نگرشی در آینده (دراز مدت) چه فوایدی را می‌تواند برای‌تان داشته باشد؟

من همراه با چند نفر از اعضای تیم یک جلسه را تشکیل داده و مزایا و معایب این موضوع را بررسی کردیم. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که استفاده از قالب‌های آماده می‌تواند هزینه‌بردارتر از یک قالب حرفه‌ای باشد که به صورت سفارشی ساخته شده است. دلیل این موضوع آن بود که حالت دوم می‌توانست برند و شخصیت شرکت ما را بالاتر برده و در نهایت میزان فروش و تعاملات کاربری را بالاتر ببرد.

یک شرکت نیاز محور و آینده‌نگر در دراز مدت به دنبال سود و منافع خود است. حال در بدست آوردن چنین سودی، یک وبسایت می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. در حقیقت داشتن یک وبسایت تعاملی و زیبا می‌تواند به خوبی استراتژی شما را دنبال کرده و شما را به اهداف تان برساند. 

موضوع بعدی این است که یک وبسایت می‌تواند هویت شما را نشان دهد. در واقع کارت شناسایی برای تجارت شماست. بنابراین بسیار مهم است که منحصر به فرد باشد و بتواند نمایشی زیبا از شما را در دنیای مجازی ارائه دهد.

چرخه وب چگونه کار می‌کند؟

دو سناریو کلی برای روند ساخت یک وبسایت وجود دارد. 

۱) شما یک تجارت با یکسری خواسته دارید، حال شما خواسته‌ها و نیازهای شرکت‌تان را با طراحان و توسعه‌دهندگان در میان می‌گذارید و در نهایت آن‌ها براساس چیزی که می‌خواهید وبسایتی را برای‌تان بوجود می‌آورند. این سناریو بهترین سناریو موجود برای ساخت یک وبسایت است.

۲) شما یک قالب آماده دارید و حال براساس توانایی‌های آن نیازهای شرکت را تطبیق می‌دهید. اگر یکی از نیازهای آن را نتوان میزبانی کرد چاره‌ای جز رها کردن ایده یا انجام ویرایش‌های متعدد روی قالب ندارید. این حالتی‌ست که می‌تواند آسیبی جدی به شرکت شما بزند.

همانطور که گفته شد وبسایت شما هویت برند شماست. در صورتی که برای هویت برندتان از قالب‌های آماده استفاده کنید، منحصر به فرد بودن آن را نابود کرده‌اید. در حقیقت در چنین حالتی چیزی را ارائه می‌دهید که قبلا وجود داشته و ارزشی برابر با دیگران دارد. 

از طرفی دیگر، در روال ساخت یک وبسایت الگوهای استانداردی وجود دارد که باید پیاده‌سازی شوند. الگو‌های رابط/تجربه کاربری از این دست هستند. این موارد را کمتر می‌توان را در یک قالب آماده یافت به همین دلیل باید سراغ یک راه حل سفارشی رفت.

به عنوان یک موضوع نهایی بیایید به صورت یک لیست ۶ عضوی دلایلی که باعث می‌شوند تا یک تجارت با استفاده از قالب‌های آماده در معرض نابودی قرار بگیرد را بررسی کنیم.

  • اسپاگتی کد: این اصطلاحی است که توسعه‌دهندگان به کار می‌برند. معنای این اصطلاح زمانی است که کدهای نوشته شده برای یک محصول بسیار پیچیده و غیر مقعول باشند. البته ممکن است خروجی یک برنامه بسیار زیبا باشد اما مهم‌تر از آن این است که از کدهای آن سر در بیاورید. قالب‌های آماده چنین مشکلی را دارند. زمانی که بخواهید آن‌ها را شخصی‌سازی کنید نیز این مشکل بیشتر خود را نمایان می‌سازد.
  • نبود پشتیبانی تکنیکی: شما قالب را خریداری می‌کنید و بعد از آن ممکن است راهی برای ارتباط با توسعه‌دهنده را پیدا نکنید. این موضوع ممکن است در ابتدا مشکلی نباشد اما بعدها ممکن است با برخورد به یک مسئله یا مشکل در خود قالب، راهی برای حل کردن آن پیدا نکنید. 
  • مشکلات طراحی: برخی از قالب‌ها نمی‌توانند بهترین خروجی را برای دستگاه‌های مختلف و مخصوصا دستگاه‌هایی که کاربران شما بیشترین استفاده را از آن‌ها می‌کنند، تولید نمایند. 
  • منحصر به فرد نبودن: وبسایت شما هویت شماست و برای آنکه بتوانید هویت خودتان را در میان این جمعیت بزرگ از شرکت‌ها و استارت‌‌آپ‌ها پایدار نگه‌دارید نیاز است که میزانی از منحصر به فرد بودن را داشته باشید. شما به وبسایتی نیاز دارید که مخصوص شما طراحی شده باشد.
  • امنیت پایین: قالب آماده یعنی قالبی که در اختیار همگان است. بنابراین همگان به سورس کد آن دسترسی دارند و می‌دانند که دقیقا چه چیزهایی در آن وجود دارد. حال اگر یک هکر به این قالب دسترسی پیدا کند و مشکلی را در آن بیابد، سعی می‌کند تا تمام وبسایت‌هایی که از این قالب استفاده می‌کنند را مورد حمله قرار دهد.

نظر شما چیست؟ آيا استفاده از یک قالب آماده می‌تواند گزینه مناسبی برای تجارت‌تان باشد؟

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@arastoo
ارسطو عباسی
کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

کپی رایتر، یوایکس رایتر، متخصص سئو محتوا و… عناوینی هستن که می‌تونم حرفه‌ام رو باهاشون خلاصه کنم اما جدای از این موارد، کتاب نوشتم، پادکست ضبط کردم، مارکتینگ محتوا انجام دادم و خلاصه تجربیات تا بخوایید در زمینه کلمات کسب کردم.

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

ارسطو عباسی

کارشناس تولید و بهینه‌سازی محتوا

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات