اهمیت وبلاگ ‌نویسی برای برنامه نویسان
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 3 دقیقه

اهمیت وبلاگ ‌نویسی برای برنامه نویسان

وقتی مردم با اصطلاح برنامه نویس روبرو می‌شوند، اغلب به کد نوشتن فکر می‌کنند. از نظر آن‌ها شخص برنامه نویس کسی است که قابلیت‌های جدید را به برنامه اضافه کرده و باگ‌های موجود در پروژه را برطرف می‌کند. با این حال فقط برنامه نویسان اندکی وبلاگ یا ویدیو از خودشان منتشر می‌کنند. شاید با خودتان بگویید که این مسئله چه ارتباطی با تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بهتر دارد؟!

این مقاله به سوالات مشابه شما در این خصوص پاسخ خواهد داد. همچنین در ادامه با مزایای وبلاگ نویسی برای برنامه نویسان آشنا خواهیم شد. وبلاگ نویسی می‌تواند برای پیشرفت شما مفید باشد، بنابراین بیایید بدون معطلی این مقاله را شروع کنیم:

1. مهارت‌های ارتباطی شما بهتر خواهد شد

مهارت‌های ارتباطی ضعیف و نداشتن تخصص جزو اولین ترس‌هایی است که هنگام تولید محتوا با آن‌ها روبرو خواهید شد. تنها راه شکست دادن اینگونه ترس‌ها، وارد عمل شدن است. شاید اولین وبلاگ‌های شما خیلی فوق‌العاده نباشند، اما به مرور زمان مهارت‌های ارتباطی‌تان بهبود پیدا خواهد کرد. این مسئله به شما در زندگی شخصی و حرفه‌ای کمک بزرگی می‌کند. همیشه این واقعیت را به یاد داشته باشید که تمام افراد حرفه‌ای، یک روز از همین جا شروع کرده‌اند.

2. توسعه دهنده بهتری خواهید شد

معمولاً هنگام مقاله‌نویسی با موضوعاتی روبرو می‌شوید که به تحقیق نیاز خواهند داشت. وقتی این مسائل را به طور عمیق‌تر مطالعه می‌کنید، با مفاهیم جدیدتری آشنا می‌شوید. گاهی اوقات در وبلاگ‌های خود دچار اشتباه می‌شویم اما مردم با انتقادات مثبت خود به ما در حل این اشکالات کمک خواهند کرد. این مسئله در نهایت باعث بیشتر شدن مهارت‌های شما می‌شود.

3. وبلاگ نویسی به شما در جستجوی شغل کمک می‌کند

با وبلاگ نوشتن خودتان را در معرض دید دیگران قرار می‌دهید. به تدریج شهرت شما بیشتر شده و دیگر نیازی به جستجوی شغل نخواهید داشت. زیرا افراد استخدام‌کننده با شما تماس خواهند گرفت. این کار فرصت‌های بسیار بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. من تنها 2 سال سابقه کار دارم اما پیشنهادات شغلی زیادی برای موقعیت‌های ارشد به من داده می‌شود. این پیشنهادات را قبول نمی‌کنم چون انعطاف‌پذیری و حقوق فریلنسری را بیشتر ترجیح می‌دهم.

4. فرآیند شبکه‌سازی برای شما آسان‌تر خواهد شد

ایجاد و به اشتراک‌گذاری محتوا یک روش عالی برای ایجاد شبکه و ارتباط با دیگران است. با این کار می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا شما را بهتر بشناسند. وقتی این کار را به طور دائم انجام دهید، جایگاه خود را در ذهن آن‌ها تثبیت خواهید کرد. این موضوع باعث تقویت روابط بین شما شده و به گسترش شبکه‌تان کمک می‌کند.

5. کمک به دیگران آسان‌تر خواهد شد

اکثر برنامه‌ نویسان برای برطرف کردن فوری مشکلات خود به راهکارهایی مانند وبلاگ‌ها یا Stack Overflow مراجعه می‌کنند. زیرا پی بردن به راه‌حل‌های متنی خیلی آسان‌تر از درک کردن راهکارهای ویدیویی است. خوشبختانه برای وبلاگ نویسی با مشکلات زیادی مواجه نخواهید شد. برای نوشتن وبلاگ تنها به یک دستگاه و اینترنت نیاز خواهید داشت. شاید ترس از قضادت شدن همچنان در ما وجود داشته باشد اما با دست به کار شدن، این ترس نیز سریع‌تر از بین می‌رود.

منبع

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
5 از 1 رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات