چرا باید امروز به یک فریلنسر توسعه دهنده تبدیل شوید؟
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 4 دقیقه

چرا باید امروز به یک فریلنسر توسعه دهنده تبدیل شوید؟

جهان در حال تغییر است و شرکت‌ها نیز هم جهت با آن تغییر می‌کنند. داشتن استعداد، دیگر یک کار محلی نیست و شرکت‌ها برای دستیابی به بهترین توسعه دهندگان نرم افزار، مجبور به سازگاری هستند. استعداد به طور مساوی در سراسر جهان توزیع شده است. حتی اگر استعدادها به طور مساوی تقسیم شده باشند، فرصت‌ها اینگونه نیستند. اگر شما یک توسعه دهنده نرام افزار پرشور و باهوش هستید که می‌خواهید به فرصت‌های عالی و حرفه‌ای برسید، باید به صورت جهانی کار کنید.

خوشبختانه امروزه انجام این بازی از هر زمان دیگری آسانتر شده است. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه چیز به وفور پیدا می‌شود. این مورد فرصت‌هایی خوب برای توسعه دهندگان نرم افزار نیز می‌باشد. بیایید یک مثال واقعی را بررسی کنیم. من در حال سفر به  Đà Nẵngدر ویتنام هستم و این مقاله را نیز در حین سفر به آن می‌نویسم. من از «indeed.com» استفاده می‌کنم تا در مورد مشاغل توسعه‌ی نرم افزاری که در اینجا وجود دارد اطلاع پیدا کنم. مطالبی که پیدا کردم بدین صورت است:

همانطور که میبینید، در اینجا ۲۷ شغل تمام وقت برای توسعه دهندگان نرم افزار وجود دارد. حال اگر بخواهم اینجا زندگی کنم، دو گزینه برای انتخاب کردن دارم: یا باید برای گرفتن آن ۲۷ شغل بسیار سخت رقابت کنم، که به احتمال زیاد بهترین و پردرآمدترین شغل‌های دنیا نخواهند بود و یا بیرون از  Đà Nẵng به دنبال شغل بگردم.

آیا این بدان معناست که من باید زندگی و جامعه‌ی خود را پشت سر بگذارم؟ انتخاب‌های حرفه‌ای و شخصی نباید در تضاد باشند. آن‌ها باید هم مسیر باشند و با یکدیگر کار کنند. بهترین روش برای دستیابی به این هدف، رهایی از تمام شغل‌هایی است که محدودیت جغرافیایی دارند. شما با رها شدن از آن موانع، می‌توانید از راه دور به نیروی کار جهانی ملحق شوید.

اگر من همان جستجوی قبلی را با موقعیت مکانیِ «از راه دور» در indeed.com انجام دهم، ۱۰۴۹ نتیجه را برای مشاغل تمام وقت دریافت می‌کنم.

این خیلی بهتر است، مگر نه؟ خب به نوعی می‌توان همچین چیزی را گفت. داشتن گزینه‌های بیشتر بدان معناست که به احتمال زیاد، فرصت‌های جالب‌تر و با درآمد بهتری در بین آن‌ها وجود خواهد داشت. اما باید توجه داشته باشید که حال برای رسیدن به آن شغل، باید با هر توسعه دهنده‌ی دیگری در دنیا رقابت کنید. به نظر سخت می‌رسد، مگر نه؟

راه حل این مشکل در اینجا بیان شده است:

قبل از اینکه یکی از این مشاغل را بدست آورید، باید ثابت کنید که می‌توانید از راه دور یک توسعه دهنده عالی باشید. خبر خوب این است که برای اثبات این امر، نیازی نیست که یک برنامه نویس با سابقه کار بیش از ۱۵ سال باشید. در حقیقت، شرکت‌ها از اینکه به افراد تازه کار فرصت دهند بسیار خوشحال می‌شوند، اما آن‌ها این فرصت را به فردی خواهند داد که از قبل بداند چگونه می‌بایست از راه دور و به صورت گروهی فعالیت داشته باشد. 

اگر نتوانیم یک شغل از راه دور بدست آوریم، چگونه باید آن تجربه را داشته باشیم؟ ابتدا شما باید به یک فریلنسر توسعه دهنده تبدیل شوید.

در حال حاضر در upwork.com، (یکی از پلتفرم‌های آنلاین و پیشرو در فریلنسری) تقریباً ۲۷۰۰۰ پروژه به دنبال توسعه دهنده می‌باشند و این پروژه‌ها هر دقیقه در حال بیشتر شدن هستند. Freelancer.com  نیز در حال ارائه ۱۳۳۲۲۱ پروژه برای فریلنسرها است. پلتفرم‌های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید.

آیا واقعاً می‌توانید یکی از این پروژه‌ها را بدون تجربه زیاد و بدون نمونه کار بدست آورید؟ پاسخ بله است.

در شرکت من «Microverse»، ما یک برنامه تمام وقت را برای کمک به توسعه دهندگان نرم افزار از راه دور اجرا می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم تا ۱۵ الی ۲۰ ساعت در هفته را به کار بر روی پروژه‌های فریلنسری اختصاص دهند. بیشتر آن‌ها هیچ چیزی برای نشان دادن در نمونه کارهای خود ندارند و از روز اول شروع به ارسال طرح‌هایی برای پروژه‌های Upwork و freelancer می‌کنند. آن‌ها معمولا با گذراندن برنامه ما در هفته نخست، اولین برنامه‌ی کاریِ خود را دریافت می‌کنند.

امیدوارم که دلایل کافی را به شما داده باشم تا بتوانید به وسیله‌ی آن‌ها از مرزهای جغرافیاییِ شغل و زندگی خود رها شوید. 

منبع 

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

خیلی بد
بد
متوسط
خوب
عالی
در انتظار ثبت رای

/@Pemi.razmi
علیرضا داداشی
دانشجوی مهندسی پزشکی

دیدگاه و پرسش

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید ورود یا ثبت‌نام

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

در حال دریافت نظرات از سرور، لطفا منتظر بمانید

علیرضا داداشی

دانشجوی مهندسی پزشکی

مقالات برگزیده

مقالات برگزیده را از این قسمت میتوانید ببینید

مشاهده همه مقالات